רבות סופר ודובר על אומנות הפיתוי. אלו שיודעים להשתמש בה נכון מצליחים להגיע להישגים גבוהים גם בחייהם הפרטיים ובמיוחד בחייהם העסקיים. אדם שיודע איך לגרום לאנשים להקשיב לו ולעשות כרצונו, יהיה אדם שמסלול חייו בהכרח יהיה פשוט ויציב יותר.
השאלה היא מהם שלבי ההנעה בדרך ללקוח הבא וכמובן, מה צריך לעשות תכלס כדי להניע גולש לפעולה המבוקשת - רכישה אונליין, השארת פרטים, הרשמה לניוזלטר, פנייה טלפונית וכן הלאה.
להעביר גולשים מרחבי האינטרנט לאתר שלך
הנעה לפעולה מתרחשת בכמה מישורים עיקריים והשלב הראשון הוא הפרסום ברחבי הרשת. המטרה שלך היא לגרום לגולש הרלוונטי לעבור מהפרסום לעמוד הנחיתה שלך.
אבל, לפני שתצא לדרך עם הפרסום עליך
לתכנן אסטרטגית פרסום מדויקת. זה אומר להבין מי אתה, מה העסק שלך מציע, מה היתרונות שלך על פני המתחרים, אל מי אתה פונה, מה המטרות והיעדים שלך וכמובן, מה התקציב שעומד לרשותך.
תכנון נכון יסייע לך בפרסום אפקטיבי ואם תדע איך להעביר מסרים בהתאמה אישית לכל קבוצת יעד, הסבירות שתעניין את הגולשים ותגרום להם לרצות להמשיך לעמודי הנחיתה שלך עולה.
חשוב שתקפיד להתייחס לכל אפיק פרסום בנפרד:
פרסום בגוגל - כשאתה
מפרסם בגוגל בין אם במנוע החיפוש ובין אם ברשת המדיה, עליך לנסות לתת מענה כמה שיותר מדויק לשאלות של הגולשים. כל מי שראה את הפרסום שלך בהכרח חיפש או התעניין שנייה לפני כן במשהו שקשור בעסק שלך, יש לו שאלה או שהוא רוצה לרכוש משהו.
המטרה שלך היא לבנות מודעה שמשלימה את הדיאלוג שהתקיים בראשו של הגולש בצורה הטובה ביותר, כדי שאותו גולש שראה את המודעה גם ירצה ללחוץ עליה.
פרסום בפייסבוק - כשאתה פונה לגולשים ברשת החברתית, השפה שלך צריכה להיות הרבה יותר חברתית. אל תפנה במסרים שיווקיים, אלא נסה לדבר אליהם בגובה העיניים, לעורר את הסקרנות שלהם על ידי פוסט של טקסט, תמונה או ווידאו מרגשים ומעניינים.
פרסום תוכן - הפצת כתבות תדמית או מאמרי דעה בפורטלים הגדולים ובאתרי הנישה זו שיטת פרסום נוספת, שדורשת חשיבה שונה. אתה יכול לדעת בוודאות שכל הגולשים שנכנסו לקרוא את הכתבה שלך בהכרח מתעניינים בנושא שלה.
סביר להניח שאותם גולשים כבר קראו כתבות דומות ואם תצליח
לכתוב תוכן איכותי יותר, משמע כתבה שמעבירה מסרים חדשים, מעניינים ורלוונטיים, הסבירות שאותה כתבה תצליח להניע את הגולש לפעולה ולגרום לו לפנות אליך גדלה.
המפתח להצלחה בפרסום באינטרנט הוא להיות במעקב אחר הקמפיין ולבצע שינויים והתאמות כל הזמן ולאורך זמן בכל אחד מהאפיקים שבהם אתה מפרסם, על מנת להגדיל חשיפה ולשפר את אחוזי ההמרה.
אדפטיביות היא שם המשחק ואתה חייב לוודא שאתה יותר טוב מהמתחרים תמיד. ככל שהפרסום שלך יהיה יותר רלוונטי ומותאם לטובת הגולשים ובמקביל יותר טוב מהמתחרים, כך יהיה לך יותר קל ליישם את אומנות הפיתוי ולהניע גולשים לפעולה.
