בעולם האמיתי החשיבות שיש לשירות שאתה נותן ללקוח שמגיע לעסק שלך היא גדולה. אבל, בשונה מהעולם האמיתי, שבו הלקוח פוגש פנים מול פנים את נותן השירות ויודע בדיוק מול מי הוא עומד, המציאות הווירטואלית שונה לחלוטין.
כשמדובר על האינטרנט, לאופן שבו אתה עונה לפניות של מתעניינים יש חשיבות גדולה כפליים. כל הכלים שאתה מכיר שיכולים לשרת אותך בפגישה פרונטאלית, פשוט לא קיימים ולא רלוונטיים בתקשורת האינטרנטית. כדי להצליח לתת מענה מקצועי ואיכותי לגולשים שפונים אליך דרך האינטרנט ולעקוף את מכשול הריחוק הפיזי, אתה מוכרח לשים לב להרבה יותר גורמים.
איך עושים את זה נכון?
יש רשימה ארוכה מאוד של דגשים שחשוב לשים לב אליהם כשאתה עונה לפניות של גולשים באינטרנט. נקודת המוצא שממנה אתה צריך לצאת היא, שכל מי שפנה אליך בהכרח מתעניין בשירותים שיש לך להציע. כולם במעמד הפנייה רוצים לקבל מידע או לקנות.
מכאן, שאם אותו גולש שפנה אליך יקבל מענה מקצועי, ממוקד ואיכותי בלי בלבולי מוח,
הדרך להפוך אותו ללקוח תהיה פשוטה ומהירה.
מענה 24/7
כלל ראשון ומשמעותי מאוד בדרך למענה איכותי הוא הזמינות. חשוב מאוד לתת מענה מהיר ללקוח בכל רגע נתון ביממה שבו הוא בוחר לפנות אליך, בין אם על ידי מענה טלפוני ובין אם על ידי מענה אוטומטי מקוון.
אם אינך יכול לספק מענה אנושי באותו הרגע, עליך לאסוף את פרטי הפנייה בעזרת מערכת אלקטרונית באתר ולהתחייב לחזור אל הפונה תוך זמן קצר, לכל היותר כמה שעות.
חשוב שתהיה ערוך לקלוט פניות בדוא"ל או בטלפון ולהפנות את המתעניינים בזמן הקצר ביותר, לנציג שיוכל לתת להם תשובות מקצועיות ורלוונטיות, שזה אומר הסבר מפורט לשאלותיהם, קביעת פגישה או סגירת עסקה. אם לא תהיה ערוך לקלוט פניות פשוט תפסיד לקוחות פוטנציאליים וחבל.
תשובות לכל שאלה
עליך להיות מוכן לתת מענה אולטימטיבי לכל שאלה שיכולה לצוץ. אם הגולש שפנה אליך יקבל ממך תשובות מקיפות, מקצועיות, אמינות, מספקות ומותאמות, הסבירות שהוא ירצה להמשיך את התקשורת איתך תעלה פלאים ואם הוא לא יקבל את המענה האולטימטיבי יקרה בדיוק ההפך.
במידה והפונה ירצה להמשיך לקרוא ולעיין שוב בעצמו בפרטים שנמסרו או בפרטים נוספים שקשורים לעסק, חשוב שתדע להפנות אותו למקום הרלוונטי באתר שלך. הפניית הגולש למקום הנכון והמדויק לקבלת המידע שבו הוא מעוניין, חשובה מאוד.
להקשיב לצד השני
אומנות ההקשבה היא משהו שכולנו צריכים ללמוד ולפתח ובפרט כשמדובר על מתן מענה עסקי לפניות של גולשים. ברגע שבו הגולש כבר פנה אליך, אתה נמצא בנקודה חיובית, כי זה אומר שהוא מעוניין בך.
פה זה בדיוק המקום שלך להקשיב ולהיות סבלני ומנומס ולא למהר ללחוץ את הפונה לכדי רכישה או סגירת עסקה. עליך להצליח להבין וליישם את הגבול הדק שבין הרצון והצורך שלך להניע את הגולש לפעולה ולמכור, לבין חשיבות ההקשבה.
ברגע שהגולש ידע שהצד השני מקשיב לו באמת, הוא ירגיש יותר נוח ובטוח לסגור עסקה. זה תקף לגבי כל דבר בחיים ובמיוחד בעולם המכירות באינטרנט.
לכוון נכון את הפונה
כל אחד מן הגולשים שפנו אליך בזכות
הפרסום שלך באינטרנט, בהכרח מוכוון מטרה וסקרן לגבי מה שהעסק שלך מציע. זה בדיוק המקום שלך להכווין את הפונים לנקודה שאליה אתה רוצה שהם יגיעו.
אם תדע
להניע את הגולש לכדי פעולה, המושכות יעברו במהרה מהידיים שלו לידיים שלך. זה אומר שתוכל להוביל את הפונה אל עבר הרגע המיוחל - להפוך אותו ללקוח. הכוונה מקצועית ומותאמת היא אחד המפתחות החשובים והיעילים להמרה באינטרנט ובכלל.
לתעד ולנהל מעקב
עליך לתעד את כל הפניות שאתה מקבל, לא משנה מאיזה אפיק פרסום הן הגיעו ולא משנה באיזו דרך וכן לנהל רשימה מסודרת שלהן. תיעוד ומעקב אחר פניות הגולשים יסייעו לך לתת מענה טוב יותר, מקצועי יותר ואישי יותר.
אם לא תעקוב אחר פניות של גולשים שכבר יצרו איתך קשר, תיתפס בעיניהם כלא רציני ומעבר לזה, תגרום למצב שבו הם צריכים לחזור על שאלות ודברים שכבר נאמרו, מה שיהפוך אותך במקום למומחה – למטרד.
הדרך הנכונה והבטוחה להפוך פניות ללקוחות
ככל שהגולשים שפונים אליך יקבלו מענה יותר מקצועי ומקיף, כך הסבירות שהם יהפכו ללקוחות שלך עולה. זה לכאורה נראה כמו עניין ברור ומובן מאליו, אך רבים מבעלי העסקים לא מקדישים לנושא הזה את תשומת הלב והחשיבות הראויה.
הרדיפה אחרי עוד פניות לעסק לא תניב לך את התוצאות המיוחלות אם לא תדע איך לענות נכון לאותם פונים. לפני שאתה ממהר להשיג עוד לידים לעסק, כדאי מאוד שתבדוק לעומק איך באמת אתה עונה לאותם פונים שכבר השגת. מענה איכותי יסייע לך לשפר את אחוזי ההמרה,
מה שבהכרח יגדיל את ה-ROI שלך.
בשורה התחתונה, הסוד הוא לא רק באיך להשיג יותר לידים, אלא בעיקר באיך להפוך את אותם פונים ללקוחות. בשונה מהשגת עוד לידים לעסק, עניין שיעלה לך יותר כסף, להפוך לידים קיימים ללקוחות לא רק שלא יעלה לך עוד כסף - אלא שזה בהכרח יכניס לך הרבה יותר כסף לאורך זמן!