הקדמה הטכנולוגית הביאה עמה שינויים רבים ובמיוחד בתחום הצרכנות המקוונת. ממחקר שנערך לאחרונה עולה שנכון לשנת 2017, בכל דקה ביום מתבצעות ברחבי העולם רכישות אונליין בסך 751,522 $ והמספרים ממשיכים לטפס. בכל יום שעובר כולנו הופכים להיות צרכנים מתוחכמים יותר, מה שבאופן ישיר מגביר את הצורך של המפרסמים לשפר ולשדרג את שיטות הפרסום שלהם.
כולם משקיעים זמן, כסף ואנרגיות ומצפים לראות תוצאות מספקות וליהנות מהחזרי השקעה רווחיים ואם גם אתה רוצה להצליח לפרסם בדיגיטל בצורה חכמה שתניב תוצאות, יש טעויות בסיסיות שכדאי לך מאוד להימנע מהן.
רספונסיביות זו לא המלצה
הזמנים השתנו והמחשבים הנייחים ששימשו את כולנו לצרכי גלישה פרטית עד לפני כמה שנים, מתפקדים היום בעיקר במשרדים. נתח משמעותי מלקוחותייך הפוטנציאליים גולשים דרך מכשירים דיגיטליים ובכלל זאת באמצעות לפטופ, טאבלט וסמארטפון.
נתונים סטטיסטיים מלמדים כי בשנת 2020 כמעט 42 מיליון גולשי אינטרנט בארצות הברית צפויים להשתמש באינטרנט סלולרי בלבד. המספר גבוה ב-316% מגולשים שיגלשו במחשבים נייחים או בלפטופים.
ההגדרה רספונסיביות נגזרת מהמילה תגובה (Responsive) והכוונה היא לאתר שמגיב ומתאים את עצמו באופן אוטומטי לכל גודל וסוג של מסך דיגיטלי. באתר רספונסיבי קיים פורמט שמזהה את הדפדפן שממנו מגיע הגולש ומתאים את האתר שלך למכשיר שבו משתמש אותו גולש.
המשמעות היא שכל העיצוב עובר טרנספורמציה מיידית. התמונות, הפונטים של הטקסט, התפריט ויתר ההגדרות שמשפיעות על נראות האתר, משתנים בהתאם למכשיר. אמנם העלויות של אתר רספונסיבי גבוהות יותר מאתר שאינו כזה, אך התמורה בהווה ובעתיד, הרבה יותר כדאית.
ההסבר לכך מאוד פשוט: אתה משקיע תקציב מכובד על הפרסום באינטרנט ועובד קשה מאוד כדי
לייצר תנועה לאתר. אם אחרי כל ההשקעה, אותם גולשים שיגיעו לאתר שלך ממכשירים דיגיטליים ניידים לא יוכלו לצפות בתכנים בו בשל היעדר רספונסיביות, הם פשוט יעזבו אותו כלעומת שבאו ואתה תפספס לקוחות, זמן וכסף.
המסקנה הברורה היא שאי אפשר להתעלם מהמובייל ועל כן חשוב מאוד שגם האתר שלך יהיה רספונסיבי, זאת כדי שכל גולש ברחבי העולם שיגיע אליך יוכל לצפות בתכנים באתר באופן ברור ומהיר וליהנות מחוויית משתמש נוחה.
אל תוותר על תוכן מעניין ולעניין
העובדות מדברות בעד עצמן:
מילים מייצרות לקוחות. אחד הכלים הכי אפקטיביים ליצירת אינטראקציה עם קהל היעד הוא באמצעות תקשורת מילולית ובשעה שבאינטרנט הדרך היחידה ליצור קשר עם הגולשים עוברת בין מסכים כאלו ואחרים, חשוב מאוד שהתוכן הווירטואלי שלך יהיה כזה שמעורר בקרב לקוחותיך הפוטנציאליים ריגוש וסקרנות.
על אף חשיבותן הרבה של מילים בפרסום באינטרנט ובכלל, יותר מידי מפרסמים לא מבינים את הכוח של תוכן איכותי, מה שגורם להם לפספס ובגדול. אסור לך בשום פנים ואופן לוותר על תוכן חדשני, מעניין ומוכוון לטובת קהל היעד, אם אתה רוצה להשיג תוצאות.
