העובדות מדברות בעד עצמן: 98% מהישראלים גולשים באינטרנט לפחות פעם ביום ולא פחות משעתיים. גוגל, פייסבוק, יוטיוב, אינסטגרם וכיוצא בזה, הפכו להיות חלק מאוד משמעותי מחיינו. הטרנספורמציה מהעולם הגשמי אל העולם הווירטואלי הביאה עמה שינוי גם בזירה העסקית.
מן הסתם, שכל עורך דין שרוצה להצליח, בוחר לפרסם את עצמו ברשת והדבר יוצר תחרות. הבעיה מתחילה, כמו בכל תחרות, מנקודת המוצא שכולם רוצים לנצח ולא רק בבית משפט.
התחרות הזו על ליבם של הגולשים ברשת הקפיצה וממשיכה להקפיץ את עלויות הפרסום, מה שמותיר עורכי דין רבים שרוצים לפרסם בתקציב נמוך בסימן שאלה גדול.
החדשות הטובות הן שעל אף התחרות, ניתן לפרסם עורכי דין באינטרנט גם בתקציב נמוך, רק צריך לדעת לעשות את זה נכון.
לא יוצאים לדרך בלי אסטרטגיה מקדימה
קודם כל ולפני הכל, כדי להצליח לפרסם באינטרנט בתקציב נמוך אתה חייב להגדיר מראש מטרות ויעדים. רק
תכנון מקדים של אסטרטגיית פרסום מדויקת ומותאמת אישית, יאפשר לך להוציא פחות ולקבל יותר מהפרסום. אגב, ההערה הזו תקפה לגבי כל תקציב ולאו דווקא תקציב נמוך.
תבין מי אתה, מה תחום ההתמחות של המשרד שלך, במה אתה טוב, מה היעדים שאתה רוצה להשיג באמצעות קמפיין הפרסום, מי עורכי הדין המתחרים מולך, מי קהל היעד שאליו אתה פונה וכמובן – מה התקציב שעומד לרשותך לטובת כל זה.
רק אחרי שתבין לעומק את כל הנתונים הללו ותכיר באמת את השטח שאליו אתה נכנס, תוכל לצאת לדרך עם קמפיין הפרסום ולנווט בזירה שרלוונטית עבורך לפני כל המתחרים, גם אם יש לך פחות כסף מהם.
אתה צריך בית וירטואלי מזמין ורלוונטי
אחרי שתכננת אסטרטגיית פרסום מקדימה, חשוב מאוד להקפיד לבנות אתר איכותי ומזמין עם עיצוב מרשים, תוכן מעניין ורלוונטי וחוויית משתמש אופטימלית. אם האתר שלך ישדר אמינות וייכוון לטובת הגולשים, הסיכוי שאותם גולשים שיגיעו לאתר שלך גם ירצו לפנות אליך גדל.
תקפיד לעצב ולכתוב עמודי נחיתה ייחודיים ומדויקים ונסה כל הזמן לעשות הכל יותר טוב מהמתחרים. גם בשביל זה לא צריך סכומי עתק. אתה רק צריך להקדיש זמן למחשבה ותכנון וכן להיעזר בשירותיהם של מומחים, שידעו להכווין אותך נכון ובטוח יותר אל עבר המטרה המיוחלת – בית וירטואלי מזמין ומרשים.
אחרי שעשית את כל זה, תוכל להיות בטוח שכאשר יגיעו גולשים לאתר, הם ירגישו שהגיעו למקום הנכון וחשוב מכך, הסיכוי שירצו לפנות אליך יגדל משמעותית ומכאן גם הסיכוי שתצליח
להפוך את אותם גולשים ללקוחות יגדל.
מיקוד מקסימלי מוזיל עלויות
לפני צאתך לדרך הפרסום אתה חייב
לבחור נכון את האפיקים המדויקים שבהם אתה מתכוון להשקיע. בכל קמפיין פרסומי מקוון ובפרט בקמפיין מוגבל תקציב, חשוב להיות ממוקד ויעיל מאוד. אין מקום לטעויות, בעיקר כי אין משאבים מיותרים.
