מומחה לפרסום מחכה לך: 072-334-1000

מסלולי פרסום מיוחדים לעורכי דין!

מסלולי פרסום מיוחדים לעורכי דין!

פגיעה בחשיפה האורגנית של עמודים עסקיים בפייסבוק

מידי חודש גולשים בפייסבוק שני מיליארד משתמשים פעילים. המספרים הגרנדיוזיים הללו לצד שיעור ההצלחה המסחרר בכל הנוגע לפרסום בפייסבוק, מובילים יותר ויותר בעלי עסקים לפתוח עמודים עסקיים, זאת כדי להצטרף לחגיגה ולזכות בחשיפה חינמית בפני קהלי יעד רלוונטיים. פייסבוק, שזיהתה את הפוטנציאל הטמון אצל אותם מפרסמים, החליטה לעודד בעלי עסקים להמשיך ולייצר תוכן, זאת על ידי הגדלת החשיפה לפוסטים מעמודים עסקיים.

לא זאת בלבד, אלא שכדי לרכז את כל התנועה אצלה ולהגדיל את זמן השהייה של הגולשים בה, פיתחה פייסבוק את שיטת המאמרים המיידים, Facebook Instant Articles, שיטה שבאמצעותה מאמרים הקיימים באתר מסוים מתארחים על השרתים שלה. דבר שמאפשר לגולשים ליהנות מזמן טעינה קצר יותר ולפייסבוק, ליהנות מעוד כמה דקות מזמנם של הגולשים, שנשארים אצלה ולא זולגים לאתרים חיצוניים.

באיזשהו שלב בדרך צוקרברגר פתאום הבין, שעם כל הכבוד (ויש כבוד!) לכמויות התוכן שאותם עמודים עסקיים מייצרים, ההצפה הפרסומית הזו מתנגשת עם הערכים שמובילים את פייסבוק. כדי להזכיר לאלו שאינם בקיאים באג'נדה, רשת פייסבוק נבנתה במטרה לקרב אנשים זה לזה, לייצר מערכות יחסים חדשות במציאות הווירטואלית ומחוצה לה ולחזק מערכות קיימות. אחת הדרכים להגשמת אותה מטרה, היא לחבר אנשים לפוסטים של חברים ובני משפחה, פוסטים שהתכנים שלהם עשויים להיות משמעותיים עבור אלו הנחשפים אליהם. החשיפה נעשית בניוזפיד של כל אחד ואחת מאיתנו, בהתאמה אישית על סמך נתונים שהכרזנו עליהם בפומבי בפרופיל שלנו ובמיוחד באמצעות מידע שפייסבוק אוספת אודותינו.

אמנם, בשנים האחרונות אנו עדים למגמה לפיה התוכן שאליו אנשים נחשפים בפייסבוק השתנה מן הקצה אל הקצה. אם בעבר היית נכנס לניוזפיד שלך ורואה פוסטים עם תמונות ו/או טקסטים על הבת דודה שהתארסה או על חופשה זוגית של החבר הכי טוב מהילדות, הרי שהיום המצב הוא אחר. הרשת שכולם מכירים כרשת החברתית הגדולה בעולם, הפכה להיות לא מי יודע מה חברתית, בלשון המעטה ואת המקום המוגבל בניוזפיד של הגולשים תופסים בעיקר תכנים מעמודים עסקיים, שלא אחת אין להם כל מהות אמיתית מלבד ניסיונות דלוחים לשיווק, לכאורה במסווה חברתי וחמור מכך, גם בלי הסוואה כלל.

בחודשים האחרונים בעלי עמודים עסקיים בפייסבוק היו עדים לירידה דרסטית באחוזי החשיפה האורגנית לפוסטים שלהם, דבר שעד ליום חמישי האחרון, לא היה ברור ותכליתו נותרה בעיקר בגדר ספקולציות מפה ומשם. ביום ה' 11.01.18, מארק צוקרברג החליט לשים סוף לתהיות ופרסם בפרופיל האישי שלו פוסט המסביר לאותם בעלי עסקים, את מה שהם חששו לשמוע: הפגיעה שאתם רואים היא לא מקרית ואנו בפייסבוק מתכוונים להמשיך למזער את אחוזי החשיפה האורגנית לפוסטים של עמודים עסקיים, שלא יעמדו בכללים החדשים של פייסבוק, כללים שנועדו להחזיר עטרה ליושנה ולשים את הדגש החברתי בראש סדר העדיפויות.

