יש מגוון שיטות ואפיקים לפרסום עסקים והחוכמה היא לבחור בדרך הטובה והמותאמת ביותר עבורך, כזו שבאמצעותה תצליח להשיג כמה שיותר פניות. ואם בפניות עסקינן, אחת השאלות הראשונות שכל בעל עסק שרוצה לפרסם באינטרנט שואל את עצמו היא: איזה לידים אני אקבל?
התשובה לשאלה מורכבת מכמה גורמים ובכל אופן, היא לא יכולה להיות חד משמעית, מהסיבה הפשוטה שכולם מחפשים באינטרנט ואף פעם אי אפשר לדעת מי יהיה הלקוח הבא שלך.
מה שאתה כן יכול לדעת, זה שבכל רגע נתון, אם תקפיד לפרסם את העסק שלך בצורה חכמה ומבוקרת, הסיכוי שתזכה לקבל לידים איכותיים שיביאו תוצאות, עולה.
רוב הפניות כנראה יגיעו מלקוחות קטנים
שקיפות היא אחד הדברים החשובים בחיים ובפרט כשמדובר על
פרסום באינטרנט ולכן חשוב מאוד להציג את העובדות כפי שהן באמת. סביר מאוד להניח, שרוב הפניות שתקבל, מכל אפיק שתפרסם בו ולא משנה באיזו שיטה תבחר, יהיו פניות של לקוחות קטנים שמתעניינים בשירותך.
כשמדובר על לקוח קטן, הכוונה היא בלקוח שכנראה ירכוש ממך מוצר או שירות אחד או שניים, לקוח חד פעמי, בשונה מלקוח גדול שירכוש כמות עצומה של מוצרים או שירותים יקרים בפעם אחת או יותר.
זה לא משנה אם אתה עורך דין, אדריכל, פסיכולוג או מאמן כושר, לרוב הלידים שתקבל מהפרסום יהיו של אנשים שזקוקים לשירותים בסדר גודל קטן או בינוני.
לדוגמא, רוב הפניות לעורך דין לדיני עבודה יהיו של עובדים זוטרים, רוב הפניות לאדריכל יהיו של לקוחות שמתעניינים בתכנון או שיפוץ של בתים פרטיים, רוב הפניות לפסיכולוג יהיו של אנשים שזקוקים לפסיכולוג ורוב הפניות למאמן כושר יהיו של אנשים שרוצים להתאמן וכך הלאה.
העניין הוא, שכדי להשיג פניות איכותיות של
מתעניינים שבאמת עשויים להפוך ללקוחות שלך, אתה מוכרח שהפרסום שלך יהיה מספיק טוב ואטרקטיבי, שיעביר מסרים חזקים וברורים וכמובן, שיהיה יותר טוב מהמתחרים, כדי שהגולשים שמחפשים את השירותים שלך יעדיפו לבחור בך ולא באחרים.
ככל שהפרסום שלך יהיה יותר מדויק ומותאם ליעדים העסקיים שלך וככל שתפלח את קהל היעד בצורה ממוקדת יותר, כך תצליח להשיג יותר
לידים איכותיים. המשוואה הזו פשוטה והיא תקפה גם כשמדובר על עסקאות גדולות.
וקורה שעולה בחכה גם דג שמן במיוחד
זה נכון שסביר מאוד להניח שרוב הפניות שתקבל יהיו פניות של לקוחות קטנים שמתעניינים בשירותך באופן חד פעמי, אבל כמו שהם מחפשים שירותים או מוצרים מסוימים באינטרנט, כך גם בעלי עסקים הגדולים.
קורה שמעלים בחכה דג גדול ושמן וכדי להצליח ללכוד אותו, הפרסום שלך חייב להיות מקצועי. אם אותו דג שמן שיתקל בפרסום שלך ירגיש שיש לו עסק עם מומחה, אתה מגדיל את הסיכויים שהוא ירצה לפנות דווקא אליך.
לדוגמא, אחת לכמה זמן עורך דין לדיני עבודה יקבל ליד של מעסיק, אדריכל יקבל ליד לבניית בית מלון או מתנ"ס, פסיכולוג יקבל ליד של חברת השמה גדולה שרוצה להיעזר בשירותיו לטובת אבחונים קבועים, מאמן כושר יקבל ליד של מנהל קבוצת ספורט מובילה וכיוצא בזה.
חשיבותו הכלכלית של כל לקוח גדול גדולה מאוד עבורך ועבור כל בעל עסק שמפרסם באינטרנט. כמובן שסדרי הגודל של הרכישות משתנים בהתאם לתחום ההתמחות והמוצרים שכל בעל עסק מציע. יש לקוח שקונה מוצר אחד ב-5000 ₪ ויש לקוח גדול שקונה 150 מוצרים ב-5000 ש"ח.
אתה צריך להבין מי בדיוק פונה אליך ולהקפיד לתת מענה מקצועי ומדוייק שישפר את הסיכויים שלך להרוויח ובגדול. זה כוחה האמיתי של רשת האינטרנט. כולם מחפשים וכולם גולשים בצמתי מידע מרכזיים: גם מנהלים של חברות גדולות, גם משרדי ממשלה, גם יבואנים ויצואנים, גם בעלי חברות הייטק - כולם.
חשוב שתהיה ערוך ומוכן לכל תרחיש ובמצב שבו מגיע אליך ליד שמן, שרוצה ומוכן להשקיע הרבה מאוד כסף כדי לצרוך את שירותיך,
אתה מוכרח לספק לו מענה מקצועי ומקיף, על מנת להצליח לסגור עסקה רווחית וטובה.
תהיה ערוך לקלוט את כל הלידים באשר הם
הפרסום באינטרנט יכול להניב תוצאות מצוינות לבעלי עסקים שפועלים בחוכמה וככל שהפרסום שלך יהיה טוב יותר, כך הסיכוי שתשיג הרבה לידים איכותיים עולה. אמנם רוב הפניות שתקבל כנראה יהיו מלקוחות של פעם אחת, אבל אתה מוכרח לקחת בחשבון, שבכל רגע נתון אתה עשוי לקבל גם פנייה שמנה.
כדי ליהנות מתשואות כלכליות בהיקפים גדולים, עליך להיות ערוך לקלוט את כל הפניות ובכל אופן תמיד להקפיד להתייחס במקצועיות ובכבוד לכל ליד באשר הוא.
בשורה התחתונה, זה נכון שהכסף הגדול באמת נמצא בעסקאות הכבדות, אבל הדרך הנכונה לפעול, היא לזכור תמיד, שכדי ליהנות מהשקעה בטוחה, אתה מוכרח לקחת בחשבון תמיד גם את הלקוחות החד פעמיים, מהסיבה הפשוטה - שיש מהם בשפע.
הפרסום בים הווירטואלי מציע למפרסמים אפשרויות אינסופיות ובכל רגע נתון יש מישהו שמחפש את מה שאתה כבעל עסק מציע. אם תפרסם בצורה חכמה, תזכה ליהנות מכל סוגי הלידים ומשם הדרך להרחבת מעגל הלקוחות והגדלת ההכנסות לעסק שלך תפתח לרווחה.