בעלי עסקים יודעים שחייבים לפרסם ברשת האינטרנט בשביל להביא לקוחות חדשים. יחד עם זאת, בעלי עסקים רבים מדי ממהרים להשקיע סכומי עתק בפרסום, מבלי לתכנן מראש ומבלי לחשוב פעמיים.
בחיים בכלל ובעסקים בפרט, סוף מעשה במחשבת תחילה. בעל עסק שלא יתכנן מראש את קמפיין השיווק שלו ימצא את עצמו מהר מאוד מאוכזב במקרה הטוב ובהפסדים במקרה הפחות טוב.
כדי שלך זה לא יקרה, חשוב שתכיר את הסיבות שבגינן עליך לתכנן אסטרטגיה פרסומית מראש ויותר מזה, את הסיבות שהופכות את התכנון המקדים לכלי אפקטיבי ויעיל להצלחה העסקית שלך.
יעדים ותקציבים
צריך לזכור שלפני ואחרי הכל פרסום העסק באינטרנט דורש ממך מחשבה, כסף וזמן.
תכנון אסטרטגיה חכמה לפני שיוצאים לדרך יסייע לך לחסוך זמן ולא פחות חשוב, לא לבזבז כסף.
הצעד הראשון הוא להבין לאן אתה בדיוק רוצה להגיע. לסמן מטרה ברורה כמו "אני רוצה להגיע ל-10 לקוחות חדשים מהאינטרנט בכל חודש במשך השנה הראשונה של הפרסום".
אחרי שסימנת את היעד עליך להבין בדיוק איזה תקציב עומד לרשותך לצורך הפרסום. מכאן והלאה מתחילה בניית האסטרטגיה ולצורך כך חשוב להפגש עם
מומחה לפרסום ולשמוע את חוות דעתו המקצועית בנושא.
הכי אפקטיבי לפרסם את העסק שלי
עליך לבחור מוצר או שירות עיקרי שאותו אתה רוצה לפרסם ולהתמקד בו. כמעט בכל עסק יש מוצר או שירות בולט, הן מבחינת מומחיות בעל העסק והן מבחינת רווחיות.
תבין בדיוק באילו מוצרים או שירותים אתה מתמקד בקמפיין על מנת למקסם את האפקטיביות וסיכויי ההצלחה של הקמפיין העתידי.
אחרי שתבחר את התחום הנכון מבחינתך ניתן יהיה להתחיל לתכנן בפועל את אפיקי הפרסום העיקריים והדרכים להגיע אל קהל היעד של השירותים או מוצרים שבחרת לפרסם.
חובה להכיר את המתחרים
עכשיו, כשאתה יודע בדיוק מה אתה רוצה לפרסם, אין ברירה אלא להכיר את המתחרים והיקף התחרותיות בכל זירות הפרסום הרלוונטיות. במילים אחרות, חייבים להכיר את השכנים ואת השטח. אין ברירה אחרת אם חשוב לך להצליח.
יש לזהות את המתחרים באמצעות בדיקות מקיפות בגוגל ובפייסבוק, להכין דוחות אקסל ברורים ומפורטים אודות כל אחד מהם ולנתח את היקף פעילותם הפרסומית ברשת ומחוצה לה. ככל שהמידע שתגיע אליו יהיה מפורט ומדויק יותר, כך תוכל לשפר את האסטרטגיה שלך בהתאם.
מעבר לפעולות הפרסום של המתחרים, עליך להכיר לעומק את האתרים שלהם,
עמודים עסקיים בפייסבוק, דפי נחיתה ושיתופי פעולה מקוונים ככל וישנם כאלו.
בעלי עסקים רבים מדי ממהרים לקפוץ למים ואינם משקיעים מספיק זמן ומחשבה במחקר מתחרים מקדים. מניסיון של קצת יותר מ-15 שנה בתחום הפרסום, אפשר לקבוע כי זהו שלב בעל חשיבות ראשונה במעלה בתכנון אסטרטגי מקדים של כל קמפיין פרסומי באינטרנט ובכלל.
אתה מוכרח להכיר את קהל היעד
יעדים יש. תקציב מוכן. גם על המתחרים סימנו V. עכשיו צריך לזהות ולהכיר את קהל היעד שלך.
אתה כבעל עסק חייב להכין רשימה מפולחת של קהל היעד המוכר לך. גברים, נשים או שניהם, גילאים, אזור מגורים, העדפות אישיות, תחביבים, דפוסי התנהגות עיקריים, רקע משפחתי ועוד.
רשת האינטרנט על מערכות הפרסום השונות שפועלות בה, מאפשרות לכל בעל עסק למקד את הפרסום שלו בפילוחים רבים ומדוייקים מאוד. ככל שתיטיב להכיר ולזהות את קהל היעד שלך, כך ניתן יהיה להגיע אליו בקלות רבה יותר ולא פחות חשוב מכך, ניתן יהיה להעביר את המסרים הפרסומיים המדויקים ביותר עבורו.
תחשוב רגע ותשים לב שהפרסומים היחידים שאליהם נחשפת באינטרנט ואותם אתה זוכר הם אלה שנגעו בך אישית, באספקט כלשהו של חייך הפרטיים או העסקיים. סביר שאותו מפרסם שנחרט בזכרונך טרגט אותך ועוד רבים הדומים לך מבחינות מסויימות.
