כשאתה רוצה לרכוש מעדן, בגד, מטבח חדש או אפילו ביטוח לאוטו, סביר מאוד להניח שתרכוש רק דרך חברה שאתה מכיר, בין אם מותג שכבר ניסית בעבר או בין אם מוצר חדש שיש עליו באז תקשורתי ואתה סקרן לנסות.
הסבירות שתבחר במותג שאתה לא מכיר בכלל קטנה עד אפסית וזה תקף גם כשמדובר על העסק שלך. הסבירות שמישהו יבחר לפנות לעסק שלא מיתג את עצמו ושאין לו נוכחות אינטרנטית חזקה, או במילים אחרות עסק שלא מנהל את התדמית העסקית שלו, מאוד נמוכה.
נעים להכיר
האופן שבו את ממתג את העסק יקבע איך אנשים יתייחסו אליך ומה הרושם שהם יקבלו לגביך. כדי ליהנות ממיתוג ייחודי ונכון גם באינטרנט, צריך לקחת בחשבון כמה גורמים.
השאלה שצריכה להוביל אותך היא מה המסר שאתה רוצה להעביר ומה השפה הטובה ביותר, שתגרום לכל מי שישמע את מה שיש לך לומר להשתכנע ולבחור בך.
החוכמה היא לגרום לקהל היעד שלך לראות בך לא עוד אחד, אלא מומחה מוביל, מותג. כדי להפוך לבעל עסק שכולם רוצים לצרוך את שירותיו, אתה צריך לתת לגולשים הרגשה, שיש לך את הידע והניסיון הדרושים כדי לספק להם מענה אולטימטיבי ולמלא את הצרכים שלהם על הצד הטוב ביותר.
מיתוג עסקי באינטרנט זה תהליך ממושך ואם תשים לב, העסקים שאתה מזהה כמותגים, הם אלו שממשיכים לפרסם, לשנות לחדש ולרגש לאורך שנים. ההצלחה במיתוג היא לא עניין חד פעמי והיא דורשת השקעה בכל רגע נתון שבו העסק שלך פעיל גם בעולם האמיתי וגם בזירה האינטרנטית.
תתחיל בתכנון אסטרטגיה מדויקת
השלב הראשון במיתוג עסקי באינטרנט הוא
לתכנן אסטרטגיה מדויקת ומותאמת ולהגדיר מטרות ויעדים ברורים. יכול להיות שכבר מיתגת את עצמך באופליין, אבל אם מעולם לא פרסמת באינטרנט, כדאי מאוד לעצור ולחשוב לפני שתרוץ להשתמש בחומרים הישנים שלך גם במדיה הדיגיטלית.
כשרוצים למתג באינטרנט חייבים לקחת בחשבון שייתכן ונדרשת שפה חדשה, עדכנית ומודרנית יותר. מן הסתם לא ניתן למתג עסק ולקבוע שפה עיצובית וטקסטואלית, אם אתה לא יודע מה אתה באמת רוצה להשיג ומי קהל היעד שלך, בין אם קיים או בין אם קהל חדש שאתה מעוניין להגיע אליו.
אתה צריך להבין מה אתה רוצה למכור, מה הייחודיות של העסק שלך על פני המתחרים, מה המסרים שאתה רוצה להעביר, מי הגולשים שאליהם אתה פונה וכמובן, מה התקציב שעומד לרשותך לטובת כל זה.
חשוב מאוד לערוך היכרות עם הזירה האינטרנטית שבה אתה מתמודד, לפלח את קהל היעד שאליו אתה רוצה להגיע ולתכנן בצורה שקולה ומקצועית, את המסלול היעיל והבטוח ביותר בדרך למיתוג עסקי חיובי וממוקד.
מיתוג עסקי נכון יצליח להגשים את המטרות העסקיות שלך במלואן גם באתר שלך, גם בעמודי הנחיתה ובעצם בכל מקום שבו השם שלך מופיע.
זהות וירטואלית מרשימה ובלתי נשכחת
כשמדובר על מיתוג עסקי באינטרנט, חשוב שתבין שאתה היחידי שקובע איך העסק שלך נתפס. אתה זה שמחליט איך תיראה, באיזו שפה ווירטואלית תפנה לגולשים, איזה גולשים יחשפו אליך ואיפה הם יראו אותך.
האתר שלך הוא הפנים של העסק והחשיפה והפרסום בצמתי מידע כמו גוגל, פייסבוק, יוטיוב או כל אפיק פרסום אחר הם דרך נוספת לבסס זהות וירטואלית מרשימה ובלתי נשכחת. בכל אופן, האתר שלך חייב להיות מקום מזמין, שנותן לגולשים חווית משתמש טובה וידידותית.
האתר צריך להיות ממותג נכון, שזה אומר לדבר בשפה ויזואלית וטקסטואלית אחידה, שפה שתתאים לאסטרטגיה שתכננת, שתענה על המטרות שלשמן אתה מפרסם וכמובן, שתסייע לך בהעברת המסרים והרעיונות שאתה מעוניין להעביר.
