זיהוי מקדים של מטרות עסקיות
הכלי הראשון לניהול תדמית הוא לזהות מטרות עסקיות. אתה צריך להבין מי אתה, מה הייחודיות של העסק שלך, מה הנושאים שבהם אתה מעוניין להתמקד ומה המטרות והמסרים שאתה רוצה להעביר.
בנוסף, זכור שאתה נמצא בתחרות מתמדת על ליבם של הגולשים וכמוך יש עוד מאות עסקים מתחרים. על כן, עליך לבצע מחקר מקדים ברשת ולהכיר את המתחרים ואת הזירה שבה אתה מתמודד, שזה אומר לבחון מה עשו המתחרים ולנסות לעשות את הכל טוב וייחודי יותר, כדי להתעלות על מה שעשו לפניך.
רק אחרי שתגבש עמדה ברורה ותדע בדיוק מה המטרות העסקיות שלך, תוכל להמשיך לשלב הבא בדרך להגשמתן. מעבר לזה, אתה מוכרח לחשוב כל הזמן ובמיוחד בהתחלה כשאתה מגדיר מטרות, על האופן שבו אתה רוצה שהגולשים יראו אותך. ניהול נכון של התדמית העסקית יסייע לך לממש צרכים עסקיים ויגרום לקהל היעד לתפוס את העסק שלך באופן שאתה באמת רוצה - כמותג.
פילוח מדויק של קהל היעד
השלב הבא הוא להבין מי קהל היעד שלך, כלומר מי הלקוחות הפוטנציאליים שאליהם אתה מעוניין להגיע. עליך לבצע פילוח מדויק על סמך נתונים כמו גיל, מין, השכלה, תחביבים, אזור גאוגרפי ועוד.
פילוח נכון יעזור לך למקד את המסרים שלך לקהל היעד הרלוונטי באתר ובדפי הנחיתה ויותר מכך, הוא יסייע לך בהמשך לבסס את הנוכחות האינטרנטית
ולהשיג את המטרות העסקיות שלך גם באמצעות פרסום ממומן.
ככל שתגדיר טוב יותר מי קהל היעד שלך, כך יהיה לך קל יותר
לתכנן אסטרטגיית פרסום טובה ולפרסם באופן יעיל ומדויק יותר בגוגל, בפייסבוק ובפלטפורמות נוספות.
מיקוד של קהל היעד באמצעות פילוח מדויק, יסייע לך להתאים לכל קבוצת יעד מסרים מותאמים ורלוונטיים. התדמית העסקית נקבעת לפי מה שאנשים חושבים עליך ומכאן עולה, שאם אתה רוצה לגרום לקהל היעד לחשוב עליך דברים טובים, אתה מוכרח להכיר אותם היטב ולפנות אליהם אך ורק בשפה שמתאימה להם.
אם לא תזהה את קהל היעד שאליו אתה פונה, יהיה לך קשה עד בלתי אפשרי לנהל תדמית עסקית טובה, כיוון שכדי לבסס נוכחות חיובית ולהעביר מסרים שיסקרנו ויעוררו את קהל היעד, אתה מוכרח לדעת מול מי אתה עומד. זו הדרך לניהול נכון של התדמית העסקית וזה תנאי הכרחי כדי להפוך למותג.
אתר אינטרנט טוב יותר מכולם
אחד הגורמים הכי משמעותיים שיש ליצירת תדמית עסקית חיובית הוא האתר שלך. 99% מהגולשים שיחשפו לעסק שלך ברחבי הרשת גם יגיעו בשלב זה או אחר לאתר שלך ולכן עליך לוודא שיש לך בית אינטרנטי איכותי וייחודי.
הבית הזה הוא השם שלך. גולשים שיכנסו לבקר באתר יוכלו להתרשם מהעסק על סמך דפי הנחיתה באתר ועל כן חשוב שהמקום שמקשר בין השם שלך לבין העסק שלך יהיה מקום מזמין, מעניין ומעבר לזה, מקום שמספק מענה לצרכים של הגולשים שהגיעו אליו.
תתכנן היטב את האתר שלך ונסה לעשות הכל טוב יותר מהמתחרים ובהתאמה כמובן לצרכים ולדרישות של העסק. תרכוש שרת אחסון חזק ואמין שיאפשר לאתר שלך להיטען במהירות בכל סוגי ההתקנים, תעצב מחוץ לקופסא,
תכתוב תוכן מעניין ואטרקטיבי שמניע לפעולה, תיצור לוגו מרשים וסלוגן מושך והכי חשוב, תוודא שיש לך ממשק משתמש נוח וידידותי.