היכרות מעמיקה עם קהל היעד וכפועל יוצא, גם עם התנהגותו ברשת האינטרנט, תאפשר לך למקד את הפרסום ולהגיע לקהל יעד נכון עבורך. כל מפרסם יגיד אליך שאי אפשר להצליח בפרסום העסק בלי לעשות את זה.
ומכאן נמשיך להחלטה איפה בדיוק אתה הולך להשקיע את תקציבי הפרסום של העסק.
הדרך לכיבוש היעד
אפשרויות הפרסום המקוון לעסקים הן רבות ומגוונות. כדי לא ללכת לאיבוד בין שלל האופציות, מומלץ לפנות בשלב זה לפגישה עם מומחה לפרסום ולקבל תוכנית יעילה לפרסום העסק שלך, בכמה דרכים אפשריות.
על מנת לבחור את אפיקי הפרסום הנכונים מבחינתך יש להתחשב במוצרים או שירותים שהעסק משווק, ביעדי הפרסום, בתקציב ובקהל היעד הפוטנציאלי.
על פי רוב, ראוי ונכון להתחיל לפרסם לפחות ב-2 הפלטפורמות העיקריות - פייסבוק וגוגל. 99% מהגולשים נמצאים בכל יום
בגוגל או בפייסבוק וכמעט תמיד בשניהם כמה פעמים ביום!
ישנם כמובן אפיקי פרסום רבים אחרים שבהם ניתן לבחור, אך כל מקרה צריך להיבחן לגופו וחשוב להבין כי בהכרח לא כל סוג פרסום מתאים לכל עסק.
ההחלטה על האפיקים שבהם יושקע התקציב הפרסומי חייבת להתבסס על הנתונים שאספת בארבעת השלבים הקודמים. כך לדוגמא, היעדר תכנון מקדים עלול להוביל אותך להשקעה באפיק שאינו מתאים לעסק שלך ולחבל ברווחיות של הקמפיין.
לאחר שהחלטת על אפיקי פרסום צריך להכין את אתר האינטרנט ועמודי הנחיתה, שיקלטו את קהל היעד שעתיד להגיע אליך מהקמפיין הפרסומי.
לצחצח כלים
כל קמפיין פרסומי מתבסס על אתר האינטרנט של העסק,
עמודי נחיתה, העמוד העסקי בפייסבוק ופלטפורמות מקוונות אחרות שבבעלותך. כל אלו עתידים וצריכים להוות את חוד החנית שלך. כולם חייבים להיות מוכנים לקליטת המון לקוחות פוטנציאליים.
מוכנים זה אומר כמה דברים חשובים: יותר טובים מהמתחרים, ברורים להבנה, מעבירים מסרים נכונים, אמינים ומניעים לפעולה. כל אלו מתבססים כמובן על הכרותך עם המתחרים, קהל היעד ואפיקי הפרסום שעומדים לרשותך ברשת.
הפרסום באינטרנט מציע לך כלים מעולים לבקרה, ניתוח, סטטיסטיקה ומעקב אחר ביצועי הקמפיין הפרסומי שלך. אתה צריך לעשות שימוש תדיר בכלים אלה ולדעת להפיק דוחות, לנתח אותם ולהסיק מסקנות בזמן אמת על מנת
למקסם את ההחזר על ההשקעה שלך, ה-ROI.
גם בנקודה הזאת אסור להתפשר. הגולשים שיגיעו מאפיקי הפרסום השונים אינם טיפשים ולהפך. כולנו הופכים להיות "גולשים יותר מנוסים" בכל יום שעובר. רוב הגולשים שמתעניינים במוצר או השירות שהעסק שלך מציע בודקים ויגלשו גם באתרים מתחרים.
אם הנכסים האינטרנטיים שלך יהיו ברמה מספיק גבוה תוכל לפרסם בקלות רבה יותר מאחרים ובהכרח תהנה מתוצאות טובות ומניבות יותר.
עוקב ואדפטיבי
הזכרנו בחצי מילה ונסביר, כל אסטרטגיה פרסומית חייבת לקחת בחשבון שימוש בכלי המעקב שמספקים גוגל, פייסבוק, טוייטר, בינג ובמערכות תוכנה אחרות. הצלחתו של קמפיין פרסומי באינטרנט תקום ותיפול בגלל חוסר בקרה, מעקב, ניתור ויכולת אדפטציה מהירה.
כל מפרסם חייב להיות בעניינים 24/7. חשוב להכיר מקרוב את האפקטיביות של כל אחד מאפיקי הפרסום לפרטי פרטים על מנת שניתן יהיה להסיק מסקנות מחושבות, לשנות נתיב ו/או להתמקד באפיקי פרסום יעילים יותר בזמן אמת.
היכולת לנתב, לשנות, להתאים ולשכלל את הקמפיינים הפרסומיים באפיקים האינטרנטיים היא שתסייע לך למקסם את הרווחים לאורך זמן ולהגיע אל היעדים שהצבת בתחילת הדרך.
רוצה לדעת יותר לגבי תכנון אסטרטגיה נכונה לפרסום העסק שלך? אל תהסס לפנות לשיחה עם אחד ממומחי הפרסום שלנו.