צעדים ראשונים להצלחה שלך
יש לא מעט שלבים בדרך להצלחה בפרסום באינטרנט, אבל הכל מתחיל בנקודה שממנה אתה יוצא לדרך. אם תתחיל את המסלול כשאתה אוחז במפה מסודרת, שהמטרות והיעדים מסומנים בה בבירור, יהיה לך הרבה יותר פשוט ונח להתקדם אל אותם יעדים.
תגדיר מטרות ויעדים
השלב הראשון הוא להחליט לאן בכלל אתה רוצה ללכת. תבין מי אתה, במה אתה טוב, אילו שירותים או מוצרים אתה רוצה למכור, מה המטרות העסקיות שאתה רוצה להגשים בזכות הפרסום וכמובן, מה התקציב שעומד לרשותך לטובת כל זה.
מומלץ מאוד להיעזר בשירותיהם של
מומחים לפרסום, שכן אלו יוכלו לסייע לך להתמקד רק במטרות הרלוונטיות, מבלי ללכת לאיבוד לכיוונים שבלאו הכי לא יניבו תוצאות.
תכיר את המתחרים
השלב השני הוא להכיר את הזירה שבה אתה מתחרה. חשוב מאוד לבצע מחקר שוק מקיף על המתחרים שלך. עליך להכיר ולהבין לעומק את האתרים של המתחרים, את אפיקי הפרסום שבהם הם משווקים את עצמם וכמובן את השיטות שבהן הם פונים לקהל היעד.
אחרי שהבנת את כל אלו, רכז את הנתונים בטבלת אקסל מסודרת ונסה לחשוב, איך אתה יכול לתכנן את הכל יותר טוב, כדי שבפעם הבאה שגולש יחפש משהו שקשור בעסק שלך, הוא יגיע אליך ולא אל המתחרים.
תפלח את קהל היעד
השלב השלישי הוא לפלח מראש את קהל היעד. תגדיר מראש מי הגולשים שאליהם אתה רוצה לפנות וכך תוכל להכווין את המסרים והרעיונות שלך בהתאם.
אם לא תדע למי אתה פונה ולא תתאים נכון את המסרים, פשוט תפספס את המטרה שלשמה אתה מפרסם באינטרנט, שהיא להגיע אל הלקוחות הפוטנציאליים מהמקומות שבהם הם נמצאים ובשאיפה להפוך גולשים לפונים ומשם פונים ללקוחות.
תבנה אתר איכותי
כל השלבים שהזכרנו עד כה הם גורמים משמעותיים שצריכים להיות חלק מתהליך אפיון האתר שלך. השלב הרביעי, שחותם את החלק הראשון בתכנון אסטרטגיית פרסום, הוא לבנות את האתר שלך.
אתה חייב לבנות אתר מקצועי ולהקפיד להיות הכי טוב שיש בכל הרבדים: לבחור דומיין שמתאים לעסק שלך, לרכוש חבילת אחסון על שרת מהיר ואיכותי, לעצב ממשק משתמש מצויין וריספונסיבי, לכתוב תוכן מקורי ומעניין ובגדול לייצר חוויית משתמש מצוינת.
ככל שהאתר שלך יהיה יותר ייחודי, רלוונטי ושימושי, או במילים אחרות ככל שהאתר שלך יוכוון יותר לטובת הגולשים, כך הסיכוי שגוגל יעדיף אותך על פני המתחרים ויבחר
לקדם את האתר באופן אורגני עולה.
אחרי שכבר בנית אתר הדרך רק מתחילה. אתה מוכרח כל הזמן לעקוב אחר שינויים והתפתחויות של המתחרים ולבצע שיפורים והתאמות בהתאם, כדי להיות מוביל תחום ולהבטיח את הצלחתך לטווח הארוך.
פרסום ממומן ו/או קידום אורגני
הדרך להצלחה האמיתית בפרסום המקוון עוברת דרך השילוב הנכון בין
פרסום ממומן וקידום אורגני של האתר. אחרי שסיימת לתכנן ולהוציא לפועל את השלב הראשון בתכנית הפרסום שלך, שזה אומר לבנות אתר איכותי וממוקד, שמעביר את המסרים לקהל יעד רלוונטי ושמתעלה על המתחרים בכל הפרמטרים, מתחיל החלק השני, שהוא למעשה החשיפה של האתר בפני קהל היעד שלך.