קוהרנטיות בין הפרסום לבין עמודי הנחיתה
אחרי שהצלחת להעביר גולשים בזכות הפרסום שלך לעמודי הנחיתה, מגיע השלב הבא - להניע אותם לפעולה בתוך עמודי הנחיתה. אמנם, לפני שתמהר לכתוב ולעצב עמודי נחיתה מצוינים, חשוב שתוודא שיש קוהרנטיות בין הפרסום לבין עמודי הנחיתה שאליהם הוא מוביל. מה זה אומר?
חייבת להיות התאמה במסרים וברעיונות בין מה שאתה מפרסם לבין עמוד היעד שאליו אתה מפנה את הגולשים. גולש שחיפש בגוגל משהו שקשור בעסק שלך, ראה פוסט בפייסבוק או קרא כתבת תדמית באתר מקצועי כלשהו, בחר לפנות אליך מסיבה מסוימת.
הגולש בחר לעבור לעמוד הנחיתה שלך כי הפרסום סקרן אותו, יצרת אצלו ציפיות. אם תציע בפרסום משהו אחד ובעמוד הנחיתה משהו אחר, הגולש שכבר הגיב לפרסום שלך פשוט יעזוב ואתה תפסיד גם כסף על פרסום לא אפקטיבי וגרוע מכך, תפסיד לקוח פוטנציאלי.
כדי לבנות
עמודי נחיתה שמביאים תוצאות אתה מוכרח לחבר בין מה שבנית אצל הגולש במודע ובתת מודע באמצעות הפרסום לבין המקום החדש שהוא הגיע אליו - עמוד הנחיתה שלך.
לגרום לגולש שהגיע לעמוד הנחיתה לבצע פעולה
עמודי הנחיתה הם השלב האחרון בפרסום שבו עליך להניע גולשים לפעולה. יש הרבה מאוד דרכים לבנות עמודי נחיתה איכותיים שמניעים גולשים לפעולה והחוכמה היא
לבחור בשיטות שהכי מתאימות לעסק שלך כאן ובכלל.
ברגע שהגולש נמצא בעמוד הנחיתה שלך אתה כבר יודע עליו הרבה מאוד פרטים. ביצעת פילוח מקדים של קהל היעד, אתה יודע דרך איזה אפיק פרסום הוא הגולש הגיע אליך, אתה יודע מה עניין אותו ועכשיו המטרה שלך היא להמשיך לסקרן אותו. כדי לסקרן אתה חייב עמוד נחיתה מצוין.
תבנה עמוד נחיתה נפרד לכל נושא, תדגיש את היתרונות שלך על פני המתחרים ותבליט את הטוב, תקפיד על זרימה, תדבר אל הגולשים בשפה מתאימה מבחינה וויזואלית וטקסטואלית, תדאג לרספונסיביות (התאמה לכל סוגי המסכים) וחשוב מכל - תטמיע קריאות לפעולה, CTA.
לפני שאתה ממהר להטמיע את הקריאה לפעולה, עליך להבין מה הפעולה המבוקשת שאתה מעוניין לקבל: השארת פרטים, הצטרפות לניוזלטר, רכישה, פנייה בטלפון או באימייל וכן הלאה. רק אחרי שתבין מה מהות הפעולה תוכל לבחור את הטקסט, המיקום והעיצוב שלה.
הקריאה לפעולה צריכה להיות מעניינת ורלוונטית ולהופיע קודם כל במקום הכי בולט בעמוד, המקום שהגולש מבחין בו תוך מאית השנייה בלי מאמץ ולאחר מכן במידת הצורך גם במקומות נוספים. מומלץ לנסות לפנות בכמה וורסיות שונות כדי ליצור סקרנות, אך חשוב לשמור על מהות ה-CTA.
כדאי גם לבחון לכל עמוד נחיתה כמה גרסאות ולראות מה מניע לפעולה הכי טוב, כלומר איזה מהעמודים ממיר הכי טוב את הגולשים.
שיפור מתמיד של קמפיין הפרסום, קוהרנטיות בין הפרסום לבין המקום שאליו הוא מפנה ועמודי נחיתה מצוינים הם הגורמים הכי חשובים שיש כדי להצליח להניע גולשים לפעולה. אחרי שהצלחת להניע גולשים לפעולה, אתה כמובן חייב להקפיד על
מענה איכותי לכל הפניות שאתה מקבל.
חשוב שתדע שהדרך אף פעם לא נגמרת וכדי להצליח להוביל ולהתבלט על פני המתחרים, אתה חייב לבדוק את הקמפיין ואת עמודי הנחיתה שלך, לאסוף ולנתח נתונים וכן למדוד ולבצע שינויים כל הזמן ולאורך זמן.