מחקרים מראים שבעלי עסקים, החל מעסקים קטנים וכלה בחברות ענק וארגונים בינלאומיים, משקיעים על הפרסום בפייסבוק כסף והרבה. בשנה החולפת הושקעו על הפרסום ברשת החברתית הגדולה בעולם סכומי עתק והמספרים ממשיכים לטפס. השקעה כספית שמניבה תמורה טובה ומחזירה את עצמה, היא השקעה משתלמת וזו עובדה. הבעיה מתחילה כאשר אנשים נחפזים לפזר את תקציב הפרסום שלהם, מבלי להקדיש לעניין את תשומת הלב הראויה, דבר שמוביל לטעויות שעולות למפרסם, תרתי משמע.
כמי שכבר התנסה בפרסום בפייסבוק, אתה וודאי יודע שההבדל בין קמפיין מוצלח לכושל תלוי בעיקר בך. המטרה המרכזית של בעלי עסקים אשר מפרסמים בפייסבוק וביתר אפיקי הפרסום הממומן באינטרנט, הנה להגיע למקסימום לקוחות פוטנציאליים במינימום עלויות. השאיפה הזו אינה בגדר פנטזיה והיא לגמרי ניתנת להגשמה, אם רק תשקיע את הזמן והכסף שלך בצורה מקצועית ומושכלת ויתרה מכך, אם תימנע מטעויות נפוצות שהמתחרים שלך עושים.
טעויות בפייסבוק (ובכלל בחיים) זה עניין נפיץ וכתוצאה ישירה מהפשטות לכאורה שמאפיינת את מערכת הפרסום של פייסבוק, Business Manager, בעלי עסקים רבים יוצאים לדרך לא מוכנים, בלי אסטרטגיה מוקדמת ועם ידע מצומצם מידי בניהול קמפיינים ברשתות חברתיות. זה אמנם נראה כמו משימה קלה שכל אחד יכול לבצע לבד, אבל האמת היא, שלא מעט מפרסמים בפייסבוק מבזבזים משאבים יקרים, מבלי לראות תוצאות מספקות. בכתבה הבאה נביא לפניך את הטעויות הנפוצות שעושים מפרסמים בפייסבוק, על מנת שתוכל להימנע מאותן שגיאות וליהנות מחשיפה רחבה, הרבה פניות רלוונטיות והחזרי השקעה גבוהים.
אל תזרוק את כל הכסף שלך בבת אחת!
בהמשך לדיון בנוגע לכסף המושקע בפרסום בפייסבוק, חשוב לציין שחלוקה מבוקרת של תקציב הפרסום והשקעה מדודה, זה לא עניין של מה בכך. הטעות הראשונה שמפרסמים עושים, היא לזרוק בבת אחת את כל הכסף שיש להם. במקום זה, מומלץ להתחיל בסכומים קטנים, ליצור בקמפיין מספר גרסאות של מודעות ולבחון כמה אופציות במקביל, כדי לדעת מה עובד טוב יותר, כלומר אילו מודעות ממירות יותר גולשים וכמובן, מה העלויות של כל המרה ומה החזרי ההשקעה, ROI. רק אחרי שתבחן את האפקטיביות של הקמפיין, תעקוב, תמדוד ותנתח נתונים, תוכל להמשיך להשקיע בו כסף.
עוד נציין, שהשוק דינמי מאוד ואסור לך לקפוא על השמרים. אופטימיזציה ואדפטיביות רלוונטיות לא רק בצעדיך הראשונים, אלא לאורך זמן. מה שעובד היום לא בהכרח יעבוד מחר ולהפך ועל כן עליך להיות עם יד על הדופק בכל רגע נתון, להתעדכן אודות שינויים שהמתחרים שלך עושים ולהמציא את עצמך מחדש, תמיד.
לא להפר את מדיניות הפרסום של פייסבוק
ישנו תקנון שימוש בפייסבוק, אשר חשוף לעיני כל ובו כתובים כללים לפרסום בפייסבוק שאסור להפר, שחור על גבי לבן. עליך לעקוב אחר אותן הוראות ולא להפר את מדיניות הפרסום של פייסבוק, הן את הכתובה והן את מה שמשתמע ממנה. בתקנון ישנן הוראות ברורות לגבי שימוש בטקסט בתמונות, איך מותר לאזכר את פייסבוק במודעות ואילו תכנים יאושרו או לא בהתאם להגבלות גיל ולחומרים אסורים לפרסום.
בנוסף, תוכן שמעודד או מקדם שירותים או מוצרים בלתי חוקיים אסור בהחלט. הפרת זכויות יוצרים, תוכן אלים, מעליב, מפחיד, גזעני, מטעה, שקרי, שמנצל נושאים פוליטיים שנויים במחלוקת וכיוצא בזה גם הם אסורים. שמע או הנפשות שמופעלות אוטומטית, דפי נחיתה לא פונקציונליים, תוכנות ריגול, שגיאות דקדוק, תמונות לפני ואחרי עם תוצאות לא סבירות, הלוואות בזק, תוכן שמוביל לדפי נחיתה עם תוכן מינימלי ולא איכותי, גם הם חלק מהדברים שאסור לעשות בפרסום בפייסבוק.