האתר הוא כרטיס הביקור שלך והוא זה שיקבע את הרושם הראשוני שתשאיר בקרב הגולשים. ניהול נכון של כל המרכיבים שהוזכרו ושימת דגש על בידול מהמתחרים, יהפכו את הבית האינטרנטי למקום שלמבקרים נעים לשהות בו ויותר מזה, למקום שנעים לשוב אליו.
הבית האינטרנטי הוא בעל השפעה עצומה על התדמית העסקית שלך וכחלק מניהול תדמית נכון, אתה חייב לעדכן ולשנות את האתר מעת לעת בהתאם להתפתחויות ושינויים שהמתחרים שלך עושים. האתר שלך צריך להיות הכי יפה, הכי מזמין, הכי מעניין והכי אטרקטיבי, כדי שבכל רגע נתון כשגולש יגיע לאתר הוא גם ירצה להישאר ולא לעבור לקפה אצל השכנים.
אסטרטגית פרסום חכמה
השלב הבא בניהול התדמית של העסק שלך הוא תכנון קמפיין פרסום ממומן, שיקדם את המטרות העסקיות בהתאם לתקציב ולצרכים שלך. קיימות מגוון דרכים לבסס נוכחות משמעותית וחיובית באינטרנט, אבל מה שבטוח הוא שאתה צריך לפרסם את עצמך במקומות שהגולשים שוהים בהם וכמובן, לעשות את זה יותר טוב מכולם.
היתרון הכי גדול של הפרסום הממומן הוא היותו מדיד, מה שאומר שתוכל לדעת בזמן אמת בדיוק לאן הולך הכסף שלך. המפתח להצלחה הוא להיות במעקב, למדוד, לנתח נתונים ולבצע התאמות ושינויים כדי
לשפר את ה-ROI שלך כל הזמן. פרסום ברחבי הרשת יסייע לך להפוך למותג וככל שתפרסם טוב יותר, כך התדמית העסקית שלך תהיה טובה יותר.
מומלץ לבחון את התקציב שלך בכמה אפיקים במקביל ולנתח את התוצאות של כל אפיק בנפרד: פרסום במנוע החיפוש של גוגל,
פרסום ברשת המדיה של גוגל (GDN), פרסום בפייסבוק, פרסום תוכן בפורטלים ובאתרי נישה וכן הלאה.
אם תראה שפלטפורמה מסוימת רווחית מאוד, נניח
שהפרסום במנוע החיפוש מניב תוצאות טובות, תוכל להגדיל את התקציב שם ומנגד, אם תראה שאין תוצאות מאפיק אחר, לדוגמא מהפרסום בפייסבוק, תוכל לשנות את אופי המודעות, לטרגט את קהל היעד מחדש או להקפיא את הקמפיין שם.
פרסום ממומן יסייע לך להפיץ את המסרים שלך בתפוצה רחבה ובפני קהל יעד רלוונטי, מה שאומר שתוכל לדעת בדיוק מי הגולשים שנחשפים לפרסום שלך וחשוב מכך, תוכל לשלוט על התכנים שאליהם הם נחשפים. על כן, חשוב מאוד להתאים מסרים לכל קבוצת יעד ולוודא שאתה מדבר אל הגולשים בשפה נכונה ומדויקת, שתגרום להם לרצות להיות איתך באינטראקציה.
תתן מענה מהיר לפניות של גולשים בעמוד העסקי שלך בפייסבוק, תקפיד לבנות מודעות מושכות ומדויקות בגוגל, תנהל נכון את חשבון האינסטגרם שלך ובגדול, תוודא שבכל אפיק פרסום שבו אתה נמצא, הנוכחות שלך הרבה יותר טובה מהנוכחות של כל העסקים המתחרים.
ככל שהפרסום שלך יהיה יותר אמין, מעניין, יוצא דופן וקוהרנטי, משמע - פרסום שמוביל את הגולשים
לעמודי נחיתה איכותיים, שמשלימים את הדיאלוג שהתחלת ליצור דרך הפרסום, כך גדלה הסבירות שאותם גולשים שיגיעו לאתר שלך גם ירצו לפנות אליך ובשאיפה להפוך ללקוחות.
