התפתחותה המואצת של הטכנולוגיה ושליטתו ההולכת וגוברת של האינטרנט בחיינו הובילו רבים מאתנו לעבור לאורח חיים מהיר, מתחלף ובלתי יציב. אנחנו מדלגים בין מערכות יחסים, בין עבודות, בין תארים, בין מקומות בעולם ובעצם, בין מה לא?
מחקרים מוכיחים שגולשים באינטרנט מדלגים בין כתבות במהירות בזק. קורא נכנס לאתר מסוים ואם בשורות הראשונות של הכתבה לא הצלחת לתפוס את עינו, הוא פשוט ימשיך לאתר הבא.
במידה והצלחת ללכוד את תשומת ליבו, הסוד הוא לגרום לו לרצות לסיים לקרוא את הכתבה, להפיץ אותה הלאה על ידי שיתופים ברשתות החברתיות ובמקרה האופטימלי גם ליישם את מה שקרא, משמע, ליצור עמך קשר ולקבל את שירותיך. השאלה היא איך עושים את זה נכון וחשוב מכך, מה בשום פנים ואופן אסור לך לעשות כשאתה כותב תוכן.
לא ולא בכתיבת תוכן איכותי
תוכן איכותי נמדד באופן יחסי לפי הקריטריונים של גוגל. מה זה אומר? לגוגל יש מערכת בינה מלאכותית שבאמצעותה הוא בוחן את הטקסט שלך. גוגל משווה את מה שכתבת למה שכתבו אחרים באותו נושא. כדי שמערכת הבינה המלאכותית של גוגל לא תדלג עליך, כלומר, תבחר לקדם את האתר שלך במנוע החיפוש, עליך להצליח להתעלות על המתחרים ברמת התוכן.
מעבר לגוגל, חשוב מאוד שהגולשים שכבר יגיעו לכתבות שלך לא ירצו לדלג עליך והחוכמה היא לדעת מה באמת צריך לעשות כדי לגרום לגולשים להפסיק לדלג, או נכון יותר לומר מה לא כדאי לעשות.
ריכזנו עבורכם חמש טעויות נפוצות
בכתיבת תוכן באינטרנט ובכלל, שהמתחרים שלך עושים וכדאי מאוד שאתה לא תעשה.
1. למורה יש עיניים בגב - אל תעתיק!
כותבים רבים חוטאים במה שכולנו נגמלנו ממנו עוד בבית הספר היסודי. החטא הזה נקרא העתקה. בבואך לכתוב תוכן על נושא מסוים, סביר שתחפש בגוגל מידע שכבר נכתב בנושא. החיפוש הזה עלול להיות די טריקי. רבים טועים לחשוב שאם יאספו מידע ממקומות שונים, ילכדו אותו וישנו קצת את הנוסח, תיווצר כתבה חדשה.
לא! אסור בשום פנים ואופן להעתיק חומרים, לא פסקה, לא שורה ולא רעיון. לא רק שהעתקת תוכן אסורה לפי חוק, אלא גם שתוכן לא מקורי הוא בהכרח פחות טוב. אחד המדדים המרכזיים לכתבה טובה הוא המקוריות והחדשנות שלה. החוכמה היא לא למחזר חומרים שאחרים כתבו, אלא להצליח לייצר משהו ייחודי, מעניין, בעל אופי,
תוכן שיבדל אותך מהמתחרים.
2. הדרמות מתאימות לערוץ ויוה - אל תגזים!
מי מאתנו שאוהב את ערוץ ויוה עמו הסליחה, אבל, תוכן באינטרנט רחוק מלהיות ויוה. הדרמה וההיסחפות לא שייכות לעולמנו האינטרנטי. אל תזלזל באינטליגנציה של הקוראים, הם יודעים מתי עובדים עליהם והם לא אוהבים את זה בכלל.
אל תיסחף עם תיאורים ארוכים מידי, אל תעמיס על הקורא מידע לא רלוונטי ואל תבטיח דברים שאתה לא יכול לעמוד מאחוריהם. ההפרזה מייגעת ומבלבלת ועומס של תוכן חסר רצף לוגי ישיג את המטרה ההפוכה ממה שאתה רוצה, משמע, הקורא יאבד עניין בכתבה שלך ומכאן באופן אוטומטי, יאבד עניין גם בך.
3. קלישאות זה נדוש - אל תשעמם!
