מומחה לפרסום מחכה לך: 072-334-1000

מבצע מיוחד לכבוד חג הפסח!

מבצע מיוחד לכבוד חג הפסח!

איך עובד האלגוריתם שמניע את פייסבוק?

העובדות מדברות בעד עצמן: הניוזפיד בפייסבוק הוא היעד הוירטואלי הכי פופולארי בעולם.

מיליארדי אנשים ברחבי העולם מכורים לפייסבוק ובפרט לגלישה בניוזפיד שלהם וזה מה שהופך אותו ליעד המקוון מספר אחד.

ידע זה כוח ועל כן חשוב מאוד שתדע איך בדיוק מתנהל המקום שאתה שוהה בו כל כך הרבה זמן.

לפניך מדריך מקצועי ומפורט, שיסייע לך להבין לעומק איך פייסבוק בוחרת מה להציג בניוזפיד שלך ויתרה מכך, איך אתה יכול לגרום לתוכן שאתה מעלה לקבל חשיפה רחבה בפני כמה שיותר אנשים.

הבנה מלאה של "איך הניוזפיד עובד" עלולה להיות מעט מסובכת, מהסיבה הפשוטה שהאלגוריתם של פייסבוק מורכב ביותר, לא הכל גלוי והוא משתנה כל הזמן.

החדשות הטובות הן שיש דברים קבועים שחשוב מאוד שתכיר ומעבר לזה, פייסבוק דואגת לעדכן את כולנו אודות שינויים מהותיים שהיא מבצעת באלגוריתם החכם שלה.

מה המטרה של הניוזפיד?

הניוזפיד הוא מרכז הכובד של הרשת החברתית הגדולה בעולם. המטרה של פייסבוק היא להציג בניוזפיד של כל משתמש את הסיפורים הכי מעניינים והכי ורלוונטיים עבורו. פייסבוק רוצה לבחור עבורך מידי יום את התוכן הכי טוב מבין עשרות אלפי סיפורים פוטנציאליים, כך שהפוסטים שהתכנים שלהם יהיו יותר רלוונטיים לך, יופיעו תמיד בראש ה-news feed שלך.

הסיפורים הללו מדורגים ומופיעים בניוזפיד של כל אחד ואחת מאיתנו לפי סדר חשיבות, החל מדברים גדולים כמו לדוגמא זה שאח שלך התחתן, או מאמר חדש ופורץ דרך שעשרה מתוך החברים שלך שיתפו, תמונות או סרטוני וידאו שזכו להרבה שיתופים ועד ללינקים, שפורסמו על ידי מנהלי עמודים עסקיים או דברים משעממים, כמו כמה זמן ייקח לך להגיע לאירוע מסוים.

פייסבוק מתעדפת סיפורים שהאלגוריתם מעריך שאנחנו נאהב לפי ההכרות איתנו כמשתמשים ברשת החברתית, לפי תגובות, שיתופים, תחומי עניין ולפי הרבה מאוד משתנים נוספים.

מה שעומד בראש סדר העדיפויות שלה תמיד הוא ההנאה שלך מכל אותם סיפורים. פייסבוק מבצעת כל הזמן סקרים אונליין ואופליין בקבוצות מיקוד על מנת לקבל פידבק לגבי אילו סיפורים כל קבוצת אנשים תעדיף לראות בניוזפיד שלה והסיבה מן הסתם ברורה.

ככל שהתוכן שיופיע בניוזפיד שלך יהיה יותר מעניין, כך הסבירות שאתה תיכנס שוב לפייסבוק עולה. מכאן עולה שככל שפייסבוק תשפר את איכות האלגוריתם של הניוזפיד, היא תצליח להגדיל את כמות המשתמשים ואת זמן השימוש שלהם ברשת החברתית בהתאמה.

ממש כמו שבגוגל רוצים שתבוא לחפש כל דבר שעולה על דעתך על מנת לחשוף אותך לפרסום במנוע החיפוש, כך גם פייסבוק. יותר גולשים ויותר זמן שימוש אומר בהכרח יותר חשיפה ויותר זמן חשיפה לפרסומות.

בשורה התחתונה, שיפור האלגוריתם של ה-news feed באופן קבוע מביא לצמיחה בהכנסות החברה ומעבר לכך, ברוב המקרים, גם משפר את חוויית המשתמש של כל אחד מהגולשים בפייסבוק.