אתה צריך לכתוב כתבות תדמית, מאמרים אינפורמטיביים, מאמרי דעה ואפילו תסריטים לסרטוני ווידאו שיווקיים בצורה מקצועית ובשפה שמותאמת לגולשים שצפויים להיחשף לתכנים שלך בצמתי המידע המרכזיים באינטרנט. זה תקף באתר, בעמודי הנחיתה, במודעות הממומנות בפייסבוק, באינסטגרם, ביוטיוב, בפורטלים וכיוצא בזה.
עליך לגבש אסטרטגיה ברורה וקפדנית ולפעול באופן מושכל וקוהרנטי. על מנת שהתוכן שלך יגע בגולשים ויפעיל אותם, חייב להיות קשר ישיר בין המסרים שאתה מעוניין להעביר לבין התוכן שאתה מציג להם. בנוסף, עליך לזכור שהצורך בחדשנות אף פעם לא נגמר ועל כן, כדי שהתוכן שלך יהיה יותר טוב מהמתחרים תמיד, אתה מוכרח לבצע התאמות ושינויים ולהקפיד להיות אדפטיבי.
כלל ברזל: אמינות מוכרת יותר
הדחף למכור עלול להוביל רבים מבעלי העסקים וגם אותך למצב שבו אתה מוכן לעשות הכל רק כדי להצליח לסגור עסקה. אבל (ויש כאן אבל גדול), אסור לעשות הכל רק בשביל למכור ויותר מזה, אם תשתמש בטכניקות לא הגונות ותפגע באמון בינך לבין הקונים הפוטנציאליים, לא רק שלא תצליח למכור בהווה, אלא זה גם יכול להרוס לך ולבוא נגדך בעתיד.
אף אחד לא אוהב שמרמים אותו ואם תיתפס בעיניי הגולשים כמי שמטעה אותם ומשקר להם במכוון, אתה תפגע במוניטין שלך מאוד. אף פעם אל תבטיח דברים שאתה לא יכול לקיים, גם אם נדמה לך שבאופן מיידי זה עשוי לסייע לך לייצר תנועה לאתר או לעמוד הנחיתה, מהסיבה הפשוטה, שהגולש שמגיע אליך מצפה לקבל את מה שהבטחת לו ואם הוא ירגיש מרומה הוא פשוט לא יצור איתך קשר.
אל תפרסם הנחות או הבטחות במודעות הממומנות שלך בגוגל שאין להן כיסוי ושאתה לא יכול לעמוד מאחוריהן, אל תנסה למשוך גולשים להיכנס לעמוד העסקי שלך בפייסבוק על ידי ידיעות פיקטיביות שכל מטרתן היא רק לעורר סערה ותו לא, אל תבטיח בניוזלטר משהו אחד ותפנה את הקוראים לעמוד נחיתה לא רלוונטי ובגדול, תקפיד תמיד להעביר מסרים אמינים וקוהרנטיים ולנהוג בגולשים באופן שבו היית מצפה שינהגו כלפיך.
האינטרנט הוא מקום וויראלי ואם תיתפס כבלתי אמין בעיניי הגולשים, אתה עלול לפגוע בתדמית העסקית שלך. זכור שהשם שלך באינטרנט שווה המון וכדי
ליצור תדמית עסקית חיובית, אתה מוכרח לוודא שכל מי שבא עמך במגע יהיה מרוצה, שיכתבו עליך ביקורות והמלצות בעמוד העסקי ובקבוצות בפייסבוק, ברשתות חברתיות, בבלוגים, בפורומים באתרים מקצועיים וכיוצא בזה. עסק שיצטייר בעיניי הגולשים כפחות אמין פשוט יפסיד לקוחות וחבל.
כבוד לגולשים = תוצאות לטווח הרחוק
אף על פי שסביר להניח שכל חייך למדת שמותר לטעות ושאף פעם לא מאוחר לתקן, כשמדובר על פרסום באינטרנט הכלל הזה לא תקף, או מדויק יותר לומר - באינטרנט אין מקום לטעויות.
אם תשכיל ליישם את הטיפים שהוזכרו לעיל, תזכה ליהנות מפרסום יעיל שמניב תשואות גבוהות. רספונסיביות, תוכן איכותי ואמינות הם שלושה דברים שאי אפשר לוותר עליהם כשמפרסמים באינטרנט.
בשורה התחתונה, כבוד לגולשים הוא הבסיס להצלחה בפרסום הדיגיטלי וזו הדרך הנכונה והרווחית ליצור אינטראקציה חיובית וארוכת טווח עם קהל היעד שלך!