הדבר הכי חשוב בפרסום הוא התוצאות, את זה כולם יודעים. לא די בכך שתצא בקמפיין פרסומי מוצלח ותזכה בחשיפה רחבה ובשיעור קליקים גבוה עבור המודעות שלך. אתה חייב שיהיו לך עמודי נחיתה מעולים, עמודים שיעשו חשק לכמה שיותר גולשים לפנות אליך ולא למתחרים.
חשוב שתזכור כל הזמן שפרסום עולה לך כסף והדרך אל הגולשים לא זולה. ההבדל בין עמוד נחיתה מצוין, שגורם לגולשים לפנות אליך, לעמוד נחיתה בינוני שווה לך הרבה מאוד כסף ואסור שעמוד הנחיתה יהווה את צוואר הבקבוק בדרך ליעד בשום מקרה.
הכל מתנקז לשתי מילים - הסרת התנגדויות
כשגולש מגיע לעמוד הנחיתה של העסק שלך הוא כבר מעוניין במה שיש לך להציע ועם זאת, כמעט תמיד יהיו קיימות ומושרשות בראשו התנגדויות.
גם אתה, כשאתה מגיע לעמוד נחיתה של מוצר שברצונך לרכוש או של שירות שברצונך לקבל, מתמודד תמיד עם ההתנגדויות הללו. זה מתבטא בהרבה מאוד ספקות (גדולים וקטנים) אצל הגולש בנוגע להחלטה האם כדאי לו לפנות אליך ואלו עשויים לעכב את הגולש מביצוע הפעולה המיוחלת.
ההתנגדויות האלה הן בעיקר שאלות דוגמת: האם אני באמת זקוק לשירות או המוצר הזה או שאני יכול לוותר על זה? האם המקום שאליו הגעתי הוא המקום הכי טוב שיש כדי לענות על הצורך שלי? אולי בעצם עדיף שאבדוק עוד מחירים לפני שאני מקבל החלטה? המחיר אכן משתלם עבורי? אולי כדאי שאחכה למחר? וכן הלאה.
מטרת העל שלך כבעל עסק היא להסיר במידת האפשר את הדאגות וההתנגדויות ולגרום לכמה שיותר מהגולשים שהגיעו אליך להרגיש שהגיעו למקום הנכון. המקום הזה צריך להיראות אמין, רלוונטי, מדויק, להיות נוח לשימוש ובכל מקרה לעניין, לרגש ולהפעיל את הגולש -
להניע אותו לפעולה.
ככל שעמוד הנחיתה שלך יענה על הצרכים של הגולשים בצורה המיטבית ויופנה לטובתם, כך הסבירות שתצליח להפוך את הגולש לפונה הולכת וגדלה.
עמוד נפרד לכל נושא
כשמפרסמים באינטרנט חשוב לבנות עמוד נחיתה ממוקד לכל תחום ולא ניתן להסתפק רק בדף הבית. כל עמוד חייב לעסוק בנושא ממוקד ולהעביר מסר ברור ומהיר מאוד לגולש.
לגולש שהגיע אליך דרך החומר הפרסומי שלך יש כוונות ברורות והוא כבר סקרן לגבי השירותים שהעסק שלך מציע, מה שמהווה יתרון ברור עבורך. החוכמה היא למקד את העמוד בהתאם, כך שייתן מענה מקסימלי ומדויק, בלי בלבולי מוח, לצרכים של אותו גולש. עמוד ממוקד נושא מגדיל את סיכויי ההמרה משמעותית.
אל תנסה בשום פנים ואופן לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה. אי אפשר להעביר בעמוד נחיתה אחד כמה מסרים שונים. עמוד שינסה לכסות כמה נושאים במקביל, פשוט יפספס את המטרה שלשמה הוא קם ויגרום לגולש ללכת לאיבוד, מה שיגרום לכסף שלך ללכת לאיבוד גם כן.
העובדות מדברות בעד עצמן: הרבה יותר קל לבחור כשאין מבחר.