פייסבוק מודיעה למפרסמים: "אנו שומרים לעצמנו את הזכות לדחות, לאשר או להסיר כל מודעה מכל סיבה, לפי שיקול דעתנו הבלעדי, כולל מודעות המשפיעות לרעה על יחסינו עם המשתמשים שלנו או המקדמות תוכן, שירותים או פעילויות המנוגדים לעמדתנו התחרותית, לאינטרסים או לתפיסת הפרסום שלנו". מכאן נובע, שכדי שהמודעה שלך לא תוסר, מה שיוביל במיקרו לבזבוז כסף ובמקרו לפגיעה בקמפיין שלך ובתדמית העסקית, חשוב שתמלא אחר ההוראות הברורות ויתרה מכך, שתימנע מניסיונות למציאת פרצות דרך לעקיפתן.
עדיף ציפור אחת ביד מאשר שתיים על העץ
נתונים מראים שנכון להיום יש בפייסבוק 1.28 מיליארד משתמשים פעילים יומיים. קהל היעד שלך בהכרח שוהה בפייסבוק, אבל אין זה אומר שאפשר לפנות לכל אותם לקוחות פוטנציאליים באותה שפה. אחת הטעויות השכיחות שמפרסמים בפייסבוק עושים, היא לנסות להציע הכל לכולם, משמע לפנות לקבוצות שונות מקהל היעד שלך באופן זהה והתוצאה הישירה היא תפסת מרובה לא תפסת.
חשוב שתדע, שכדי להצליח לגרום לגולשים שנחשפים למודעות הממומנות שלך לפנות אליך, אתה מוכרח למקד את המסרים ולהתאים את השפה לקהל היעד. כל קבוצה זכאית לקבל יחס אישי ומותאם ועליך לחלק את קהל היעד לקבוצות לפי גיל, תחומי עניין וכיוצא בזה, כדי להבין מהי הדרך הנכונה ללכוד את תשומת ליבם של כל קבוצת לקוחות פוטנציאליים ולזכות בכמה שיותר פניות. פילוח מודעות בפייסבוק זה עניין חשוב, שאסור לוותר עליו.
לדוגמא, אם יש לך עסק למוצרי קוסמטיקה, זה חד משמעית לא יהיה יעיל לפנות לאימהות ולנערות באותה מודעה, משום שהשפה, המסרים והרעיונות, משמע התוכן שיניע לפעולה את אלו ואת אלו, שונה. נערות ירצו להעלים פצעים ולהיראות זוהרות ואילו אימהות ירצו להעלים קמטים ועוד כהנה וכהנה. אגב, אם כבר בנערות עסקינן, חשוב לציין שבמדיניות הפרסום של פייסבוק קיימות גם הגבלות גיל. אתה צריך להתאים את המודעות לפי קבוצת הגיל שהגדרת שתיחשף למודעות שלך וזה אומר, בין היתר, שמודעות שהפילוח שלהן מופנה לקטינים לא יכולות להכיל תכנים לא הולמים וכך הלאה.
תזמונים לוקים בחסר של מודעות ממומנות
טיימינג זה הכל בחיים ובמיוחד במציאות האינטרנטית. השעה שבה מפרסמים מודעה ממומנת בפייסבוק חשובה להצלחת הקמפיין ולכן עליך לדעת מתי הכי הרבה לקוחות פוטנציאליים גולשים בפייסבוק. על פי נתונים שהתפרסמו בחודש האחרון עולה, שהשעות העמוסות ביותר בפייסבוק הן 13:00-15:00 באמצע השבוע. עוד עולה, שצעירים ומבוגרים לא גולשים בפייסבוק באותן שעות ולכן כדאי להתאים את תזמון המודעה לקהל היעד שצפוי להיחשף אליה. אם לדוגמא אתה רוצה לפנות לאימהות ולפרסם מוצרי מזון לתינוקות, יהיה זה טיפשי להעלות פוסט ממומן בין 18:00-20:00, שכן אלו לרוב שעות ההשכבה, שעות בהן האימהות עסוקות בילדים ולא בפייסבוק.
הנעה לפעולה שתוביל ליצירת אינטראקציה
אינטראקציה היא מילת הקסם כשמדובר על פרסום בפייסבוק, אך משום מה לא כל בעלי העסקים זוכרים את חשיבותה. לא די בכך שתפרסם מודעה עם תמונה יפה וכיתוב מעניין, אתה צריך לוודא שאותה מודעה אכן תניע את הגולשים שיחשפו אליה לפעולה, כלומר - תוביל ליצירת אינטראקציה. הקשר הזה יכול להתבטא בלייק, בתגובה, בשיתוף, בלחיצה על הלינק שמופיע במודעה ומעבר לעמוד הנחיתה שלך, בפניה אישית דרך תיבת ההודעות וכך הלאה. בהקשר זה חשוב לציין, שמענה מהיר לתגובות בפוסטים ממומנים (וגם בכאלו שלא) וכן באינבוקס הוא קריטי, כדי לספק למתעניינים תשובות מהירות בזמן אמת, שיובלו להמשך אינטראקציה.
