יש שיאמרו שלשאלה בדבר איזה אפיק פרסום הכי אפקטיבי ומשתלם יש כמה תשובות, אך העובדות בשטח מדברות בפני עצמן ומותירות בראש כל התשובות מענה אחד וחד משמעי, שכדי ליהנות מהצלחה עסקית בטוחה, כדאי לך מאוד לפרסם את העסק שלך דווקא באינטרנט.
נכון להיום יש מעל 1,151,870,528 אתרי אינטרנט והמספרים ממשיכים לטפס מדי יום. ישנם הרבה גורמים לטרנספורמציה מהאופליין לאונליין ובכתבה נחשוף את ארבעת הסיבות המרכזיות לרפורמה, שבגינן גם אתה פשוט מוכרח לפרסם באינטרנט.
כולם גולשים באינטרנט, גם הלקוחות שלך
אם בשנת 1990 היינו מבלים שעות בצפייה בטלוויזיה ובהאזנה לרדיו, הרי שנכון להיום המצב השתנה והרוב הכמעט מוחלט, למעלה מ-3,571,175,306 אנשים ברחבי העולם מבזבזים (או שלא) את הזמן שלהם בגלישה באינטרנט.
נתונים סטטיסטיים מראים כי נכון לתחילת שנת 2017 גולשים באינטרנט בישראל מעל 6.4 מיליון משתמשים פעילים. כל אותם גולשים מבלים באינטרנט פרק זמן ניכר מיומם בחיפוש אחר מידע והם רעבים לבלוע את מה שהרשת מציעה להם.
אנשים גולשים בפייסבוק וקוראים את הפוסטים שהחברים שלהם משתפים, הם פעילים בקבוצות, הם רואים מודעות ממומנות והם כנראה גם צופים בעמודים עסקיים, באתרים ובפרסומים של המתחרים שלך ממש ברגע זה. כל אותם גולשים גם מחפשים בגוגל, קוראים מאמרים בפורטלים, משוטטים באתרים מקצועיים ונחשפים בכל רגע נתון לכמויות עצומות של מידע.
בעל עסק שמודע לנתונים המספריים הללו, לא יכול להתעלם מהעובדה שבין כל אותם גולשים נמצאים גם לקוחותיו הפוטנציאליים ובשעה שכולנו חלק ממעגל הצריכה האינטרנטי, זה לא באמת משנה אם האדם בצדו השני של המסך גולש למטרות עבודה, חדשות, פנאי או צרכנות, הוא בהכרח בא במגע עם בעלי עסקים כמוך מיוזמתו או מיוזמתם, תמיד.
המתחרים כבר מפרסמים ומרוויחים בגדול
העובדה שכל כך הרבה אנשים שוהים באינטרנט, הופכת את הזירה הזו למגרש עסיסי ופורה ומביאה עמה הזדמנות ייחודית, לפרסם מול ההמון ולזכות בנתח משמעותי ממעגל הגולשים הצרכני.
בזמן שאתה מקדיש זמן לקריאת הכתבה, בעלי עסקים אחרים כבר הבינו שרשת האינטרנט היא המקום היעיל והרווחי ביותר לפרסום והם מנהלים קמפיינים בינלאומיים, שמניבים תשואות כלכליות גבוהות מדי חודש.
אם תשאל אנשי מפתח בבורסה, מנהלי בתי השקעות, בעלי חברות נדל"ן, יועצים עסקיים, מפתחי אפליקציות וסטרטאפים, עורכי דין, רואי חשבון, מהנדסים, רופאים ויזמים טכנולוגיים, תיווכח לדעת שכולם מפרסמים באינטרנט.
כל בעלי העסקים אשר זיהו את הפוטנציאל הכלכלי הטמון
בפרסום בדיגיטל והחליטו להשקיע את תקציבי הפרסום שלהם שם, נחשפים בכל יום בצמתי המידע המרכזיים בפני מאות אלפי גולשים ורואים תוצאות מעולות. אתה עדיין לא והגיע הזמן לשנות את המצב.
לאן הולך הכסף ומאיפה הוא חוזר?
רק אתה זה שמחליט כמה כסף להשקיע,
באילו אפיקים לפרסם ובאיזה שיטות ולאיזה חתך סוציו-אקונומי אתה רוצה לפנות. אתה יכול ליהנות משקיפות מלאה ומשליטה מוחלטת על תקציב הפרסום שלך ולדעת בדיוק לאן הולך הכסף ומהיכן הוא חוזר בכל רגע נתון. כל מערכות הפרסום הדיגיטליות מקנות לך יכולות מדידה מדויקות, שבאמצעותן אתה יכול לעקוב אחרי כל שקל שיוצא ונכנס.
העובדה שקהל היעד שלך נמצא בצמתי מידע מרכזיים, מאפשרת לך לפרסם את העסק בכמה אפיקים במקביל. אם לדוגמא תקציב הפרסום שלך לשנים 2017-2018 הוא 200,000 ₪, באפשרותך להשקיע אותו באפיקי הפרסום השונים: גוגל, פייסבוק, רשימות דיוור, דה מרקר,
יוטיוב וכיוצא בזה ולנהל מעקב צמוד אחר הנתונים והתוצאות של הקמפיין.
