חברת גוגל הוקמה בשנת 1998 והפכה לחברה ציבורית באוגוסט 2004. מאז ועד היום משמשים השירותים והמוצרים של גוגל מיליארדי גולשים ברחבי העולם. ריבוי המשתמשים הופך את גוגל לזירה פופולארית ואהודה במיוחד על בעלי עסקים מהמגזר הפרטי והציבורי, שרוצים לפרסם את עצמם בפני קהלי יעד עם פוטנציאל צרכני גבוה.
מראשית דרכה של החברה, מיטב המומחים בגוגל מפתחים ומשדרגים מדי יום את Google AdWords , זאת במטרה להנגיש את המערכת לבעלי עסקים כמוך ולאפשר לכל מי שברשותו כרטיס אשראי פעיל להתחיל לפרסם תוך דקות ספורות בפני כל קהל יעד בעולם. זה אמנם קל מאוד להתחיל לפרסם, אבל קשה יותר להצליח ליהנות מפרסום אפקטיבי שבאמת עובד.
אופטימיות ואופטימיזציה זה לא אותו דבר
הנתונים מלמדים שבכל יום יש בגוגל מעל 1,943,766,401 חיפושים. יתרה מכך,
הפרסום ברשת המדיה של גוגל מאפשר לך לבסס נוכחות ביותר משני מיליון אתרים, סרטונים ואפליקציות רק בישראל והמספרים ממשיכים לטפס מידי יום.
עם כל הכבוד לאופטימיות, כשמדובר על הכסף שלך, עדיף לא להסתמך רק עליה וכדי שבכל פעם שלקוח פוטנציאלי יחפש ביטויים שקשורים לעסק שלך, תופיע בעמוד התוצאות הראשון של גוגל וכמובן, כדי שהפרסומים שלך ברשת המדיה יבלטו מעל המתחרים ויצליחו
להניע גולשים לפעולה, עליך לבצע אופטימיזציה קבועה לקמפיין.
ניהול, מעקב, מדידה ושיפור מודעות, זו הדרך ליהנות מפרסום אפקטיבי, להוזיל עלויות ולהגיע לקהל יעד ממוקד. מגוון האפשרויות שפרושות בפניך לפרסום ברשת המדיה, לא מותיר לך ברירה אלא לבחור. עליך להבין באילו אתרים קהל היעד שלך שוהה ולפרסם בצמתי המידע המרכזיים שרלוונטיים לתחומך. עבור מנהלי בתי השקעות, בעלי חברות נדל"ן ואנשי מפתח בבורסה מומלץ לפרסם באתרים פיננסיים מקומיים ובינלאומיים, דוגמת דה מרקר, גלובס, כלכליסט וכדומה.
כשמדובר על
פרסום במנוע החיפוש, עליך לסנן מילות מפתח שליליות בתדירות גבוהה ולהוסיף ולעדכן ביטויים פופולאריים שאנשים עשויים לחפש וקשורים בתחומך. אם לדוגמא מישהו חיפש את הביטוי 'יועץ עסקי בזול' או 'פתיחת תיק אצל רואה חשבון בחינם', עליך להוריד את הביטויים הללו, מהסיבה הפשוטה, שאתה לא מחפש לקוחות שרוצים שירותים חינם או בזול ולא רק שהפניות הללו כנראה יתמסמסו, הן גם יעלו לך הרבה כסף וחבל.
הן ברשת המדיה והן במנוע החיפוש כדאי לבחון כל הזמן מספר מודעות אפשרויות במקביל, לבדוק איזו מודעה ממירה הכי טוב ובהתאמה לשכלל ולפתח מודעות נוספות או להסיר את אלו שלא מניבות תוצאות. ככל שתהיה יותר אדפטיבי, תוכל להבין טוב יותר מה מניע את קהל היעד שלך לפעולה, לשפר את דירוג המודעות ולזכות ביותר פניות, של גולשים שעשויים להפוך ללקוחותיך.
דירוג המודעה מושפע מסכום הכסף שאתה מוכן להשקיע ומציון האיכות של הקמפיין שלך. ציון האיכות נקבע על סמך שיעור ההקלקות הצפוי, רלוונטיות המודעה וחוויית המשתמש בדף הנחיתה שאליו היא מובילה. גוגל רוצה את טובת הגולשים וככל שהמודעות שלך יהיו ממוקדות וענייניות יותר, כך תופחת העלות שאתה משלם עבור כל מודעה, מה שיבטיח שתהנה מפרסום זול ויעיל יותר.