הכלל הזה תקף גם ובמיוחד כשמדובר על רכישות באינטרנט. הגולש מחפש מוצר או שירות מסוים, אם תציע לו יותר מאפשרות אחת, הסיכוי שהוא יצליח לבחור מבין האופציות יקטן.
לעומת זאת, אם תציע לו רק אפשרות אחת, שעונה על החיפוש שלו בצורה מדויקת, הסבירות שהוא יבחר לפנות אליך כדי לרכוש את המוצר או השירות שאתה מציעה גדלה משמעותית.
הקונטקסט הוא המלך
חייב להיות קשר ברור וישיר בין הפרסום שלך לבין עמוד הנחיתה אליו הוא מוביל, שניהם חייבים לדבר את אותה שפה. עליך לעצב עמודי המרה עם נראות מרשימה, לכתוב תוכן מצוין ולוודא שהכל בקונטקסט המתאים, שזה אומר - לשמור על אחדות במסרים בין הפרסום לעמוד הנחיתה.
אתה צריך להקפיד לבנות עמוד נחיתה, שמותאם לרעיונות שהובילו אליך את הגולש. זה אומר עמוד נחיתה שמשלים באופן המדויק ביותר את הפרסום שלך. אם לא יהיה קשר רלוונטי בין הפרסום שלך לבין עמוד היעד, אותם גולשים שהגיעו אליך פשוט יעזבו את העמוד כלעומת שבאו.
קריאה לפעולה
עמוד נחיתה איכותי חייב לכלול קריאה לפעולה, CTA, שזה אומר מסר קצר וברור שמניע את הגולש לבצע את הפעולה הרצויה עבורך. זה יכול להיות כפתור או טקסט בולט, שקורא לגולש לבצע פעולה ברורה על ידי מסרים כמו לדוגמא: פנה אלינו, קבל הצעה, הרשם עכשיו וכן הלאה.
חשוב מאוד שהמסר יהיה חכם, ממוקד ושיופיע במקום הנכון, מקום בולט שתופס מיד את עיניהם של הגולשים עם כניסתם לעמוד שלך. הקריאה לפעולה יכולה וצריכה לחזור על עצמה בהתאם לאורך עמוד הנחיתה שאליו הגיע לגולש.
כמובן שאפשר לשנות את האופן שבו מוצגת הקריאה לפעולה, אך חשוב מאוד לא לשנות את מהות ה-CTA.
החשיבות של הקריאה לפעולה עצומה, כיוון שהיא הגורם היחיד שבאמת מניע את הגולשים והופך אותם לפונים. עמודי נחיתה בלי קריאה לפעולה יפספסו את המטרה שלשמה הם נבנו ולא יצליחו
לגרום לגולשים לפנות אליך.
קריאה לפעולה זה מה שהופך עמוד נחיתה טוב לעמוד נחיתה מצוין, עמוד שבזכותו פונים אליך הרבה יותר גולשים.
כמה קל לפנות אליך?
אף אחד לא אוהב לבזבז זמן על מילוי שאלונים, בטח לא כשמדובר על מילוי פרטים באינטרנט. מכאן, שככל שתבקש מהגולש יותר פרטים, כך הסבירות שהוא יתעייף ויוותר על יצירת הקשר איתך עולה.
על מנת שמצב כזה לא יקרה, חשוב מאוד לסנן ככל הניתן את כמות המידע שאתה מבקש, על מנת לאפשר יצירת קשר נוחה, מהירה ולא מעיקה. אל תטריחו את הגולשים בכל עניין שאינו הכרחי.
כדי ליצור ממשק נוח ליצירת קשר, מומלץ מאוד לבנות טפסים פשוטים מונעי טעויות. בעזרת אמצעים טכנולוגיים פשוטים ניתן לתת לגולש תגובה מיידית על כל טעות במילוי הטופס, מבלי לאלץ אותו להמתין לסיום המילוי ולשליחה.
כמובן שחשוב לוודא כי הטפסים בעמודי הנחיתה פעילים בכל מחשב, מכשיר סלולרי או טאבלט.