כבר מתחילת הדרך חשוב לעשות בחירות שקולות ומחושבות ולהבין את הזירה הפרסומית לאורכה ולרוחבה. בלי מחקר שוק ומתחרים מקיף ויסודי לא ניתן להגיע לתוצאות אמיתיות, וודאי לא כשאתה שחקן "חדש" ודל תקציב.
למרות שרוב עורכי הדין יספרו לך כמה יקר לפרסם באינטרנט, אנחנו יכולים להבטיח לך שיש אלטרנטיבות שפויות, שמביאות תוצאות כמעט בכל תחום משפטי וכמעט בכל תקציב. צריך לדעת לפרסם במקום הנכון, בזמן הנכון ובפני קהל יעד ממוקד במיוחד.
לבחור נכון
כדי לפשט את ההסבר נתחיל מדוגמא. בכל יום ישנם אלפי גולשים שמחפשים שירותים משפטיים בתחום המשפחה. כל אחד מהם נמצא במקום אחר ובראש אחר ולא כולם מחפשים דווקא את הביטוי "עורך דין גירושין". יש כאלה שמחפשים מידע לגבי עילות גירושין, אחרים רוצים לדעת איך מגישים תביעה לגירושין ועוד כהנה וכהנה שאלות וחיפושים.
אתה חייב למקד את הקמפיין הפרסומי שלך לכל הכיוונים שרלוונטיים לתחומך. חלק מתהליך המיקוד הוא להבין, שאינך יכול להרשות לעצמך לבזבז את התקציב על פרסום באפיקים יקרים ותחרותיים במיוחד. החשיפה בפני קהל היעד צריכה להיות בזירות פחות תחרויות וישנן לא מעט כאלו.
התחרות תחת כל אותם מאות אלפי חיפושים משניים זולה יותר כמעט בכל המקרים. מרבית הגולשים שחיפשו את הביטויים הללו, צריכים עורך דין לגירושין עכשיו או שיצטרכו אותו בעוד כמה שבועות.
חשוב לבחור איך בדיוק למקד את הפרסום ואיך לתעל את המשאבים לאפיקים שיתאימו לך מבחינה עניינית וכמובן מבחינה תקציבית.
ישנן המון אפשרויות מיקוד, לדוגמא פילוח לפי אזור גיאוגרפי. אם המשרד שלך ממוקם בתל אביב ותגביל את חשיפת הקמפיין שלך רק לקהל יעד מאזור תל אביב, אתה אמנם "מוותר" על לקוחות פוטנציאליים רחוקים יותר, אבל אתה מרוויח פרסום מדויק, אפקטיבי וזול הרבה יותר.
פילוח נכון ומדויק של קהל היעד, התאמת מסרים ומיקוד נכון של הקמפיין הפרסומי, בהכרח יסייעו לך להוזיל עלויות בצורה משמעותית, במיוחד בתחומים תחרותיים כמו תחום המשפט.
לשלם פחות ולא לקבל פחות
לסיכומו של עניין, גם עורך דין בעל תקציב פרסום נמוך יחסית יכול וצריך
לפרסם באינטרנט. אז נכון, אמנם אי אפשר להילחם בכרישים הגדולים, אבל זה לא אומר שאי אפשר להרוויח ולהרוויח יפה.
יש מספיק לקוחות בשביל כולם ואם עושים את זה נכון, אפשר להגיע כמעט לכל מכשיר נייד או מחשב של לקוח פוטנציאלי שמחפש את השירותים שלך.
זה שהתקציב שלך נמוך יותר מהמתחרים, לא בהכרח אומר שהפרסום שלך יהיה פחות אפקטיבי מהם ולעיתים ההפך הוא הנכון. אל תיתן למתחרים לשכנע אותך שזה בלתי אפשרי.
האמת היא שגם פרסום בתקציב נמוך יכול למנף את ההצלחה של המשרד שלך!