לפני עשרים-שלושים שנים כשרצית לפרסם את העסק שלך לא חשבת פעמיים. שני טלפונים וסיימת את הסיפור. הטלפון הראשון שהיית עושה הוא לדפי זהב והטלפון השני היה למערכת העיתון המקומי ובזה באופן כללי תמו 'החיפושים' אחר אפיקי הפרסום.
הבעיה העיקרית בפרסום המסורתי הייתה ועודנה היעדר יכולת למדוד את ההשקעה ולדעת לאן באמת הולך הכסף. ידעת שאתה משקיע סכום כסף מסוים, אבל לא באמת יכולת לדעת מי האנשים שנחשפו לפרסום שלך, כמה מהם פנו אליך בזכותו ומה החזרי ההשקעה שלך.
המהפכה כבר ממש כאן
אם במהפכות עסקינן, אין כל ספק שגוגל נכון להיום הפכה לרשת המידע הגדולה ביותר בעולם, שגולשים בה מעל שלושה מיליארד משתמשים.
ידוע שכדי ליהנות מפרסום חכם אתה חייב לפרסם איפה שהלקוחות הפוטנציאליים שלך שוהים ומכאן
שפרסום בגוגל זה משהו שאסור לך לוותר עליו.
מערכת הפרסום של גוגל, המכונה גוגל אדוורדס, מאפשרת לך לפרסם את העסק שלך בהתאם לדרישות ולצרכים שלך מול קהל יעד מוגדר מראש, בכל שפה שרק תרצה ובכל תקציב שתבחר.
לשלם רק על קליק הזהב
הכלי הממומן של גוגל לפרסום עסקים נקרא
Google AdWords. מדובר למעשה במודעות טקסט קצרות או באנרים אשר יכולים להופיע במנוע החיפוש או ברשת המדיה,
GDN, של גוגל וכן ביוטיוב ובאפיקים נוספים בבעלותו של גוגל.
המודעות במנוע החיפוש כמובן אינן מופיעות בצורה אקראית, אלא רק כאשר המשתמש מקליד ביטויי חיפוש הקשור לתחום של העסק שהגדרת מראש.
אם לדוגמא אתה רופא שיניים, ביטויי החיפוש האפשריים שעשויים להתקשר לעסק שלך יהיו רופא שיניים, השתלות שיניים, בעיות חניכיים, עששת, סתימות בשיניים ועוד. עליך להחליט מראש עבור אילו מונחים אתה רוצה שהמודעות שלך ייחשפו.
התוצאה תהיה שאם גולש יקליד את מילות החיפוש הללו תופיע מולו בדף התוצאות גם המודעה הממומנת שלך. אם וכאשר הגולש יבחר להקליק על המודעה שלך, מה שיעביר אותו לאתר שלך או לעמוד הנחיתה, רק אז תשלם לגוגל על הפרסום.
כשמדובר על פרסום ברשת המדיה, גוגל בוחר מתי לחשוף את הפרסומים שלך בהתאם לצרכים של העסק שלך ולדרישות שאתה מגדיר. זה תקף גם לגבי יוטיוב וערוצים נוספים.
איך אני יודע כמה זה עולה?
מערכת Google AdWords מאפשרת לך לקבוע מראש מהו הגבול הכספי היומי שלך לתשלום פר קליק, PPC. אתה זה שקובע כמה כסף אתה משקיע על הפרסום ואתה יכולה לשנות את ההגבלות שלך בזמן אמת.
התשלום בגוגל אדוורדס נקבע בשיטת מכרז. ככל שתשקיע יותר כסף בתקציב היומי ובמקביל, ככל שהמודעות שלך יהיו יותר איכותיות, שזה אומר התאמה בין מה שאתה מפרסם לעמוד שאליו מועברים הגולשים, כך תשלם פחות כסף לגוגל ותמוקם גבוה יותר בעמוד תוצאות החיפוש.
מיותר לציין שבשונה מהדוגמאות הקלאסיות של דפי זהב או המקומון, אתה לא מבזבז כסף על קהלים לא רלוונטיים. אתה היחיד שמגדיר מי ייחשף לפרסום שלך ובאפשרותך לפלח את קהל היעד לפי קריטריונים מאוד מדויקים של אזור, מין, גיל, השכלה, תחביבים ועוד.
חשוב שתדע שאתה יכול לעקוב בזמן אמת אחר קמפיין הפרסום שלך, למדוד את האפקטיביות של הפרסום עבור כל מודעה בנפרד, לנתח נתונים, להפיק דוחות ולבצע שינויים והתאמות כדי
להגדיל את ה-ROI. אדפטיביות היא שם המשחק אם רוצים למקסם את החזרי ההשקעה מהפרסום בגוגל ובכלל.
משחקי בילוש או שיווק מחדש
הרעיון הוא להתחקות אחר אותם גולשים שביקרו באתר שלך או בעמוד הנחיתה בעבר, אך לא ביצעו פעולה בפועל, בין אם מדובר בהשארת פרטים, רכישה או כל פעולה אחרת.
השירות מאפשר לך לבצע מעקב אחר אותם גולשים שראו את הפרסומים שלך ובחרו לא ליצור עמך קשר ולפנות אליהם במסרים חדשים ומותאמים.
הרימרקטינג פועל באמצעות קבלת קוד מ-Google AdWords ומרגע הטמעתו באתר גוגל ידע לעקוב אחר כל משתמש שייכנס לאתר ולא יבצע פעולה. כך תוכל לדעת מי אלו אותם גולשים שביקרו אצלך אך בחרו שלא להישאר ולנסות לפנות אליהם שוב.
מרגע זה ואילך כל גולש שהתעניין בך ולא פנה הופך ללקוח פוטנציאלי לטווח הרחוק. המערכת תדאג לכך שהמשתמש ייחשף לפרסומים שלך בכל פעם שהוא יגלוש ברשת המדיה של גוגל, כלומר באחד ממיליוני האתרים שהם חלק מתכנית השותפים של גוגל.
ניתנת לך אפשרות ייחודית לקבל הזדמנות שנייה עם לקוח שלא התאהב בך כבר ממבט ראשון. מומלץ מאוד לבחון את הפרסום שלך בגוגל ובאפיקים נוספים כל הזמן ולאורך זמן ולנסות לפנות במסרים חדשים ומותאמים יותר לגולשים שהפרסום שלך לא צלח עמם.
מערכת הפרסום של גוגל לשירותך
כבעל עסק אתה לא יכול להרשות לעצמך להתעלם מכך ואם אתה רוצה להצליח להתעלות על המתחרים ולהגיע לקהל יעד מדויק ורלוונטי, אתה מוכרח להתחרות בזירה שכולם משחקים בה.
מומלץ מאוד לעשות את הצעד הראשון
בפרסום ממומן באינטרנט בעזרת גוגל אדוורדס, שכן המערכת הזו מאוד ידידותית למשתמש, מאפשרת לך לפנות רק לקהל יעד רלוונטי, לשלם רק על הקלקות ולבצע שינויים והתאמות אונליין כדי להגדיל את החזרי ההשקעה.
בעל עסק שידע להשתמש בצורה נבונה במערכת הפרסום של גוגל יזכה ליהנות מחשיפה ממוקדת ויעילה,
לייצר יותר תנועה לאתר, לגרום ליותר גולשים לפנות ובשאיפה להרחיב את מעגל הלקוחות ולהגדיל את ההכנסות לעסק!