הסיבה להפחתה באחוזי חשיפה לעמוד שלך

בעשור האחרון זמן השהייה של אנשים בפייסבוק נמצא בגרף עלייה מתמדת. ככל שיותר משתמשים פרטיים מצטרפים לפייסבוק ונפתחים ומנוהלים יותר עמודים עסקיים, כמות התוכן שזוכה לשיתוף עולה, מה שבאופן אוטומטי מגביר את התחרות על שטח המסך המוגבל בניוזפיד.

כמות הסיפורים שמשותפים אמנם גדלה, אך משומה נתוני הצפייה אינם גדלים באותה מהירות. הגידול המואץ בכמות התוכן שמשותף לצד נתוני הצפייה שאינם מטפסים בקצב זהה, גורם להפחתה טבעית בתפוצה של מה שאתה מעלה.

פחות אנשים נחשפים לתוכן שלך בניוזפיד שלהם וזו גם הסיבה שמנהלי עמודי עסקיים רואים צמצום באחוזי החשיפה ובאחוזי העוקבים שלהם. רבים מאנשי המקצוע סבורים כי יתכן שזו המטרה האמיתית והסמויה של פייסבוק, שמטרתה לגרום ליותר אנשים להחליט לפרסם בפייסבוק בתשלום.

תופעה נוספת שעולה ומתגברת בשנים האחרונות, היא שרבים מהגולשים משתפים יותר תוכן ובתכיפות גבוהה, מבלי שהם באמת מקדישים תשומת לב לשיטות ולהנחיות שפייסבוק מפרסמת, אשר יכולות לסייע להם להגיע לחשיפה גבוהה יותר בלי הרבה מאמץ.

כל משתמש בפייסבוק ועל אחת כמה משתמש עסקי, חייב להכיר מקרוב את האלגוריתם של ה-news feed והדרך שלפיה הוא מכריע מי ומה יזכה לחשיפה גבוהה יותר בפייסבוק.

מה משפיע על מה שאני רואה בניוזפיד?

האלגוריתם המתקדם של פייסבוק הוא זה שקובע מה בדיוק אתה רואה בכל רגע נתון בניופיד שלך. האלגוריתם מדרג כל סיפור שמשותף על ידי ציון רלוונטיות אישי, שמשתנה בהתאם לגולש שרואה את הסיפור ובוחר להציג לכל אחד את הסיפורים שהכי רלוונטיים עבורו.

הליך קבלת ההחלטות של האלגוריתם לוקח בחשבון אלפי אותות שונים ומשתנים כל הזמן. יחד עם זאת, יש גורמים עיקריים שמשפיעים על הניוזפיד ועל ציון הרלוונטיות שהאלגוריתם מעניק לכל סיפור:

1. מי העלה את הפוסט - ככל שהייתה לך יותר אינטראקציה עם מחבר הפוסט בעבר וככל שהאלגוריתם של פייסבוק סבור שיהיה לך יותר עניין בפוסטים עתידיים של אותו מחבר, כך החשיפה של אותו מחבר בניוזפיד שלך תגדל.

האינטראקציה הזו יכולה להיות לייקים, תגובות, שיתופים, הקלקות, ביקור בעמוד העסקי או בפרופיל של מחבר הפוסט, אם תייגת אותו או תוייגת יחד איתו בפוסט אחר, יצרת איתו אינטראקציה בקבוצת פייסבוק ועוד.

זו אגב הסיבה שאתה לא רואה פוסטים של חברים ישנים או עמודים שלא היית עמם באינטראקציה שנים.

2. איך אנשים הגיבו לפוסט - ככל שיותר אנשים היו באינטראקציה עם פרסום מסוים, כך יש יותר סבירות שפייסבוק תבחר להראות אותו גם לך.

מעבר לזה, אם אחוז גבוה של אנשים שנחשפו לפוסט מסוים יצרו אינטראקציה באופן מידיי, פייסבוק מבינה שהפוסט מעניין במיוחד וממשיכה לחשוף אותו לעוד אנשים בקצב מואץ.

3. איזה סוג פוסט זה – אם אתה בדרך כלל מתעניין בסוג פוסטים מסוים, כלומר סטטוס, תמונה, וידאו, לינק, אירוע וכדומה, פייסבוק תבחר להראות לך יותר פוסטים מהסוגים שהעדפת.

