האינטרנט הפך זה מכבר למגרש משחקים וירטואלי, שכולנו שוהים בו חלק ניכר משעות היממה. בעלי עסקים רבים זיהו את המגמה ההולכת ומתפתחת הזו, שבה יותר ויותר אנשים משתמשים באינטרנט בין היתר גם לצרכים עסקיים.
הזירה הדיגיטלית מן הסתם רווית עסקים והתחרות על ליבם של הגולשים הולכת וגדלה מיום ליום. כולם רוצים להתבלט ואם תנהל נכון את התדמית העסקית באינטרנט תוכל להתעלות מעל כולם, לבסס נוכחות חיובית ולהיתפס בעיני הגולשים כעסק מקצועי, אמין, יוצא דופן וחשוב מכל, כעסק טוב יותר מהמתחרים.
להבין איפה אני נמצא ביחס למתחרים
השלב הראשון הוא
לתכנן אסטרטגיה. זה אומר לדעת מי אתה, מה העסק שלך מציע, מה הייחודיות שלו, מה המטרות שאתה מעוניין לקדם, מי קהל היעד שאליו אתה פונה וחשוב מכל, עליך להכיר את הזירה שבה אתה מתמודד ולזהות את המתחרים שלך ואת היתרונות שיש לך על פניהם ולהפך.
היכרות מעמיקה עם המתחרים תסייע לך בבניית אתר טוב יותר, בקמפיין פרסום טוב יותר או במילים אחרות - בניהול טוב יותר של התדמית העסקית, מה שבאופן ישיר יסייע לך ביצירת בידול. אם תדע בדיוק מול מי אתה עומד ומה היתרונות והחסרונות של כל עסק מתחרה, תוכל להתעלות על מה שכבר יצרו קודמיך וליצור לעצמך נוכחות ייחודית, שונה ואטרקטיבית יותר.
אתה מוכרח להבין איפה אתה נמצא ביחס למתחרים בכל רגע נתון, כדי לוודא שאתה טוב יותר מהם ומעבר לזה, כדי לוודא שכל גולש שיחשף לעסק שלך ירצה לבחור דווקא בך ולא באף אחד אחר.
לבנות בית אינטרנטי ייחודי ומותאם
אחרי שתכננת אסטרטגיית פרסום מדויקת תוכל לגשת לבניית האתר. הבית הווירטואלי שלך, הוא כרטיס הביקור שלך ויש לו השפעה עצומה על התדמית העסקית. סביר להניח שכמעט כל גולש שייחשף לעסק שלך ברחבי הרשת גם יגיע לאתר שלך בשלב זה או אחר ולכן אתה חייב לוודא שאתה בונה ומפעיל אתר יותר טוב מכולם.
גולש שיגיע לאתר שלך יחליט אם להישאר או לא אך ורק בזכות הרושם שהוא יקבל מהביקור אצלך. זה נתיב התקשורת הכי אפקטיבי שיש ולכן כדאי לדעת איך להשתמש בו נכון כדי ליצור רושם חיובי וכמובן, כדי ליצור בידול.
תרכוש שרת אחסון אמין, יציב ומהיר, תבנה ותעצב עמודי נחיתה איכותיים, תכתוב
תוכן ייחודי ומעניין שמניע לפעולה, תתכנן לוגו יצירתי וסלוגן ייחודי ונסה ליצור חוויית משתמש טובה. הסוד הוא להצליח לבצע את כל אלו הרבה יותר טוב ממה שכבר עשו לפניך, כלומר להתעלות מעל כל התוכן שכבר קיים ברחבי הרשת. אם תצליח לעשות את זה - תצליח ליצור בידול.
בידול באתר האינטרנט שלך הוא מרכיב משמעותי בניהול התדמית העסקית. הייחודיות באתר תאפשר לך לבסס לעצמך שם ומעמד טוב יותר מהמתחרים. מכאן נובע, שאם הגולשים יאהבו את האתר שלך הם בהכרח יקבלו גם רושם חיובי לגבי העסק שלך, מה שסביר להניח יגרום לאותם גולשים לרצות לפנות אליך ובשאיפה גם להפוך ללקוחותיך.
ניהול נכון של התדמית העסקית חייב לקחת בחשבון בכל רגע נתון גם את האתר וכמובן, את הייחודיות שהוא משדר לאלו שנכנסים לבקר בו. תדמית טובה באתר תבדל אותך מכל היתר.
למשוך תשומת לב בכל רחבי הרשת
גם אם יש לך אתר איכותי ומצליח,
קידום אורגני פשוט לא מספיק כדי לבסס את הנוכחות האינטרנטית המיוחלת ואת הבידול הנכסף. בנוסף לאתר האינטרנט מומלץ גם לנהל עמוד עסקי בפייסבוק ולהכיר את
הדגשים לניהול עמוד עסקי, שיסייעו לך לעשות את זה יותר טוב מכולם.
