כשאתה רוצה לדבר עם אדם מסוים יש לך כמה אפשרויות. אתה יכול לסמס לו, להתקשר אליו או פשוט להגיע אליו. הכללים הללו תקפים גם כשמדובר במציאות הווירטואלית. השיטה היעילה ביותר לפנות ללקוחות הפוטנציאליים שלך היא פשוט לדבר אליהם מהמקומות שבהם הם גולשים.
בניית קמפיין ממומן בפייסבוק זו משימה שדורשת ידע, תכנון ומחשבה וכדי להצליח למקסם את התוצאות מהפרסום ברשת החברתית, עליך לפעול לפי ארבעה שלבים: הגדרת מטרות, בחירת סוג ומיקום המודעות, פילוח קהל היעד והגבלת תקציב וזמן לקמפיין. נתמקד בפילוח קהל היעד.
לאפיין את קהל היעד שלך
אחרי שהגדרת מטרות ויעדים לקמפיין הפרסום בפייסבוק, הבנת מה אתה רוצה לקדם או למכור ובחרת את סוג ומיקום המודעה, אתה מגיע לרגע מאוד משמעותי - אפיון קהל היעד ופילוח.
פילוח מדויק בפייסבוק הוא המפתח להצלחה בפרסום. יש המון אפשרויות פילוח במערכת הפרסום של פייסבוק וחשוב שתכיר את כולן כדי להצליח לפלח נכון
וליהנות מחשיפה ממוקדת ומותאמת, רק בפני קהל יעד רלוונטי.
מיקום
האפשרות הראשונה לפילוח היא להגביל את המודעות שלך בפני קהל יעד מאזור גאוגרפי מסוים. אתה יכול לבחור מקומות ספציפיים בארץ או בעולם שבהם אתה רוצה לפרסם, להגביל את הפרסום לרדיוס מסוים וכן לבחור מדינה שלמה ולסנן אזורים שאתה לא רוצה להגיע אליהם בה.
פילוח מדויק לפי אזור גאוגרפי יסייע לך להגיע רק לגולשים שרלוונטיים אליך ושקרובים לעסק שלך פיזית. אם העסק שלך ממוקם לדוגמא בתל אביב, אין טעם שהפרסום שלך יופיע בניוזפיד של גולשים מאזור הצפון או הדרום, כיוון שהסבירות שהם יגיעו אליך מאוד נמוכה ולהפך.
גיל
האפשרות השנייה לפילוח היא להגביל את המודעות שלך לפי גיל. אם יש לך לדוגמא עסק להפקת חתונות, מומלץ יהיה לפלח את קהל היעד לגילאי 25-35, כיוון שזה טווח הגילאים שלרוב אנשים מתחתנים.
חשיפת המודעות לקהל יעד שלא נכלל בטווח הגילאים הזה תהיה בזבוז של זמן וכסף, כיוון שהסיכוי שאותם גולשים באמת זקוקים לשירותיך נמוך.
מגדר
האפשרות השלישית לפלח את המודעות שלך לנשים או לגברים. זה מאוד פשוט - אם אתה מוכר שירותים לנשים בלבד כמו לדוגמא מסיבות רווקות, בגדי הריון, מוצרי טיפוח וכן הלאה, אין שום טעם שגם גברים ייחשפו למודעות שלך.
מעבר לכסף שאתה מבזבז על פרסום בפני קהלי יעד לא רלוונטיים, אם המודעות שלך יופיעו בניוזפיד של גברים, כשבפועל המודעות פונות לנשים, המערכת של פייסבוק תזהה את הקמפיין שלך ככזה שלא מוכוון לטובת הגולשים ומפריע בגלישה וזה עלול לייקר את עלויות הפרסום.
חשוב שתזכור שפייסבוק זו רשת חברתית והבעלים שלה אמנם רוצים להרוויח כסף מבעלי העסקים שמפרסמים בה, אבל הם תמיד רוצים לשמור על טובת הגולשים ועל חוויית המשתמש בה. אם הקמפיין שלך 'יציק' לגולשים הוא פשוט יעלה לך יותר כסף ובמקרים קיצוניים הוא גם יוסר.
