גם אתה כבעל עסק שיודע דבר או שניים על האפקטיביות של הפרסום באינטרנט, וודאי מבין שכדי להצליח ליהנות מפרסום ממוקד, יעיל ורווחי, אתה מוכרח לפלח את קהל היעד שלך. ואם בפילוח קהלים עסקינן, האם כללת בקהל לקוחותיך הפוטנציאליים גם קהל דתי? סביר להניח שלא.
הסיבה שבעלי עסקים נוטים שלא לפרסם באינטרנט גם למגזר הדתי, היא לא שאין להם מה להציע למגזרים הללו, ההפך הוא הנכון. הסיבה טמונה אך ורק בחוסר היכרות וגרוע מכך, בהסתמכות על נתונים שגויים ואמירות חסרות שחר שהציבור הדתי האדוק גם ככה לא גולש באינטרנט.
הרשה לנו לסבר את האוזן ולספר לך שתקשורת ההמונים כשמה כן היא וגם הקהל הדתי חרדי ועל אחת כמה הדתי מסורתי, גולש באינטרנט, מחפש אינפורמציה וצורך שירותים. כשזה המצב, אתה פשוט לא יכול להתעלם מלקוחות פוטנציאליים ולכן חשוב מאוד לפנות גם אליהם, החוכמה היא לדעת איך עושים את נכון.
עם או בלי אינטרנט כשר - כולם גם ככה גולשים!
על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, נכון לפברואר שנת 2017 חיים בישראל מעל 8.6 מיליון תושבים, מתוכם 81% יהודים, כ-10% דתיים מסורתיים וכ-8% דתיים חרדים. מעל 60% מבתי האב במגזר החרדי מחזיקים בבתיהם מחשב ומעל 40% מדווחים שהם מחוברים לאינטרנט.
מנתוני גלישה באתרי נישה מרכזיים שמיועדים לדתיים מסורתיים וחרדים בלבד, עולה כי המספרים גדולים בהרבה ממה שהציבור מדווח. אין היום אף אזרח במדינת ישראל בקרב הציבור החרדי בטווח גילאי 20-60, שלא גולש באינטרנט, בין אם באופן מוצהר וגלוי ובין אם בהסתר.
החדירה של האינטרנט לחייהם של הדתיים המסורתיים ובמיוחד לציבור החרדי גדלה בקצב מסחרר והצמיחה הזו יכולה לשחק לטובתך. אתה יכול לפרסם בפני קהל יעד חדש ורחב, שבו היקף התחרות מצומצם ביחס לפרסום בפני קהלים חילוניים.
היעדר התחרות בכל הנוגע לפרסום למגזר הדתי מן הסתם גם תפחית את העלויות שלך וגם כאן, כמו בכל קמפיין אחר, תוכל לעקוב, למדוד ולבצע שינויים או התאמות על מנת
לשפר את החזרי ההשקעה שלך, ROI.
כלל ברזל: סוף מעשה במחשבת תחילה
אמנם, לפני שתרוץ לפרסם, חשוב שתבין שקמפיין פרסום למגזר הדתי, כמו כל קמפיין אחר, דורש תכנון של
אסטרטגית פרסום מדויקת. אתה לא יכול להעתיק מה שכבר עשית בקמפיינים קודמים, כיוון שרעיונות ומסרים שעובדים בקרב קהל יעד חילוני, לא יעניינו ויסקרנו את הקהל דתי.
עליך לבחור את המוצר המתאים, להגדיר מטרות ויעדים ברורים, לבצע מחקר מקיף על המתחרים ושיטות השיווק שלהם ולצאת לדרך רק עם תכנית פרסום ברורה וממוקדת.
בנוסף, יש לזכור שהמגזר הדתי, כמו החילוני, כולל בתוכו קהלים מגוונים וחשוב להפריד בין חובשי כיפות סרוגות, דתיים אורתודוקסיים וחרדים מזרמים שונים. רמות הצנזורה ותחומי העניין והצריכה בכל מגזר שונים ועליך לפנות לכל קבוצת יעד בשפה מותאמת ונכונה.
ככל שתבין טוב יותר מי קהל היעד שלך כשאתה מפרסם למגזר הדתי ובכלל, כך יהיה לך קל יותר לדייק במסרים ולפנות ללקוחותיך הפוטנציאליים בשפה מובנת וטובה,
שתניע את הגולשים שנחשפים לפרסום שלך לפעולה המבוקשת.
איפה כדאי לפרסם כדי להגיע לציבור הדתי?
אחרי שהגדרת מטרות ויעדים ופילחת את קהל היעד שלך לפי קריטריונים כמו זרמים ביהדות, מגדר, אזור גאוגרפי, תחומי עניין וכיוצא בזה, תוכל לגשת למלאכת הפרסום.
כל אפיקי הפרסום פתוחים בפניך, אתה רק צריך לזהות את צמתי המידע המרכזיים שבהם קהל היעד שלך גולש ולדעת איך להשתמש בהם נכון. בכל אופן, תמיד חשוב להקפיד על פרסום קוהרנטי, ששומר על הקו העסקי שלך.
הפרסום בפייסבוק
הפרסום בפייסבוק פחות יעיל למגזר החרדי האדוק. קהל יעד חרדי סביר להניח לא יגלוש בפייסבוק ואם כן, זה כמעט בכל המקרים יהיה תחת פרופילים פיקטיביים, שקשה מאוד לטרגט, כיוון שהשמות, המגדר, האזור ולמעשה הכל - בדוי.