אנשים שונים נהנים מסוגים שונים של פוסטים. אתה יכול להעדיף לקרוא מאמרים חדשותיים או להעדיף צפייה בווידאו ומישהו אחר יכול להעדיף לשתף תמונות או לקרוא פרסומים בקבוצות ודפים עסקיים.

פייסבוק מתאימה את סוגי הפוסטים שאתה נחשף אליהם ביחס ישיר להעדפות שלך, כך שאם מעולם לא צפית בווידאו, סביר שלא תראה הרבה סרטוני וידאו בניוזפיד שלך.

4. מתי הפוסט הועלה - ככל שפוסט עלה יותר קרוב לזמן שבו אתה גולש, כך הסבירות שתראה אותו עולה. אם תבדוק את הניוזפיד שלך כל כמה דקות או שעות, פייסבוק כמעט תמיד תתעדף פוסטים שעלו ממש לאחרונה.

בנוסף, פייסבוק מזהה מתי לאחרונה בדקת את הניוזפיד והיא תבחר לדרג פוסטים ישנים שעשויים להיות רלוונטיים לך גבוה יותר מאחרים, אם היא תראה שלא התחברת מאז שהם פורסמו.

אם תהיה בחופשה של שבוע ורק כשתשוב ממנה תתחבר לפייסבוק שוב, היא יכולה להציג בניוזפיד שלך גם סיפור משמעותי שקרה לפני יותר מחמישה ימים, כמו לדוגמא זה שלחבר הכי טוב שלך נולד תינוק, הכל תלוי בציון הרלוונטיות של אותו פרסום ביחס אליך.

5. כמה אנשים העלו את אותו דבר – פייסבוק נותנת דירוג גבוה למצבורים של פוסטים. אם עשרות משתמשים העלו את אותו מאמר או קטע ווידאו, פייסבוק משערת שזה עניין רציני ומציגה בניוזפיד שלך פוסט שמודיע: דנה תירוש ו-11 חברים אחרים שלך שיתפו כך וכך. זה כמובן מדרג את הסיפור גבוה יותר בניוזפיד שלך ושל הגולשים האחרים.

6. קידום מוצרים חדשים של פייסבוק - כשפייסבוק משיקה מוצר חדש כמו לייב וידאו לדוגמא, היא צריכה לבחון כמה אנשים רוצים להיות באינטראקציה עם המוצר.

היא יכולה בתחילה לחשוף את המוצר בניוזפיד של הגולשים בכמות גדולה מאוד או להסתפק בחשיפה מצומצמת, עד שהיא מקבלת מספיק פידבקים על המוצר שהושק. כך היא יכולה להבין עד כמה המוצר אטרקטיבי ולהחליט כמה חשיפה הוא צריך לקבל.

ששת המשתנים שהזכרנו הם בעלי השפעה אדירה על מיקומם של פוסטים בניוזפיד של כולנו.

חשוב גם לזכור שככל שאתה משתמש בפייסבוק יותר (תחשוב על כמות הזמן במצטבר ששהית בפייסבוק), כך האלגוריתם לומד ומכיר אותך יותר לעומק ומסוגל להשתנות בהתאם להעדפות ולהרגלי הגלישה שלך בפייסבוק, וואטסאפ, אינסטגרם וכיוצא בזה.

איך פייסבוק מחליטה אילו פרסומות נראה?

פייסבוק מציגה מודעות ממומנות בתוך הניוזפיד של כל אחד מאיתנו. זה אמנם לא מחליף את החשיפה של הפוסטים האחרים, אבל זה כן דוחק אותם למטה במידה מסוימת.

פייסבוק משתמשת באלגוריתם כדי לתת ציון רלוונטיות גם למודעות שפורסמו על ידי דפים עסקיים והיא מגבילה את כמות הפוסטים הממומנים שאתה רואה, כדי לשמור על צביונה כרשת חברתית ולא כזירה פרסומית.

כל קליק על מודעה ממומנת מכניס לפייסבוק כסף וכדי למקסם את הסבירות שפרסום כלשהו יניע אותך לפעולה, היא משתדלת שהמודעות הנחשפות בניוזפיד שלך יהיו כמה שיותר רלוונטיות עבורך.

הפרטים שאתה ממלא בפרופיל האישי שלך, הדפים העסקיים שאתה מסמן להם לייק וכל פעילות אחרת שאתה עושה ברשת החברתית, הם אלו שבעיקר משפיעים על המודעות שפייסבוק בוחרת להציג לך.