שפה
האפשרות הרביעית לפילוח היא להגביל את המודעות לפי שפה. הקטגוריה הזו עלולה להיות מעט טריקית, כיוון שהרבה פעמים הגולשים בפייסבוק מגדירים בפרופיל שלהם שפה מסוימת, אך בפועל הדפדפן שלהם פועל בשפה אחרת.
על כן, מומלץ לשקול לפלח גם שפות נוספות שמדוברות בארץ על ידי מרבית האוכלוסייה. בנוסף, אם העסק נותן מענה לדוגמא גם לדוברי צרפתית, כדאי יהיה לפלח גם דוברי צרפתית בקמפיין הפרסום שלך.
חשוב שתדע שכל הגבלה שמקורה גזענות, גם בשפה, גם במגדר או כל פילוח שלא נעשה לצרכים 'טהורים' עלול להיפסל על ידי פייסבוק.
תחומי עניין
האפשרות החמישית והמורכבת מכולן היא לפלח את קהל היעד לפי תחומי עניין. כל משתמש בפייסבוק הגדיר את תחומי העניין שלו בפרופיל האישי ומעבר לזה, כשאנחנו מסמנים לייק לדף מסוים, גולשים בעמודים עסקים, מגיבים לפוסטים בנושאים מוגדרים, או לוקחים חלק בקבוצות מקצועיות, לפייסבוק יש מנגנון שיודע וזוכר את תחומי העניין שנוגעים לנו.
העובדות הללו משחקות לטובת המפרסמים ומאפשרות להגדיר באופן מאוד מדויק ופרטני את הגולשים שיחשפו למודעות שלך לפי תחומי העניין שלהם. לדוגמא, אם יש לך עסק שמוכר אופני הרים וציוד אקסטרים, אתה יכול להגביל את המודעות שלך לקהל יעד חובב ספורט אתגרי ובפרט אופניים.
פילוח לפי תחומי עניין מגיע לרזולוציות מאוד קטנות ומצד אחד יש לזה חיסרון, כיוון שאתה עלול לפספס קהל יעד שלא נכלל בהגדרות של הקבוצה שהגבלת ומאידך, יש לזה הרבה יתרונות, כיוון שאתה יכול להיות בטוח שהמודעות שלך יגיעו אך ורק לקהל יעד שבאמת רלוונטי לעסק שלך.
קמפיין שונה לכל קבוצת יעד
אחרי שהבנת את אפשרויות הפילוח בפייסבוק, אתה כמעט יכול לצאת לדרך עם הקמפיין. הטיפ האחרון משמעותי מאוד ויכול לשדרג את הפרסום שלך: כדי למקסם את התוצאות, כדאי מאוד להתאים לכל קבוצת יעד קמפיין שונה ולפנות אליהם במסר אישי.
כמעט כל שירות או מוצר עשוי לעניין מגוון אנשים מקבוצות אוכלוסייה שונות. לדוגמא, אם העסק שלך מוכר מוצרי טיפוח לנשים, גם בנות צעירות וגם מבוגרות עשויות להתעניין במוצרים שלך. מדובר כאן על שתי קבוצות נפרדות ומכאן, שיהיה יותר אפקטיבי להתאים לכל קבוצה קמפיין נפרד ושונה.
כדי לחדד: אם העסק שלך פונה גם לנשים בגילאי 20-30 וגם לנשים בגילאי 40-50 מומלץ יהיה לבנות מודעות נפרדות לכל קבוצה, שכן השפה, גם בהיבט התוכן וגם בהיבט הוויזואלי, שאליה יתחברו קבוצות א' ו-ב', תהיה שונה.
בשורה התחתונה, אם תדע להשתמש נכון במערכת הפרסום של פייסבוק, לפלח את קהל היעד בצורה מדויקת
וליצור אינטראקציה חיובית עם הגולשים, תוכל ליהנות מפרסום אפקטיבי, מחשיפה ממוקדת ומהרבה פניות איכותיות לעסק, מה שיסייע לך להרחיב את מעגל הלקוחות וכמובן את ההכנסות.