קלישאות כשמן כן הן, שחוקות ונדושות. תוכן טוב מוכרח להימנע משימוש באלו. אל תחזור על מה שכבר דובר, אל תמחזר טכניקות שכנוע זולות כדי להשיג את המטרות שלך ובעיקר אל תשתמש באותה מילה בלי סוף כדי לתאר רעיון מסוים.
כדי למשוך את תשומת ליבם של הקוראים אתה חייב להיות יצירתיים ולחדש כל הזמן. זה מתחיל ברעיונות וממשיך לכתיבה עצמה. מה זה אומר?
הקורא אוהב גיוון וחזרה על אותן מילים בהכרח תשעמם אותו. לא רק זה: תוכן איכותי גם יודע לתת תשובה רחבה לאותו רעיון. אם ברצונך להעביר מסר מסוים באמצעות מילים או ביטויים שקשורים אליו, תמצא וריאציות נוספות, מילים נרדפות או ביטויים מקבילים ותשתמש בהם לסירוגין. כך תוכל להשלים את הדיאלוג שמתקיים בראשו של כל גולש כשהוא מחפש מידע.
הרבה גולשים מחפשים את אותו מידע, אבל השאלה שמתנסחת בראשם היא שונה. לכן, שימוש בארסנל רחב של ביטויים ישלים טוב יותר את הדיאלוג עם מגוון רחב של גולשים.
4. הגולש באינטרנט הוא לא סלחן - אל תטעה!
מלמדים אותנו שלטעות זה אנושי ולסלוח זה אלוהי. לא באינטרנט. הגולש הממוצע קורא המון, כל יום, כל היום וכדי להצליח לעניין אותו צריך לחקור היטב את תנאי השטח המקדימים.
מלבד המחקר על המתחרים חשוב לזכור משהו קריטי ומובן מאליו, שאולי מעצם היותו כזה נשכח לעיתים. יש להקפיד על רמת עברית גבוהה, על ניסוחים ודקדוק תקינים, על הגהה ועל נראות.
אל תעשה טעויות כתיב או הקלדה, אל תטעה בפיסוק ואל תיקח את המילים כמובנות מאליהן. תקפיד לרווח את השורות ולחלק את החומר לפי נושאים ברורים. תיצור תוכן איכותי גם ברמת הוויז'ואל והנראות.
השלב הראשון, שבלעדיו לא ניתן להתקדם בהגעה ליעד הנכסף של תוכן איכותי, הוא טקסט ללא טעויות. הקורא אמנם לא יודע למנות את המרכיבים שיוצרים טקסט איכותי, אבל הוא בהחלט יודע לזהות כשהוא קורא תוכן כזה. גם אם כתבת תוכן מרתק אבל טעית במילים ובחיבורים ביניהן, איבדת את תשומת ליבו של הקורא וגרמת לו לעבור למתחרים.
5. תמיד יש מה לחדש - אל תוותר!
הגלישה באינטרנט מלמדת שיש אינסוף חומרים באינסוף נושאים. אתה וודאי שואל את עצמך, איך תוכל לייצר תכנים חדשים, מעניינים ואטרקטיביים, על אחת כמה בהתחשב בעובדה שפעמים רבות אתה כותב על נושא שכבר דובר בו בלי סוף.
כאן מגיע הטיפ החמישי, האחרון והחשוב: תמיד יש דרך לחדש! צא מחוץ לקופסא, נסה להשוות בין עולם התוכן שאליו אתה מתייחס לעולמות מקבילים, השתמש בדימויים, מטאפורות, דוגמאות מחיי היומיום ובעיקר נסה לחשוב, אם אתה היית בצד השני של המסך, מה היה יוצר אצלך עניין וסקרנות. אל תוותר אף פעם על חדשנות, מקוריות ויצירתיות, כי בלי אלו המילים שלך לא שוות כלום.
בשורה התחתונה, כדי שהגולש בעידן המודרני, שרגיל לדלג כל יום וכל היום, יבחר להישאר באתר שלך ולא להמשיך הלאה, חשוב לזכור מה אסור לעשות כשכותבים תוכן.
תוכן איכותי, שלא חוטא בחמשת ה'אל תעשה' שהוזכרו לעיל, הוא בהכרח תוכן שיותר מניע לפעולה,
תוכן שמייצר יותר לקוחות ובעיקר, גורם לפרפרים של שנת 2017 להפסיק לדלג בין הפרחים ולמצוץ את המילים שלך ולא של המתחרים.