פרסום מטעה = רמאות לא משתלמת בעליל
יצירת אינטראקציה עם הגולשים היא חשובה, אבל לא בכל מחיר. טעות נפוצה של מפרסמים הנה פרסום מטעה, משמע להבטיח דברים שאינך יכול לעמוד בהם ו/או לנסח פוסטים כוזבים, שמציעים X ושולחים את הגולש לעמוד שמספק Y. לדוגמא, אם יש לך חברת טיולים ואתה מתחייב לטיולים מאורגנים במחיר הנמוך ביותר ובפועל, המתחרים מציעים מחירים טובים יותר, אתה מטעה את הגולשים. תהיה בטוח שקהל היעד שנחשף למודעה הממומנת שלך בפייסבוק, ראה גם מודעות של מתחרים ויתרה מכך, גם חיפש בגוגל דילים, לפני ותוך כדי שהוא נחשף לפרסום של החברה שלך.
מעבר לזה, שימוש מכוון בתוכן מטעה שמבטיח משהו אחד ומפנה לעמוד אחר, נחשב כעבירה על הכללים של פייסבוק, מה שעלול להביא לכדי פגיעה בקמפיין ואף להסרתו. לא רק שהקמפיין שלך ייפגע ותבזבז כסף על קליקים לא רלוונטיים, גם האמינות שלך מול לקוחותיך הפוטנציאליים תוטל בספק, מה שיוביל בטווח הקצר והרחוק לנזק תדמיתי לא מבוטל.
קריאה נוספת: חוות דעת על העסק שלך.
המשכיות והגעה לעמודי נחיתה שעובדים
טעות נוספת היא לשלוח גולשים לעמודי שגיאה. אם כבר השקעת זמן ומשאבים על הפרסום בפייסבוק והצלחת ללכוד את תשומת ליבם של אלו שנחשפו אליך, כך שהם בחרו ללחוץ על הקישור במודעה שלך, אתה לא יכול להרשות לעצמך לאבד אותם. תוודא שהלינק שמופיע במודעה אכן מנתב את הגולשים לעמוד שעובד ויתרה מכך, לעמוד שאליו רצית שהם יגיעו ולא חלילה לעמוד נחיתה עם תוכן לא רלוונטי. התאמה בין המסר במודעה לבין זה בעמוד הנחיתה, זה עניין חשוב מעין כמוהו לטובת המשך הדיאלוג בינך לבין קהל היעד.
בנוסף, שים לב שעמוד הנחיתה באתר או בחנות המכירות המקוונת שלך הנו רספונסיבי, משמע כזה שמתאים את עצמו לכל סוג מסך והתקן דיגיטלי, זאת כדי שאותם גולשים שבחרו לפנות אליך, יוכלו גם לראות את העמוד שאליו הם הגיעו ולקרוא את המסרים בבהירות. לשלוח אנשים לעמוד שגיאה / עמוד שמכיל תוכן שאינו רלוונטי / עמוד לא רספונסיבי זו טעות. טעות אשר קוטעת את ההמשכיות, הן של הפרסום והן של התקשורת שהתחילה בינך לבין הלקוח הפוטנציאלי, דבר שמוביל לבזבוז כסף על קליקים מיותרים, בזבוז הזמן של הגולשים ופגיעה בתדמית העסקית.
המשך קריאה: איך להימנע מתדמית עסקית שלילית.
טובת המשתמש היא מעל לכל - תשמור עליה!
לסיכומו של עניין, פייסבוק הנה רשת חברתית ומה שמוביל אותה (מעבר לרצון להרוויח כסף) הוא בראש ובראשנה טובת המשתמשים. אם לא תשמור על טובת הגולשים ותיצור מודעות שאינן מתאימות לקהל היעד ואינן מספקות מידע אמין, שימושי ומעניין, לקוחות פוטנציאליים לא ירצו לפנות אליך, פייסבוק תכיר בקמפיין שלך כמטרד, אחוזי החשיפה שלך יצטמצמו והעלות פר קליק תגדל.
לכן, אל תחזור על טעויות של אחרים, תעקוב אחר הכללים הכתובים והבלתי כתובים לפרסום בפייסבוק ותשתדל לזכור וליישם את האג'נדה של פייסבוק, ששואפת לפרסם תכנים מותאמים ובעלי ערך מוסף עבור הגולשים, גם בפוסטים רגילים וגם במודעות ממומנות. אם תפעל בהתאם לכל אלו ותימנע משגיאות נפוצות וטיפשיות, תזכה ליהנות מפרסום יעיל ורווחי בפייסבוק ובכלל זאת: חשיפה רחבה, הרבה פניות, עלויות פרסום נמוכות ומסת גולשים גדולה, שבאמת יהפכו ללקוחות.
כדאי לקרוא גם על: 7 טריקים פסיכולוגיים שישדרגו את הפרסום שלך בפייסבוק!