ככל שפייסבוק תדע עליך יותר, הפוסטים הרגילים וגם הפרסומיים שתיחשף אליהם יהיו יותר מותאמים ויותר רלוונטיים עבורך. כך בכל פעם שיושק מוצר חדש, אפליקציה, אירוע או כל נושא אחר שעשוי לעניין אותך, פייסבוק תעדכן אותך על זה בניוזפיד שלך.

השאיפה העיקרית הנה להגיע להתאמה מקסימלית בין הפרסום שאתה נחשף אליו לבין העדפותיך ותחומי העניין שלך.

כך מצד אחד לא יהיה צורך להציף את הגולשים בפרסומות ומצד שני, הפרסום תמיד יהיה אפקטיבי ויעיל, שכן המפרסמים זוכים לחשיפה מאוד ממוקדת וחכמה, מה שמניע יותר גולשים להתעניין בפרסום.

קראו בהרחבה: על השיטות למיקוד הפרסום בפייסבוק

יש לך שליטה על הניוזפיד שלך!

עם כל הכבוד לאלגוריתם החכם של פייסבוק (ויש כבוד), מוכרח להישאר לגולשים מרחב שליטה על הניוזפיד שלהם. לכן, פייסבוק נותנת לך דרכים מרומזות ומפורשות שבעזרתן תוכל ללמד את הניוזפיד שלך מה אתה רוצה לראות.

הסימנים המרומזים שמאפשרים לך להשפיע על הניוזפיד, קשורים בהתנהגות היומיומית שלך בפייסבוק. זה אומר שאם אתה ממשיך לאהוב סיפורים של חברים מסוימים או להגיב על נושאים כאלו ואחרים, אתה תראה יותר מהם.

בהתאמה, אם אתה תמיד מדלג על פוסטים שמישהו מעלה, או אף פעם לא מקליק על סיפורים ששותפו על ידי עמוד עסקי מסוים, אתה תראה פחות מהם.

זו הסיבה שחשוב לסמן לייק רק על דברים שאתה באמת אוהב ולא ללחוץ סתם על פוסטים שלא מעניינים אותך רק כדי להיות נחמד. אם תהיה באינטראקציה עם תוכן שלא באמת אכפת לך ממנו, התוצאה הישירה תהיה שאתה תראה בניוזפיד שלך דברים שלא באמת מעניינים ורלוונטיים עבורך.

בנוסף להשפעות הסמויות לכאורה, פייסבוק גם מספקת כלים מפורשים שבאמצעותם אתה יכול להסביר לניוזפיד ישירות מה אתה רוצה ומה אתה לא רוצה לראות.

לכל פוסט יש בחלק העליון מצד ימין חץ קטן שמאפשר לך לעשות את הפעולות הבאות:

• להחביא את הפוסט כך שלא תראה אותו או פוסטים שדומים לו.
• להפסיק לעקוב אחרי מחבר הפוסט כך שלא תראה עוד פוסטים שהוא מעלה.
• לשמור סיפור למאוחר יותר, כך שפייסבוק תראה לך פוסטים שדומים לו בהמשך.
• לכבות את ההתראות, כך שלא תקבל יותר התראות על פוסטים עתידיים של אותו מחבר.

אתה יכול גם לבחור באופציה של הראה ראשון - See First בהגדרות של הניוזפיד וזה מאפשר לך לבחור חברים, קבוצות או עמודים עסקיים שאתה תמיד רוצה לראות בטופ הניוזפיד שלך. זה יכול להיות חברים טובים שלך, עמוד של להקה מועדפת, קבוצת כדורגל או עסק שאתה רוצה להישאר מעודכן לגבי פעילותו ועוד.

רשימה עדכנית של השינויים באלגוריתם של הניוזפיד

פייסבוק מפתחת, מכוונת ומשנה את האלגוריתם שמפעיל את הניוזפיד באופן קבוע לאורך שנים ובאמצעות אלפי מהנדסי תוכנה מעולים.

המטרה של השינויים הללו היא לאפשר את הכנסתם של סוגי מדיה חדשים, לתקן פגמים שגורמים לאנשים לראות דברים שלא אכפת להם מהם ולמנוע מאנשים (ובמיוחד מבעלי אינטרסים) לבצע מניפולציות כאלה ואחרות.