בקרוב מאוד צפויים להיערך שינויים בניוזפיד ובכלל זאת עדכונים לגבי האופן שבו ייקבעו הדירוגים לפוסטים של עמודים עסקיים, כך שלגולשים יהיו יותר הזדמנויות ליצירת קשר עם אנשים אחרים שבאמת אכפת להם מהם וכן לאינטרקאציה עם תכנים בעלי ערך, שעשויים לא רק להיות שימושיים, מעניינים ורלוונטיים עבורם, אלא גם לדרבן אותם ליצירת קשר עם גולשים אחרים בזכות אותם פוסטים. התוצאה הישירה של המהפך הצפוי שכבר החל לתת את אותותיו, היא פגיעה וודאית באחוזי החשיפה האורגנית של עמודים עסקיים בפייסבוק. בכתבה הבאה נדון במניעים לשינוי הצפוי, בהשלכותיו ובמיוחד בשאלה מה ניתן לעשות על מנת שהעסק שלך יפגע כמה שפחות מכל העניין.

צוקרברג עושה סדר ומסביר על מה כל המהומה

צוקרברג מצהיר שאחת המטרות המרכזיות של פייסבוק לשנת 2018, היא לוודא שהזמן שכולם מבלים בפייסבוק יהיה זמן שינוצל באופן מיטבי. מחקרים מוכיחים שחיזוק קשרים עם היקרים לנו משפר את מדד השמחה והרגשות החיוביים של בני אדם וכאמור, פייסבוק נבנתה כדי לקרב אנשים זה לזה ולהשאיר אותם מחוברים לאנשים שיקרים להם. אותם מחקרים מראים שכאשר אנשים יוצרים קשרים זה עם זה באמצעות המדיות החברתיות הם מרגישים טוב יותר ופחות בודדים וזה משפיע כמובן גם על מדד האושר והבריאות שלנו.

לאחרונה התקבלו בפייסבוק כמויות עצומות של פידבקים ממשתמשים שמדווחים כי תוכן ציבורי, כלומר פוסטים של עמודים עסקיים, דוחק הצידה את הרגעים האישיים, פוסטים של חברים ובני משפחה, אותם פוסטים שאמורים לגרום לגולשים בפייסבוק לתקשר אחד עם השני יותר. מכאן עולה, שיש צורך בשינוי בהול באופן לפיו ייקבעו אחוזי החשיפה לכל פוסט ובפרט לפוסטים מעמודים עסקיים. לדבריו של צוקרברג, השינוי יהיה בכך שפייסבוק תנסה להציג לאנשים לא רק תוכן שעשוי להיות רלוונטי להם, כי אם תעזור להם ליצור אינטראקציות חברתיות בעלות משמעות וערך מוסף.

צוקרברג מסביר את המניעים לשינוי הגישה ואומר שקל להבין איך הגענו לנקודה שהגענו, שכן סרטוני ווידאו ותוכן פרסומי אחר פוצצו את כל המקום בפייסבוק בשנים האחרונות. מאז שיש בפייסבוק יותר תוכן ציבורי מאשר תוכן מחברים או בני משפחה, האיזון הכל כך חשוב שפייסבוק רצתה לשמור עליו נפרם והמטרה המובילה, לעזור לאנשים לחזק קשרים עם אנשים אחרים, איבדה לגמרי את הכיוון. עוד הוא מוסיף, כי הוא חש אחריות לוודא שהשירותים שפייסבוק מציעה הם לא רק פאן, אלא גם כאלו אשר משפרים את מדד האושר של האנשים.

כדי להצליח לתקן את ששובש ולחזור למהות שלשלמה הוקמה פייסבוק מלכתחילה, נעזרו טובי המוחות של פייסבוק במחקרים אקדמאיים וכן במחקרים שביצעו בעצמם. לאור הממצאים עולה בבירור שהפתרון היעיל והמהיר ביותר למצב הנוכחי, הוא פשוט להפחית משמעותית את אחוזי החשיפה האורגנית לפוסטים של עמודים עסקיים באופן מיידי. כבר עכשיו תוכל להיווכח בעצמך בשינוי ולראות שבניוזפיד שלך מופיעים יותר פוסטים מחברים, בני משפחה וקבוצות שאתה חבר בהן ופחות תוכן פרסומי.

לדוגמא, אנשים מעדיפים תוכן שמוצג בווידאו על פני תכנים כתובים או תמונות ולכן תכנים של קבוצות העוסקות בספורט או בתכניות טלוויזיה יוצגו יותר. לקרוא חדשות או לקבל עדכונים מעמודים עסקיים זו פעולה פאסיבית, לעומת צפייה בסרטון שיש סביבו הרבה רעש, לייקים, תגובות ושיתופים, סרטון המעודד אינטראקציה בפייסבוק בין הגולשים. הציפייה היא שהזמן שאנשים מבלים בפייסבוק יהיה יותר ערכי וינוצל באופן מיטבי והדרך להגשמת אותו אידיאל, היא קירוב אנשים לחברים שלהם, בני משפחה ואירועים משמעותיים שקורים בעולם.