שמירה על עדכניות דרך שת"פ עם לוח השנה
ממחקר שנערך לאחרונה בקרב קבוצה רחבה של גולשים בארה"ב ובחן היבטים פסיכולוגיים עולה, שמודעות עדכניות שמתקשרות לנושאים אקטואליים, מעוררות עניין ומניעות לפעולה טוב יותר מאשר כאלו שאינן. המסקנה הברורה היא שכדאי להציע במודעות שלך, הן במנוע החיפוש והן ברשת המדיה, מבצעים והטבות שמתקשרים לחגים, לאירועים היסטוריים, למועדים בינלאומיים ידועים וכן הלאה.
אתה יכול לעשות שימוש בכל מה שנחשב אקטואלי, כל עוד יש קשר רלוונטי בין התאריך או האירוע, המודעה ומה שאתה מציע או מוכר בפועל. זו דרך מצוינת ליצור חיבור עם הגולשים ולגעת בהם דרך נושאים אקטואליים שקרובים אליהם. קישור להווה ושמירה על עדכניות מפתחים אצל הצופה במודעה תחושת מיידיות, שמעודדת אצל הלקוח הפוטנציאלי את הצורך באינטראקציה איתך.
לדוגמא, אם אתה מנהל חברה להשקעות בבורסה או מפתח מיזם טכנולוגי שקשור בשוק ההון וחלה לאחרונה עלייה חדה של אחת המניות שבבעלותך או שקשורות לעסק שלך, מומלץ יהיה להשתמש ולשלב את הנתון הזה במודעות שלך בזמן אמת. כל הגולשים שמשקיעים במניה ומודעים לעלייתה, בהכרח יסתקרנו מהמודעה שלך וזה מגביר את הסבירות שהם גם יבחרו ללחוץ עליה.
שימוש מושכל בנושאים אקטואליים ועדכניים יהפוך את המודעות שלך לאטרקטיביות, יזכה אותך בנתח פונים משמעותי ורחב ויאפשר לך ליהנות מהחזרי השקעה גבוהים ומצמיחה כלכלית מהירה ועקבית.
עמוד נחיתה ייעודי לכל רעיון = יותר תוצאות
כלל ברזל בפרסום בגוגל ובכלל הוא להתאים לכל מוצר, שירות, רעיון או מסר עמוד נחיתה ייעודי. זה מתחיל כמובן בקמפיין הפרסום שלך, שצריך להיות מופרד ומותאם לכל קבוצת יעד ו/או רעיון וממשיך בעמודי הנחיתה. חשוב לשמור על קוהרנטיות בין הפרסומים בגוגל לבין עמודי הנחיתה שאליהם הם מובילים ובכל אופן לזכור, שעמוד הנחיתה הוא הפנים של העסק שלך. כדי שהגולשים שמגיעים אליך גם ירצו לפנות, אתה חייב לייצר בעמוד הזה רושם ראשוני מעולה ולהעביר מסר ממוקד.
יש הרבה מאוד דרכים וויזואליות וטקסטואליות לשפר את עמודי הנחיתה שלך ולהפוך אותם לאיכותיים. העניין הוא שלא די בכך שתיצור
עמודי נחיתה טובים, אתה מוכרח להקפיד לשפר ולעדכן אותם לאורך זמן, בהתאם לתאריכים, מבצעים וכמובן - בהתאם להתנהגות הגולשים. גם כאן, כמו בקמפיין בגוגל, ביכולתך לאמוד את ההכנסות מכל עמוד נחיתה ולדעת מהיכן מתקבלות תוצאות טובות יותר. כדאי מאוד לעקוב, למדוד ולבחון, על מנת
לשפר את החזרי ההשקעה בקביעות.
אם לדוגמא אתה רופא מומחה לבעיות גב או מהנדס שרוצה לקבל לידים ממנהלי פרויקטים גדולים בחו"ל ויש לך שלושה עמודי נחיתה שאליהם מוביל הפרסום שלך בגוגל, כדאי יהיה לבדוק מהיכן אתה מקבל יותר פניות וכמובן, אילו מבין הפניות יותר רלוונטיות ואיכותיות.