פייסבוק מפרסמת בבלוג שלה באופן קבוע הכרזות על שינויים שהיא מבצעת באלגוריתם של הניוזפיד, שמטרתן לסייע לך להבין איך עובד הניוזפיד ולפי מה היא קובעת אילו תכנים יקבלו חשיפה גדולה יותר ואילו לא.

להלן ההכרזות העדכניות ביותר לגבי האלגוריתם של הניוזפיד על פי סדר פרסומן:

פוסטים איכותיים מעמודים עסקיים - כשאתה כותב פוסט בעמוד שלך הוא צריך להיות עדכני ורלוונטי. תצטט מקורות שאתה סומך עליהם ושהיית משתף או ממליץ עליהם לחברים שלך בעצמך. תעלה פוסטים מעניינים באמת, לא באיכות נמוכה ולא מועתקים.

חשוב מאוד שהפוסטים האלו לא יהיו כאלו שאנשים יתלוננו עליהם או יסתירו אותם ומעבר לזה, שהם לא ינסו לחקות פוסטים מעמודים אחרים.

מודעות ממומנות רלוונטיות - אתה תראה פחות ופחות מודעות שאנשים אחרים הסתירו אותן ויותר מודעות שאנשים עשו להן לייק.

מעבר לזה, פייסבוק לומדת לאיזה סוג של מודעות ממומנות אנשים עושים הסתר והאלגוריתם שלה מזהה מודעות דומות, מבחינה טקסטואלית וויזואלית ומפחית מראש את חשיפתן.

ניוזפיד באיכות גבוהה יותר - האלגוריתם ידאג לכך שכל אחד יראה בניוזפיד שלו קישורים לכתבות כמה שיותר מעניינות. יוצגו כמה שפחות הפניות וקישורים לתוכן באיכות נמוכה ותוכן עם תמונות חסרות משמעות או תמונות מזויפות.

האלגוריתם יציג לכל משתמש כמה שיותר כתבות בנושאים דומים לאלו שהוא כבר הקליק עליהם בעבר וייקח בחשבון את תחומי העניין שלך ביחס לפוסטים דומים. בנוסף, פייסבוק נותנת דגש רב יותר לפוסטים שיש להם תגובות.

יותר עדכוני סטטוס מחברים - האלגוריתם יחשוף יותר סטטוסים טקסטואליים מחברים ופחות עדכוני סטטוס מעמודים עסקיים.

מתוך הסטטוסים שהעמודים העסקיים משתפים, האלגוריתם יחשוף יותר סטטוסים שיש בהם גם תוכן איכותי וגם קישורים לכתבות או לינק עם סיפור. מנגד, אם תכתוב בעמוד העסקי רק סיפור, הוא יחשוף את הפוסט שלך פחות.

חשוב שתדע שאם תטמיע בתוך הסטטוס ובנוסף אליו לינק חיצוני, הפוסט שלך יזכה ליותר חשיפה לעומת הדרך שבה משתפים קישור וכותבים כמה מילים כהקדמה, שאז הפרסום יחשף בפני הרבה פחות גולשים.

שיתופים של עמודים עסקיים - כאשר עמוד עסקי משתף משהו שעמוד עסקי אחר העלה, יותר גולשים שעשו לייק לאותו עמוד עסקי ששיתף יחשפו לפוסט הזה.

ניקוי ספאם מהניוזפיד - אנחנו נראה הרבה פחות סטטוסים של עמודים עסקיים שקוראים בקול רם לאנשים לעשות להם לייק, להגיב או לשתף. אם פייסבוק תזהה שאתה מנסה לקדם את העמוד שלך בצורה אגרסיבית, היא פשוט תעצור את החשיפה של העמוד שלך.

אם תעשה שר (תשתף) פעם שנייה או שלישית את אותו פוסט מהעמוד העסקי, תהיה לו הרבה פחות חשיפה.

מעבר לזה, פייסבוק תחשוף הרבה פחות קישורי ספאם, משמע קישורים שמשתמשים בשפה מטעה או שמנסים לעשות מניפולציה כדי לגרום לאנשים ללחוץ על הקישור.

אפליקציות לפרסום אוטומטי של סטטוסים - פייסבוק יודעת מתי אפליקציית צד שלישי מפרסמת, כלומר תוכנה ולא אדם פרטי. ככל שהפוסטים שהאפליקציה מפרסמת יותר ברורים לגולשים, כך פייסבוק תציג אותם יותר ובהתאמה, ככל שפחות מבינים את המסרים, הסטטוסים יוצגו פחות.