כפי שאתה וודאי יודע, יש הרבה מאוד
שיטות לפרסום והחוכמה היא לבחור רק את מה שמתאים לך ביחס לצרכים ולדרישות של העסק וכמובן, בהתאם לתקציב שעומד לרשותך. הקידום האורגני לא בהכרח מתאים לכל אחד בשל העלויות הגבוהות שלו ובגלל העובדה שאת התוצאות ממנו תוכל לראות רק בטווח הרחוק.
אמנם, חשוב לציין, ששיפור האתר על כל חלקיו הוא קריטי גם למי שרוצה להשקיע בקידום אורגני וגם למי שלא, כי בסופו של יום האתר הוא כרטיס הביקור שלך והוא הפנים של העסק באינטרנט.
עליך להשקיע
בעמודי נחיתה איכותיים, כיוון שלא די בכך שתצליח
לייצר תנועה לאתר באמצעות קידום אורגני ו/או פרסום ממומן. אם אותם הגולשים שהגיעו אליך ינחתו בעמודי נחיתה בינוניים, הם פשוט יעזבו כלעומת שבאו ואתה תפספס הרבה לקוחות פוטנציאליים ומכאן גם הרבה כסף.
לאלו מכם שרוצים להתחיל מהשקעה בפרסום מוממן ולראות תוצאות מידיות, מומלץ מאוד לא לשים את כל הביצים בסל אחד ולפזר את התקציב בכמה אפיקים במקביל. כמובן שהגבול בין 'לפזר' ל'להתפזר' הוא דק ועל כן כדאי לבחון את התקציב תחילה בשתיים-שלוש פלטפורמות לפרסום, כשהמרכזיות והיעילות שבהן הן גוגל ופייסבוק.
עליך לטרגט מראש את קהל היעד שאליו אתה פונה, בדיוק כמו שעשית כשתכננת את האתר שלך. לאחר מכן תוכל להתאים מודעות יעודיות לכל קבוצה ולהעביר מסרים מותאמים ומעניינים.
חשוב שתדע שהיתרון הכי גדול של הפרסום הממומן באינטרנט והקידום האורגני נעוץ ביכולת למדוד את התוצאות אונליין. עליך להשתמש בכלי המעקב שמספקים לך גוגל ופייסבוק ולהיות במעקב כל הזמן ולאורך זמן אחר הפעילות שלך והתנהגות הגולשים באתרך. זה אומר להפיק דוחות, לנתח אותם, להסיק מסקנות בזמן אמת ולבצע שינויים והתאמות כדי
להגדיל את ה-ROI שלך.
עליך לבחון תמיד את התקציב בכל אפיק בנפרד ולברר מה עובד הכי טוב. אם אתה רואה שאפיק מסוים לא מניב לך מספיק תוצאות פשוט תקפיא אותו ובהתאמה, אם אחד האפיקים רווחי מאוד כדאי להגדיל את התקציב שלו.
ככל שמדברים על הקידום האורגני של אתרך, מומלץ לעקוב אחר שינויים והתפתחויות באתרי המתחרים, לשדרג את האתר שלך בהתאם כל הזמן ולאורך זמן.
אדפטיביות היא שם המשחק כאשר מדברים על פעילות ממומנת ו/או אורגנית ברשת. רק מי שיהיה עם יד על הדופק יצליח למקסם את התוצאות מהפרסום באינטרנט והיכולת לבצע שינויים מהירים היא חלק בלתי נפרד מכל אסטרטגיה מנצחת.
לתכנן את המסלול ולכבוש את היעד
בשורה התחתונה, ככל שתתכנן אסטרטגיה טובה יותר, כך תשפר את הביצועים וההחזר על ההשקעה שלך בכל קמפיין פרסומי באינטרנט.
מי שידע להגדיר מטרות ויעדים, להכיר את המתחרים, לפלח את קהל היעד, לבנות אתר ועמודי נחיתה איכותיים, לפרסם באפיקים שמניבים תוצאות ולהיות עם יד על הדופק כדי לבצע התאמות ושינויים כל הזמן ולאורך זמן - יוכל להפיק הרבה יותר מהפרסום באינטרנט.
תכנון אסטרטגי מדויק של המסלול יסייע לך להגיע ליעד בבטחה -
להפוך יותר גולשים ללקוחות ולהגדיל את ההכנסות לעסק בטווח הקצר והארוך!