לאחר מעקב קצר, בדרך כלל לא יותר משבוע, תדע בדיוק איזה עמוד ממיר טוב יותר והשלב הבא יהיה להסיר את העמודים הנוספים ולהמשיך לבצע בעמוד הנותר שיפורים והתאמות, כדי להפוך אותו לאופטימלי, מדויק וממיר אף יותר. הדרך הנכונה לדעת מה עובד טוב יותר היא פשוט לבדוק ולשנות ללא הרף. אם תקפיד לעשות את זה בצורה מקצועית ולאורך זמן, עמודי הנחיתה שלך ישתפרו ותראה שגם התוצאות ישתפרו בהתאם.
רימרקטינג: להפוך מבקרי עבר ללקוחות עתיד
יש תנועה באתר שלך בזכות הפרסום אבל אתה לא מקבל פניות? אל חשש, אתה לא היחיד שזה קורה לו ולמצב שלך יש פתרון. גוגל פיתחה מערכת
רימרקטינג, שיווק מחדש, שמאפשרת לך להתחקות אחר גולשים שביקרו אצלך בעבר ובחרו מסיבה כלשהי לא להשאיר פרטים. ממצאי גוגל מוכיחים שהשיווק מחדש, אפקטיבי יותר ב-80% מאשר מודעות רגילות והסיבה העיקרית לכך, היא יכולות הטרגוט הפרסונליות המדויקות וכמובן, האפשרות להסיק מסקנות ולחדש בהתאם.
באמצעות רימרקטינג אתה יכול לפנות שוב לגולשים שכבר ביקרו באתר שלך ולנסות ליצור מודעות עם מסרים חדשים וממוקדים יותר, שיסקרנו את הגולשים ויניעו אותם לפעולה. המערכת עוקבת אחר גולשים שנכנסו אליך ולא השאירו פרטים ומציגה להם פרסום מחודש ועדכני של המוצר או השירות שלך, כשהם מחפשים בגוגל וכשהם גולשים באתרים שנמצאים בשיתוף פעולה עם רשת המדיה.
כמובן שיש גבול דק שעובר בין פנייה מחודשת לבין הצקה. הגאוניות של מערכת הרימרקטינג טמונה ביכולת להבדיל בין השניים, לדעת בדיוק מה הגולש רצה וחיפש ולהציג לאותו מבקר עבר פרסומות מותאמות ואטרקטיביות יותר בעתיד, שיגעו בנקודה שלשמה נכנס הגולש מלכתחילה לאתר שלך, באופן שונה ומפתה יותר. קמפיין רימרקטינג חכם ומבוקר יגדיל משמעותית את הסיכוי שאותו גולש שכבר ביקר אצלך, יחזור אליך ויבחר לפנות.
תן למומחים להוביל עבורך את הכרכרה!
בשורה התחתונה, כל בעלי העסקים שכבר הבינו את האפקטיביות של הפרסום בגוגל, מנהלים קמפיינים מקומיים ובינלאומיים בתקציבים משתנים, במטרה לזכות בחשיפה וליצור אינטראקציה חיובית עם כמה שיותר לקוחות פוטנציאליים. התחרות עצומה וההבדל העיקרי בין פרסום רווחי לפרסום קלוקל, טמון במקצועיות.
אם תעביר את המושכות לידיהם של מומחים לפרסום בגוגל, האופטימיזציה של הקמפיין ושל עמודי הנחיתה שלך, ההתאמה ביניהם, העדכניות בפרסום, הרימרקטינג ויתר השיטות לשיפור הפרסום בגוגל, יהיו ברמה הרבה יותר גבוהה מהמתחרים.
כולם מפרסמים בגוגל, אבל רוב המפרסמים לא בהכרח יודעים איך לעשות את זה נכון ועל כן אם תיישם את הטיפים שהזכרנו בכתבה, תזכה ליהנות מפרסום אפקטיבי יותר, שיוביל באופן ישיר למקסום של כמות הפניות, לשיפור היחס בין העלות לתועלת וכמובן לתנופה אדירה בהכנסות בעתיד הקרוב והרחוק.