נתוני השהייה של הקהל הדתי המסורתי בפייסבוק לעומת זאת, זהים לנתוני הגלישה של קהל החילוני, מה שאומר שנוכחותם שם מסיבית. אתה יכול
לטרגט את קהל היעד הדתי מסורתי שלך לפי אותם משתנים של הקהל שאינו דתי, אבל עליך לזכור שהשפה הפרסומית צריכה להיות שונה.
מיותר לציין שיש לשמור על צניעות וגם כאן, תמונות מעוררות רגש וסקרנות יעשו את העבודה טוב יותר. אמנם, מומלץ להימנע משימוש בתמונות של נשים ואם בחרת לעשות זאת, כדאי לבחור תמונות של נשים עם ילדיהן, תמונות שמציגות את האישה כדמות אימהית ומסורה ולא חלילה כאובייקט מיני.
בנוסף, גם בקרב האוכלוסייה הדתית יש סלבס ואם תגייס רב מוכר כפרזנטור לדוגמא, סביר להניח שתצליח לרכוש את אהדתם של יותר דתיים.
ככל שתגדיר טוב יותר את קהל היעד ותטרגט את המודעות בצורה מדויקת ובהתאמה, תשתמש במסרים ובשפה שמתאימה לקהל היעד, כך תצליח למקסם את האפקטיביות של הפרסום באפיק זה ובכלל.
הפרסום בגוגל
הפרסום במנוע החיפוש של גוגל אפקטיבי לכל הזרמים במגזר הדתי. אתה יכול לטרגט את קהל היעד שייחשף למודעות שלך, לדעת בדיוק מה מונחי החיפוש והשאלות שעלו ולתת תשובות מדויקות ומותאמות לכל אותם חיפושים.
שים לב שאתה פונה לכל קבוצה בשפה שמתאימה לה ואם אתה מפרסם למגזר החרדי, לא כדאי לפנות רק בלשון נקבה ועדיף יהיה לפנות לגבר או לשניהם. אף על פי שלרוב הגבר לומד והאישה מפרנסת, הוא זה שקובע איך לחלק את התקציב בבית ולכן עליך לדבר אליו ולא אליה.
הפרסום בגוגל, כמו יתר אפיקי הפרסום הממומן באינטרנט, הוא מדיד. תוכל לעקוב אחר קמפיין הפרסום ולדעת בכל רגע נתון לאן בדיוק הולך הכסף שלך. אם תראה שמודעה מסוימת עובדת פחות טוב, תחליף אותה ובכל אופן זכור שאדפטיביות היא שם המשחק תמיד.
בעל עסק שיעקוב אחר קמפיין הפרסום שלו, ימדוד, יאסוף נתונים ויבצע שינויים, יוכל
ליהנות מיותר פניות ובשאיפה מיותר לקוחות חדשים לעסק.
פרסום באתרי נישה
פרסום תוכן באתרי נישה אפקטיבי במיוחד כשמדובר על פרסום למגזר הדתי. קיימים הרבה מאוד אתרי נישה גדולים דוגמת "בחדרי חדרים", "הידברות" "כיכר השבת", "לדעת" ונוספים, שמהווים צמתי מידע מרכזיים לציבור זה.
פרסום כתבות תדמית ובאנרים במקומות שאתה יודע בוודאות שקהל היעד הדתי שוהה בהם, יסייע לך לבסס נוכחות בקרב אותם גולשים ואם הם יאהבו את התוכן שאתה מציע להם, אתה מגדיל את הסיכוי שהם ירצו לפנות אליך.
מעבר לזה,
הפרסום בכל אותם אתרי נישה שמוכרים לציבור הדתי יסייע לך להפחית התנגדויות שעולות אצל כל אחד ואחת מאיתנו כשאנחנו נחשפים לפרסום, מהסיבה הפשוטה, שהציבור הדתי סומך על המידע שהוא מקבל באתרים הללו.
הפרסום תחת שמם של אותם אתרים גדולים, יאפשר לך לייצר את האמון המיוחל בינך לבין לקוחותיך הפוטנציאליים וייתן לפרסום שלך תוקף חיובי ולך מעמד של מומחה מוביל.
כמובן שכשאתה מפרסם באתרי נישה לציבור הדתי, אתה מוכרח למצוא דרך יצירתית להתבלט ולא חלילה להפוך לעוד מפרסם שגרתי. אם תצליח ליצור בידול ולתת לקהל היעד שלך ערך מוסף ייחודי ומעניין, אתה מגביר את הסיכויים שירצו לפנות אליך.
בעזרת השם נעשה ונצליח
תודות לאינטרנט ולקדמה הטכנולוגית בשנת 2017, אתה כבר לא זקוק לחסדיו של האל כדי להצליח להגיע ללקוחות חדשים, אף על פי שקצת סיוע מלמעלה אף פעם לא מזיק.
הפרסום באינטרנט הוא הכלי הכי מדיד, הכי יעיל והכי רווחי לבעלי עסקים שרוצים לקדם את עצמם וכשמדובר על פרסום לקהל יעד דתי, לא משנה מאיזה זרם, האפקטיביות והרווחיות גדלה כפליים בשל התחרות המצומצמת.
אם אתה כבעל עסק תשכיל לפרסם גם לאוכלוסיות הללו, תוכל ליהנות מקהל לקוחות חדש, רחב וגדול, שזקוק לשירותך לא פחות מהקהל החילוני.
לסיכומו של עניין, אפשר וכדאי לפרסם באינטרנט גם למגזר הדתי, רק צריך לדעת איך לעשות את זה בצורה נכונה, שקולה ומבוקרת והמשוואה פשוטה למדי:
הצלחת להגיע גם לקהל יעד של דתיים - הצלחת להגדיל את מעגל לקוחותיך!