ואם בהתקנים ניידים עסקינן, אפשרות נוספת שיכולה להקל על מי שפונה אליך דרך סלולר או טאבלט, היא לפתוח לגולש מקלדת מספרים כשהוא צריך למלא שדה שדורש מספרים ובהתאם מקלדת אותיות כשהוא נדרש למלא שדה של מלל.
מעבר לכך, חייב להיות בכל עמוד מספר טלפון בולט ונגיש, שיאפשר לגולשים ליצור איתך קשר טלפוני בלחיצת כפתור (ממכשירים תומכים) או בשיחה מהירה ומבלי שהגולש יצטרך להתאמץ ולחפש את הטלפון.
ככל שיקל על הגולשים ליצור איתך קשר מעמודי הנחיתה, כך כמות הפניות תגדל בהתאמה. אנשים לא אוהבים להתאמץ ומכאן שאם נקל עליהם לבצע את הפעולות החשובות לנו, יותר פעולות כאלה יתבצעו בפועל.
להדגיש את הטוב
אחד הדברים החשובים בכל עמוד נחיתה הוא הסגנון שהוא משדר. מה זה אומר? עליך להבליט את היתרונות של העסק ולהקפיד על סגנון חיובי גם בהיבט העיצובי וגם בכל הנוגע לתוכן הכתוב.
אל תשתמש בתכנים שליליים, לא בנראות ולא בטקסט. אל תנסה להבליט את עצמך דרך הנמכתם של המתחרים. כולנו אוהבים שפונים אלינו בגישה חיובית ולא בדרך השלילה וכך גם הלקוחות הפוטנציאליים שלך.
אפקט העדר תמיד עובד ובפרט כשמדובר בעסקאות באינטרנט. על כן, רצוי להציג בעמוד הנחיתה המלצות וחוות דעת של לקוחות קומדים, מה שיאפשר לגולשים שמגיעים לעמוד הנחיתה לראות מיד כי ישנם לא מעט אנשים ממש כמוהו, שכבר נהנים או מהמוצר או השירות שלך.
חוות דעת והמלצות בהכרח עוזרות לבנות אמינות וזו דרך מצוינת להגביר בקרב הגולשים את התחושה שהגיעו למקום הנכון עבורם ושכדאי להם לפנות אליך.
זרימה נכונה
תקפיד לבנות עמוד נחיתה בעל זרימה ויזואלית וטקסטואלית נכונה. זה אומר לעצב פשוט, להשתמש בכותרות קליטות שמעבירות מסרים ברורים בשפה נגישה, לשבץ קריאות לפעולה במקומות המתאימים ובגדול, לוודא שהחיבור בין הטקסט לעיצוב יהיה קוהרנטי ומוכוון מטרה.
את אורך העמוד מומלץ לקבוע בהתאם למוצר או לשירות שאתה מציע וכמובן, בהתאם לקהל היעד שאליו אתה פונה. לעיתים עמוד קצר ישרת את המטרה בצורה הטובה ביותר ולעיתים יהיה צורך בעמוד ארוך ומפורט יותר. מה שבטוח, שמה שמתאים לתחום מסוים לא בהכרח מתאים גם לך ולהפך.
זרימה נכונה ורצף לוגי של התוכן בעמוד יקלו על הגולשים שמגיעים לעמוד שלך להבין את המסרים שרצית שיועברו באופן המהיר והנכון ביותר.
לכוון את הגולש לנקודה
אם בזרימה עסקינן, חשוב לוודא שאתה מדגיש בעמוד הנחיתה את המקומות שאליהם אתה רוצה לכוון את הגולש. כל אחד שנכנס לעמוד נחיתה באינטרנט סורק קודם כל את הכותרות, אחר כך את התמונות ורק אז את הטקסט עצמו.
חשוב מאוד להבליט, גם בהיבט הנראות וגם בהיבט התוכן, את המקומות שיותר חשוב לך לכוון אליהם את הגולשים. אם תקפיד למקד את העמוד שלך ולהבליט לדוגמא מבצע מסוים או את אזור הקריאה לפעולה, תצליח לגרום לעיניהם של הגולשים לטייל רק לאן שאתה רוצה, ומכן ועד להמרה המיוחלת הדרך קצרה יותר.