פרסום איכותי ומותאם הוא כלי אפקטיבי וחסר תקדים לניהול התדמית התדמית של העסק ויש לו השפעה אדירה על האופן שבו קהל היעד תופס את העסק שלך.
מסרים מותאמים וקוהרנטיים
כמו בחיים, גם במציאות הוירטואלית חשוב מאוד לפנות לאנשים בשפה שהם מבינים. אם אתה מפרסם פוסט בעמוד העסקי שלך בפייסבוק, חשוב שתשמור על שפה חברתית ולא מכירתית, תוודא שהתאריכים של המבצעים שלך מעודכנים, שפילחת נכון את קהל היעד וכן הלאה. אחרי שתגדיר במדויק מי קהל היעד שייחשף למודעות שלך, עליך לוודא שהמודעות שלך מותאמות אליו.
זה אומר שאם לדוגמא אתה מפרסם בגדי תינוקות ופונה לקהל של אימהות, אתה לא יכול לשים תמונה של אבא עם ילד מתבגר, כי הוויז'ואל הזה פשוט יפספס את המטרה שלשמה פרסמת.
מעבר לזה, אתה לא יכול לפנות לגברים ולכתוב בלשון נקבה ולהפך. המסרים מוכרחים להיות מותאמים, עדכניים ומדויקים כמה שיותר. אם לא תעשה את זה, אתה פשוט תיתפס בקרב קהל היעד כעסק לא רציני, מה שמן הסתם יפגע בתדמית העסקית שלך.
נושא נוסף שחשוב להתייחס אליו בהקשר הזה וכבר הזכרנו הוא קוהרנטיות בין הפרסום לבין עמודי הנחיתה שאליהם הפרסום מוביל. חייב להיות קשר ישיר וברור בין מה שאתה מציע לגולשים (בגוגל, בפייסבוק או בכל אפיק אחר) לבין התוכן בעמודים שאליהם מוביל הפרסום.
קוהרנטיות היא מרכיב חשוב במיתוג עסקי והיא מייצרת קודם כל אמינות ובנוסף וחשוב לא פחות - היא משלימה את הדיאלוג שהתקיים בראשו של הגולש טרום הגעתו לעמודי הנחיתה שלך.
תוודא שבכל מקום שבו קהל היעד שלך עשוי להיות, הנוכחות שלך תהיה חיובית והכי חשוב - תוודא שאתה ממתג את עצמך בדיוק כמו שאתה רוצה להיתפס אצל קהל היעד.
לנהוג בערנות לאורך זמן
הכלי האחרון בתהליך ניהול התדמית העסקית הוא השימור. השינויים באינטרנט מתרחשים מידי יום מספר פעמים ביום ועל כן עליך לשמור על השם של המותג של כל הזמן ולאורך זמן.
הפרסום באינטרנט הוא כמו מסלול מרוצים וכדי לשמר את התדמית שלך אתה מוכרח להיות עם שתי ידיים על ההגה ושתי עיניים על הכביש בכל רגע נתון.
התחרות אף פעם לא נגמרת וזה שהיום אתה מותג לא מבטיח שמחר תישאר כזה. מכאן עולה שמעקב אחר המסלול וערנות להתפתחויות בתחומך, התפתחויות של המתחרים וכמובן, ערנות לתגובות של הגולשים ביחס לקמפיין שלך, הם אלו שיעזרו לך להישאר בקונטרול ולהמשיך לככב כסלבריטאי מוביל בתחומך.
בסופו של יום, הסיבות שכל בעל עסק מפרסם את עצמו באינטרנט יכולות אמנם להיות שונות, אך כולן מתרכזות לכדי מטרה אחת ברורה והיא
להפוך כמה שיותר גולשים ללקוחות. ניהול נכון של התדמית העסקית מחייב אותך לקחת בחשבון את הצורך בבידול, במעקב, בהתאמות ובשינויים תמיד.
זו הדרך היחידה לא רק לכבוש את ליבו של הגולש פעם אחת, אלא גם למסד את הקשר בניכם ולהפוך את השם של העסק שלך למותג איכותי ומוביל, מה שבהכרח יהפוך אותך למומחה שכולם רוצים להיות עמו בקשר ולצרוך את שירותיו!