כדי ליצור מודעות אינטרנטית ולהפוך את השם שלך למותג אתה מוכרח להשקיע גם
בפרסום ממומן, יעיל ואפקטיבי שמותאם לדרישות, לצרכים ולתקציב של העסק שלך. קיימות מגוון פלטפורמות לקידום בתשלום, ביניהן
פרסום במנוע החיפוש של גוגל או ברשת המדיה, פרסום בפייסבוק, פרסום והפצת תוכן בפורטלים הגדולים ובאתרי נישה ועוד המון אפיקים נוספים.
פרסום ממומן באינטרנט זה הדבר הכי מדיד שיש ולכן מומלץ להשקיע את תקציבי הפרסום בכמה זירות שונות, לבחון את ה-ROI שלך בכל אחת מהן בנפרד ולבצע שינויים והתאמות במטרה
להגדיל את החזר ההשקעה ולמקסם את החשיפה.
הפרסום הממומן יעזור לך לקדם את העסק שלך כמותג ולהפוך בקרב הגולשים לאוטוריטה בתחומך. עליך לבחון את שיטות הפרסום של המתחרים ולנסות לחשוב כל הזמן על דרכים מעניינות ויצירתיות יותר להעביר את המסרים שלך.
אם כולם מפרסמים עם ביטוי מסוים שעובד נסה לחשוב על משפט שונה שמעביר את אותו רעיון, אם כולם משתמשים באותם וויזואליים נסה לייצר עיצובים מסקרנים יותר, שנוגעים לאותו עניין. הסוד בפרסום באינטרנט הוא בניהול תדמית עסקית וביצירת בידול וללא ייחודיות לא תוכל לבסס נוכחות אינטרנטית משמעותית וחיובית.
לתת לגולשים מענה יותר טוב מכולם
אחת הטעויות הגדולות שהרבה מאוד בעלי עסקים עושים היא להירדם בזמן השמירה. גם אם תכננת אסטרטגיית פרסום מצוינת, בנית אתר מרשים וקמפיין פרסום מנצח, זה עדיין לא מספיק כדי ליצור בידול ולא כאן נגמר הניהול של התדמית העסקית. אתה חייב להתייחס לגולשים בכבוד וברצינות ולהקפיד לתת להם בכל רגע נתון מענה הרבה יותר טוב מכל העסקים המתחרים.
זה אומר לפלח את קהל היעד במדויק, על מנת שתוכל להתאים לכל קבוצה מודעות רלוונטיות ולדבר אל הגולשים בשפה שהם מבינים. כל קבוצה דורשת התייחסות שונה וכך גם כל אפיק פרסום.
תחשוב על מסרים ייחודים ועל דרכים יצירתיות להעביר אותם, תיתן מענה איכותי לפניות של גולשים בעמוד העסקי בפייסבוק ובעמודי הנחיתה שלך, תוודא שיש קוהרנטיות בין הפרסום לבין המקומות שאליהם הוא מוביל ובגדול - תתייחס לגולשים כמו שהיית רוצה שיתייחסו אליך.
ניהול נכון של התדמית העסקית יסייע לך לתת לגולשים מענה טוב יותר לצרכים שלהם באתר, בפרסומים ובכל אינטראקציה שתתרחש בינך לבינם וזו דרך מצוינת ליצור בידול.
לדהור במקום הראשון כל הזמן ולאורך זמן
כדי להפוך לשם דבר באינטרנט ולבסס לעסק שלך נוכחות חזקה ומעמד בלעדי, עליך לנהל את התדמית העסקית שלך כל הזמן ולאורך זמן. בעל עסק שיתמיד לא רק בהתחלה אלא גם בהמשך ויעקוב אחר קמפיין הפרסום שלו ואחר התפתחויות ושינויים שמתרחשים ברשת, משמע בעל עסק שיקפיד להיות אדפטיבי, יוכל לבצע שינויים והתאמות שיסייעו לו להישאר בענייניים ולשמור על בידול.
המציאות המודרנית מאלצת אותך בין אם תרצה ובין אם לא, לקחת חלק במרוץ העכברים הזה ובפרט כשמדובר על
פרסום באינטרנט. אתה מוכרח להתאים את עצמך לקצב והדרך הטובה ביותר להתקדם ולנצח בתחרות, היא לנהל נכון את התדמית העסקית ולבדל את עצמך באופן שלא יותיר לגולשים ברירה אלא לבחור בך.
כדי שזה יקרה אתה מוכרח לבחון כל הזמן מה מתעדכן בתחומך ומה החידושים שהמתחרים שלך מבצעים ביחס לשינויים שקורים.
ניהול נכון של התדמית העסקית הוא האמצעי הכי טוב שיש כדי ליצור בידול לאורך זמן. אם אתה רוצה לשמור על השם שלך כמותג ידוע וייחודי, אתה מוכרח להיות עם יד על הדופן לא רק כשמסע הפרסום בחיתוליו, אלא תמיד!