תעצב לוגו מושך, תבחר צבעים שהולמים את תחום העיסוק והמטרות שלך, תכתוב תוכן אמין, מדויק ומעניין שמניע לפעולה, תייצר
עמודי נחיתה איכותיים ובגדול, נסה לעשות את כל מה שאתה עושה הרבה יותר טוב ממה שכבר קיים ברשת, ממה שכבר עשו לפניך.
זה אולי נשמע מובן מאליו, אבל חשוב לייחס לנושא תשומת לב מרבית. כדי לבנות מיתוג איכותי אתה מוכרח להיות יותר טוב משאר השחקנים בכל זירה שבה אתה מתמודד וזה רלוונטי לכל פרמטר אפשרי.
הקוהרנטיות צריכה להתבצע גם במודעות ובבאנרים ובכל חומר פרסום שאתה
מפרסם בגוגל, בפייסבוק ובאפיקים נוספים. מיתוג עסקי נכון באינטרנט צריך לדבר באותה שפה ולהעביר מסרים אחידים תמיד.
חשיפה ונוכחות = מיתוג אמיתי באינטרנט
העסק שלך באינטרנט צריך להפוך למותג ולכן כלל העבודה המקוונת חייבת להיות הולמת לערכי המותג ולייצג אותו בדרך מקצועית, אמינה ומרשימה. זה אומר שבכל מקום שבו אתה מפרסם, חייבת להיות קוהרנטיות בין הפרסום לבין העמודים שאליו הוא מוביל.
הכוח האמיתי של מיתוג באינטרנט הוא ביכולת להיות נוכח בכל צומת שבה נמצא קהל היעד שלך, במטרה להגביר חשיפה, לבנות לעצמך שם, למתג את העסק בפני קהל יעד מקוון ולבסס נוכחות חיובית וחזקה.
כל עוד הפרסומים משדרים מקצועיות ואחידות, המותג מתעצם בעיני קהל היעד. מצד שני, אם תפרסם כלאחר יד ובלי תשומת לב ראויה וכל יומיים תחליף צבעים, מסרים ועיצובים, הפרסומים שלך יהיו לא קוהרנטיים ולא עדכניים ולא רק שהם לא יצליחו לחזק את המותג, הם גם יחלישו אותו.
ביסוס נוכחות חיובית ומיתוג נכון חייבים להיעשות בצורה מקצועית וחשוב להקפיד על דיוק בפרטים הקטנים, מתוך הנחה מבוססת, שבכל רגע נתון קהל היעד שלך עורך חיפושים שקשורים בשירותים שהעסק שלך מציע, מה שאומר שאתה מוכרח להופיע כתשובה לכל אותם חיפושים אופציונליים.
אם אותם גולשים שערכו את החיפושים הללו ונחשפו לפרסומים שלך, יבחרו להיכנס לאתר, לעמוד העסקי בפייסבוק או לדפי הנחיתה שלך ויאהבו את מה שהם רואים, הסבירות שהם ירצו לפנות אליך, לרכוש דרכך, או לספר עליך לחברים עולה ומכאן שהתדמית העסקית שלך משתפרת ומתעצמת לחיוב.
אל תקפא על שמריך - תתקדם, תוביל ותתפתח!
חשוב שתדע, שגם אם הצלחת להוביל את המותג שלך באינטרנט, זה עדיין לא מספיק. הסוד להצלחה טמון במעקב ובאדפטיביות. גם המותגים הגדולים ביותר שאתה מכיר, ממשיכים לעקוב, לשנות ולחדש כל הזמן.
לבנות מותג עסקי מנצח ברשת זה תהליך שלוקח זמן ודורש השקעה וחשיבה ממושכת. כדי לתחזק את המותג שבנית ולהאדיר אותו צריך לפעול בצורה מקצועית ולהישאר מעודכן ועדכני בהיבט המוצרים והשירותים שאתה מציע, השפה הפרסומית והשינויים הטכנולוגיים שמתרחשים ברשת.
אתה מוכרח לעקוב אחר התפתחויות בתחומך ואחר שינויים שהמתחרים שלך עושים, להתאים את עצמך לקצב ולשמור כל הזמן על נראות, תכנים ומחירים הרבה יותר אטרקטיביים. הכל במטרה שקהל היעד שלך יישאר נאמן לך ולא יבחר לפנות למתחרים.
ניהול של התדמית העסקית ומיתוג מותאם וממוקד, הם המפתח להצלחה עסקית וזו הדרך הכי טובה לקלוע לטעמם של לקוחותיך הפוטנציאליים. השארת טעם טוב - עלית עוד שלב במיתוג העסקי.
ככל שהמיתוג יהיה טוב וחיובי יותר, כך הרושם שתיצור בקרב קהל היעד יהיה טוב יותר ומכאן תקצר הדרך ליותר לקוחות חדשים לעסק.