כמובן שאין צורך להשקיע את כל הכסף בבת אחת ואינך זקוק ליותר משבוע או שבועיים כדי לדעת מה פועל טוב יותר, כלומר מאיזה אפיק אתה מקבל הכי הרבה פניות, אילו מן הפניות מתמסמסות וכמה מהן באמת אפקטיביות. אחרי שתמדוד את התמורה שאתה מקבל מכל אפיק ותנתח לעומק את החזרי ההשקעה שלך, ROI, תבין איפה משתלם יותר עבורך להשקיע.
אין צורך בניחושים, אלא רק בבחירות מושכלות שמתבססות על נתונים ומספרים. אם תראה שאפיק מסוים מניב תוצאות טובות יותר ואתה נהנה משיעורי המרה גבוהים, תוכל להזרים אליו יותר כסף ובהתאמה, אם תמדוד תוצאות באפיק אחר ותראה שהחזרי ההשקעה שם נמוכים, תוכל להקפיא את התקציב באפיק זה. מעקב, מדידה ואדפטיביות יעזרו לך ולכל בעל עסק להצליח. מאוד.
בלי הימורים: ליהנות מהשקעה אפקטיבית
מלבד יכולות המדידה והמעקב, האינטרנט גם מאפשר לך למקד ולייעל את הפרסום. אתה יכול לבחור את האפיקים שבהם אתה מפרסם, להחליט את מי תפגוש באותם אפיקים וכמובן, לבצע שינויים והתאמות, הכל במטרה
למקסם את ה-ROI וליהנות ממניות בטוחות, לא רק בבורסה, אלא גם בקמפיין הפרסום באינטרנט.
באפשרותך לפלח את קהל היעד שייחשף לפרסומים שלך עד לרזולוציות הקטנות ביותר ולפנות לכל קבוצה במסרים שונים, בהתאם לקריטריונים שמאפיינים אותה, כמו גיל, מגדר, אזור גאוגרפי, תחומי עיסוק וכן הלאה. החוכמה היא לדבר אל קהל היעד בשפה שמתאימה לו מבחינה טקסטואלית וויזואלית ולהצליח לגעת בכל גולש בנקודה הרגישה,
שתפעיל ותניע אותו לפעולה המבוקשת.
לדוגמא, אתה יכול לרכב על הגל של החגים כדי להציע מבצעים והטבות בעמוד העסקי בפייסבוק, אתה יכול להשתמש בעונות השנה, כמו הקיץ הקרב ובא כדי לקדם מוצר או שירות מסוים ביוטיוב וכמו כן לפרסם מאמרי דעה בפורטלים מוכרים ולהתייחס למגמות חברתיות וכלכליות שמתרחשות בשוק ההון ובזירות עסקיות נוספות, כדי ליצור חיבור עם מי שנחשף לפרסום שלך דרך נושאים פופולאריים.
ככל שהפרסום שלך יהיה יותר אטרקטיבי ובמקביל גם מדויק, הוא בהכרח יהיה יותר אפקטיבי. אתה מוכרח לסקרן ולרגש את הגולשים ובכל אופן לזכור שמיקוד הוא שם המשחק. זה אומר לבחור את האפיק הנכון והרווחי ביותר עבורך, להחליט מי ייחשף לפרסום שלך, למדוד את החזרי ההשקעה בכל אפיק ולהיות אדפטיבי, על מנת לגרום לכמה שיותר גולשים להתעניין בך ולפנות אליך.
פרסום חכם יהפוך אותך ראש לאריות!
בשורה התחתונה, כולם מחפשים יציבות וביטחון בחייהם וכשמדובר על הכסף שלך, העיקרון הזה תקף כפליים. בשונה מחוזים אחרים אשר גדושים באותיות קטנות ודורשים ממך כבעל עסק לקחת סיכונים, הפרסום באינטרנט לא מאלץ אותך לחתום ואתה יכול להשקיע או להקפיא את ההשקעה מתי שרק נראה לך לנכון ובהתאם לתוצאות.
בעלי עסקים שמנצלים את האפקטיביות של הפרסום בדיגיטל לטובתם, זוכים לחשיפה אדירה בשווקים פיננסים בארץ ובעולם והם נהנים ממוניטין משגשג ומצמיחה עסקית וכלכלית מהירה ועקבית.
הפתגם פראיירים לא מתים, הם מתחלפים רלוונטי מאוד לעניינינו ואם הבנת שקהל לקוחותיך הפוטנציאלי נמצא באינטרנט, שכל המתחרים שלך מפרסמים שם, שמערכות הפרסום מאפשרות מעקב, מדידה ושינויים ואתה עדיין לא מפרסם את עצמך באינטרנט, אתה פשוט יורה לעצמך ברגליים וחבל.