עמוד נחיתה לא ממוקד יקשה עליך לכוון את הגולש ואז יכול להיווצר מצב שגולש שיכנס אליך יתמקד בדברים משניים ויבחר להמשיך הלאה, במקום לקלוט את המסר האמיתי שלשמו בנית את העמוד.
לבחון מה עובד הכי טוב
לעיתים מילה קטנה שמוחלפת במילה אחרת ותמונה או צבע שמוחלפים באחר, יכולים לשנות המון. יש כל מיני השערות לגבי מה לוכד טוב יותר את תשומת ליבם של הגולשים, אך כדי לדעת בוודאות מה עובד הכי טוב, כדאי שתבצע A/B TESTING, שזה אומר בדיקה של 2-3 גרסאות לאותו עמוד.
מומלץ לבנות מראש מספר עמודי נחיתה זהים עם שינויים קלים בעיצוב ובתוכן ולבדוק איזה מהעמודים ממיר הכי טוב. כלומר, בזכות איזה עמוד פונים אליך יותר גולשים. גם אחרי שבחרת את העמוד נחיתה הטוב מבין אלו שבחנת, תמיד אפשר להמשיך ולשפר אותו לאורך זמן.
רספונסיבי ומהיר טעינה
הטיפ האחרון ליצירת עמודי נחיתה שמביאים תוצאות, הוא לוודא שעמוד הנחיתה יהיה רספונסיבי, כלומר עמוד שנראה מעולה בכל סוגי המכשירים, כדי שכל גולש שיגיע לעמוד שלך, לא משנה מאיזה התקן הוא גולש, יהנה מהגלישה במידה שווה.
מעבר לזה, תקפיד שעמוד הנחיתה שלך ייטען במהירות האפשרית. יש לכך חשיבות רבה מאוד, כיוון שעמודים שלא נטענים במהירות ואינם מותאמים לכל סוגי המכשירים, גורמים לכך שאתה פשוט מפסיד כסף ומאבד לקוחות פוטנציאליים. לגולשים אין סבלנות ואם העמוד שאליו אתה מפנה אותם לא נטען, הם יחזרו אחורה ויגלשו לאתר מתחרה.
חוויית המשתמש UX בעמודי ההמרה שלך חייבת להיות מקסימלית הן במחשבים שולחניים, בניידים, טאבלטים ובעיקר בטלפונים סלולאריים.
לשפר תוצאות כל הזמן ולאורך זמן!
השיווק באינטרנט עולה לא מעט כסף וכדי שתוכל לנצל את ההשקעה באופן המיטבי
ולשפר את ה-ROI שלך, אתה חייב לוודא שעמודי הנחיתה מעבירים מסר חיובי, שיסב לגולשים תחושת ביטחון.
אם תקפיד לעקוב אחר הכללים שהזכרנו וליישם אותם כל הזמן ולאורך זמן, תוכל לשפר את עמודי הנחיתה שלך ולהפוך אותם לעמודים מצוינים שמביאים תוצאות בטוחות ומכאן הדרך ללקוחות בפועל תקצר.
בשורה התחתונה, עמודי המרה הם הפנים של העסק שלך באינטרנט והם אלו שיקבעו את הרושם הראשוני שהגולשים יקבלו בדייט הווירטואלי הקצר שלהם איתך. המטרה שלך היא להשאיר את הרושם הטוב ביותר.
כל הגולשים שיחשפו לפרסום שלך באינטרנט ויתעניינו בו יגיעו לאחד מאותם עמודי נחיתה. במעמד הזה, בעמוד ההמרה, מתבצעת עיקר העבודה ועל כן עליך להשקיע מחשבה ותכנון, לתקן, לדייק ולשפר כל הזמן ולאורך זמן, כך שעמודי הנחיתה שלך יהיו הרבה יותר טובים מאלה של המתחרים!