השינויים שעורכת פייסבוק בניוזפיד וההשלכות

עד היום הדירוג של פוסט, דירוג שמשפיע על החשיפה האורגנית שאליה הוא זכה, נקבע על ידי לייקים, תגובות ושיתופים ובמיוחד בזכות מידת הרלוונטיות שפייסבוק חשבה שיש לאותו פוסט עבור האדם שנחשף אליו. החדשות הן שלפי השינויים שכבר נכנסו לתוקף, פייסבוק תתעדף פוסטים שיעוררו שיח ואינטראקציה משמעותית ובעלת ערך בין אנשים ולא רק בין הגולש לפוסט עצמו. כדי ליישם את זה, תבדוק פייסבוק על אילו פוסטים כל אחד מאיתנו ירצה לדבר עם החברים שלו ולפי זה יוחלט אילו פוסטים ידורגו גבוה יותר על פני אחרים. הפוסטים שיעוררו שיח רחב יזכו לחשיפה גדולה יותר, בין אם מדובר על פוסטים של חברים שמבקשים עצה, המלצה על טיול, מאמר חדשותי או ווידאו שמעורר דיון נרחב.

נדגיש שפוסטים של חברים ומשפחה יתועדפו על פני פוסטים מעמודים עסקיים, מה שאומר שגם אם תצליח ליצור פוסטים מעולים שמעוררים תקשורת בין הגולשים, עדיין הפוסטים שאתה מעלה בעמוד העסקי יהיו בתעדוף נמוך יותר על פני פוסטים של חברים ובני משפחה. משום שהמקום בפייסבוק מוגבל, גם בין העמודים העסקיים יהיה תעדוף על סמך מי מספק תוכן שמעודד יותר אינטראקציות חברתיות. מכאן עולה, שההפחתה בטראפיק של עמודים עסקיים תורגש אצל כולם, אך הפגיעה תשתנה בין עמוד לעמוד. זאת בהתחשב בפקטורים בדבר סוג התוכן שאותו עמוד עסקי מייצר וכמובן, האופן שבו אנשים מגיבים לתוכן.

סוגי העמודים שיזכו לחשיפה גבוהה יותר בניוזפיד הם אלו שיצליחו לייצר בפוסטים שלהם אינטראקציה עם קהל היעד, העוקבים וחשוב מכך - בין קהל היעד לבין עצמו. אלו שיש להם בדרך כלל אינטראקציה עם הגולשים בעמודים העסקיים שלהם יראו פגיעה פחותה יותר לעומת אלו שאין להם אינטראקציה כלל עם העוקבים. עוד נוסיף, שאנשים שירצו להמשיך להיות מעודכנים באותו היקף אודות עמודים עסקיים שהם עוקבים אחריהם, יוכלו לבחור באופציית See First, אופציה שמאפשרת לגולשים להיחשף לתכנים של אותם עמודים כמו בעבר.

אפשר למזער את הפגיעה בעמוד העסקי שלך!

אין צל של ספק שהשינויים הללו גרמו ועוד יגרמו לפגיעה קשה בחשיפה האורגנית של עמודים עסקיים. מנהלי עמודים שהיו רגילים עד עכשיו ליהנות מפוסטים שמגיעים לתפוצה של עשרות ומאות אלפי אנשים ללא עלות, צריכים להיות מוכנים לכך, שמעתה יהיה עליהם להסתפק בהרבה הרבה פחות. על פי ההערכות, הקטנת החשיפה האורגנית לפוסטים מעמודים עסקיים תהיה בכ-90% פחות. עם זאת, זה שהחשיפה תיפגע לא אומר שלא תהיה חשיפה אורגנית בכלל ועל כן אם אתה מעוניין לשמור על העמוד העסקי שלך בראש העניינים או לפחות בלב העניינים, כדאי מאוד שתתחיל לבחון כיצד ניתן לייצר פוסטים שיעודדו אינטראקציה חברתית.

פייסבוק הודיעה באופן חד משמעי, שלמרות העובדה שתהיה פגיעה בחשיפה האורגנית לעמודים עסקיים, היא תעשה את מרב המאמצים כדי למזער למינימום את הפגיעה בעמודים עסקיים שכן מעודדים אינטראקציות חברתיות. חשוב שתבין, שלמרות התחושה הקשה שכל מה שהשקעת בו עד עתה ירד לטמיון, אפשר וצריך להציל את המצב ואתה מוכרח להתחיל לחשוב על רעיונות יצירתיים, שיאפשרו לך ליצור בעמוד העסקי תכנים חברתיים שיענו על המטרה שלשמה הוקמה הרשת החברתית פייסבוק ויזכו למקסימום חשיפה אורגנית, במסגרת הגבולות החדשים.

קרא עודסגור
דרגו אותנו
| דירוגך () בוצע בהצלחה
דירוג ממוצע (5) | דירוגים (4)
5 stars - based on 4 reviews
פנה/י עכשיו אל המומחים לפרסום:
שם
טלפון
*מסלולי פרסום מיוחדים לעורכי דין!
*מסלולי פרסום מיוחדים לעורכי דין!

למה כדאי לך לפרסם איתנו?

WISEO הנה חברת הפרסום לעסקים הוותיקה בישראל. בחברה צוות מומחים מיומן ומקצועי לפרסום בפייסבוק ואנו מספקים שירותי פרסום למאות בתי עסק, שמקבלים בכל יום הרבה פניות של לקוחות חדשים.

אנחנו ננהל עבורך קמפיין פרסום בפייסבוק שיתאים בדיוק לתקציב ולצרכים של העסק שלך, במטרה להביא תוצאות מהירות ולהגשים מטרות עסקיות. הפרסום בפייסבוק יחשוף את העסק שלך לקהל יעד ממוקד על מנת שלא תפספס אף לקוח פוטנציאלי.

הרעיון שמוביל אותנו הוא פרסום חכם ומותאם בפייסבוק ותשלום רק לפי תוצאות. צוות המפרסמים המנצח שלנו מתמחה בניהול עמודי תדמית עסקיים בפייסבוק של מיטב העסקים המובילים בארץ ובעולם ומורכב מכוח אדם ברמה אנושית גבוהה.

אנו רואים את הצלחתך בראש סדר העדיפויות תמיד ומבטיחים ללוות אותך באחריות ובמקצועית. מוקד שירות הלקוחות שלנו זמין ונשמח להיפגש ולהציג את מגוון הדרכים שפרושות לפניך בדרך להצלחה בפרסום בפייסבוק!

למה כדאי לך לפרסם בפייסבוק. wiseo.
מה יצא לך מהפרסום ברשת החברתית. wiseo.

מה יצא לך מהפרסום בפייסבוק?

מעל 3,000,000 ישראלים גולשים בפייסבוק מידי יום והסטטיסטיקה מלמדת כי בכל חודש יותר ויותר בעלי עסקים בארץ ובעולם מגדילים את תקציבי הפרסום ברשת החברתית הגדולה בעולם, בעיקר בשל היכולת להתמקד בקהל יעד ספציפי שמתאים בדיוק לצרכים של העסק שלך.

המומחים שלנו לפרסום בפייסבוק יודעים מה באמת עובד ומבטיחים כי גם העסק שלך יזכה לחשיפה ממוקדת בפני קהל יעד מפולח – על ידי ניהול עמוד עסקי ופרסום מדויק, מוכוון ובתקציב ריאלי. אנו מבצעים בכל קמפיין מעקב, בקרה וניתור בזמן אמת, מה שמאפשר שליטה מלאה על הפרסום.

נתונים סטטיסטיים מלמדים כי מעל 93% מהלקוחות של חברת WISEO דיווחו על צמיחה בהכנסותיהם תקופה קצרה לאחר שהחלו לפרסם בפייסבוק וזאת בדיוק הסיבה שאסור לך לפספס את ההצעה המשתלמת שלנו.

פנה אלינו כבר עכשיו וקבל הצעה אטרקטיבית ותכנית מפורטת ומדויקת לפרסום העסק שלך בפייסבוק ללא כל התחייבות ותזכה ליהנות מהשקעה נכונה ובטוחה של הכסף שלך, מתשואות כלכליות גבוהות ומשגוג עסקי ארוך טווח.

הפרסום בפייסבוק מביא תוצאות מעולות. wiseo. הפרסום בפייסבוק מביא תוצאות מעולות. wiseo.

התוצאות מדברות בעד עצמן

בכל חודש יותר בעלי עסקים בוחרים להגדיל את תקציבי הפרסום בפייסבוק

אנו מנהלים מאות חשבונות פרסום בפייסבוק בתקציב של מיליוני שקלים בשנה

93% מלקוחותינו מדווחים על צמיחה עסקית מהירה בזכות הפרסום בפייסבוק

הביצועים של הפרסומות בפייסבוק עולים על אלו של שאר הפרסומות ברשת

אנחנו נציג את הפרסום שלך בפייסבוק רק בפני קהל יעד מפולח על פי צרכיך

מאות לקוחות לא טועים – הפרסום בפייסבוק יביא לך תוצאות מספקות ומהר

תוצאות הפרסום בפייסבוק יפתיעו אותך לטובה. wiseo.
פנה/י לפגישה עם מומחה פרסום:
שם
טלפון
*מסלולי פרסום מיוחדים לעורכי דין!
*מסלולי פרסום מיוחדים לעורכי דין!

מבצע מיוחד!