חשיפה של קטעי וידאו טובים יותר - האלגוריתם יציג יותר וידאו שאנשים צפו בהם ובעיקר יותר וידאו שאנשים צפו בהם במשך זמן רב. מעבר לזה, יוצגו יותר קטעי וידאו לאנשים שאוהבים לראות וידאו ופחות לאלו שלא.

מלחמה במלכודות קליקים - מדובר על קישורים שהם עבודה בעיניים. פייסבוק תחשוף פחות קישורים שלא מספרים לאנשים לאן הם יגיעו כשהם ילחצו על הקישור ועוד הרבה פחות קישורים שמובילים לעמודים, שהגולשים שהגיעו אליהם עזבו אותם מיד.

זה אומר פחות חשיפה לתוכן שאין בו קוהרנטיות בין הפרסום לבין המקום שאליו הוא מוביל.

פייסבוק תחשוף יותר קישורים לעמודים שהיא זיהתה שאנשים נשארים בהם הרבה זמן ויותר קישורים לעמודים שאנשים מדברים עליהם בפייסבוק אחרי שהם ביקרו בהם. מנגד, היא תחשוף פחות קישורים לעמודים שאנשים לא משתפים או מדברים עליהם אחרי שהם ביקרו בהם.

בנוסף, יוצגו בניוזפיד פחות פוסטים שהקישורים בהם מוטמעים בתחילת הפוסט לעומת הרבה יותר פוסטים שהקישור בהם מופיע רק בסוף.

התחשבות בפידבקים על פרסומות - פייסבוק עורכת כל הזמן סקרים אודות הסיבות שבגינן אנשים מסתירים פרסומות. לאור המידע שהיא מקבלת היא מציגה פחות פרסומות אשר דומות למודעות שכבר הסתרת. אם תחביא מודעות ותדווח שהמודעה פגעה בך, המודעות הללו יוצגו הרבה פחות ולעיתים אף לא יוצגו כלל.

עם זאת, חשוב שתדע שפייסבוק נותנת הרבה יותר משמעות להסתרת מודעות על ידי אנשים שבדרך כלל לא מסתירים מודעות. לכן, אל תנסה לעבוד על פייסבוק עם מערכות שמנסות להוריד מודעות של המתחרים שלך ואל תנסה לעשות את זה בעצמך, כי זה פשוט לא יעבוד.

הרבה יותר סטטוסים אקטואליים - האלגוריתם יציג בתפוצה יותר רחבה סטטוסים עדכניים, שיש להם קשר לאירועים אקטואליים.

בהמשך לזה, פייסבוק תציג יותר פוסטים אקטואליים שאנשים עשו להם לייק מיד אחרי שהם פורסמו וקצת אנשים עשו להם לייק הרבה אחרי שהם פורסמו.

הסיבה לכך היא שכאשר יש משהו אקטואלי כולם מדברים עליו מיד ואחר כך ההתלהבות דועכת. פייסבוק מזהה את ההתנהגות הטבעית של הגולשים ולוקחת אותה בחשבון כשמדובר על חשיפתם של פוסטים אקטואליים.

יותר שליטה על מה שאתה רואה - כשאתה מסתיר פוסט של מישהו מהחברים שלך, יש לך אפשרות לבקש מפייסבוק לראות פחות פוסטים מאותו אדם או אפילו לא לראות יותר אף פוסט שלו.

פחות סטטוסים של קידום מכירות מעמודים עסקיים - הניוזפיד יציג פחות פרסומים משדלים של עמודים עסקיים, שמנסים לגרור אותנו לקנות מוצר או לקחת חלק בפעילות עסקית כלשהי וזוהי כל מטרתם.

הרבה פחות מתיחות ובדיות - נראה הרבה פחות פוסטים שאנשים מדווחים עליהם כמתיחות, או פוסטים שנמחקים לאחר שהועלו, כיוון שהם בעצם הונאות או ידיעות כוזבות שפורסמו בכוונה.

חשיפה של יותר תוכן מחברים - הניוזפיד יציג לכולנו יותר פוסטים של חברים מאשר של עמודים עסקיים. אנחנו נחשף לפחות סיפורים על חברים שאוהבים או הגיבו לפוסט אחר. משתמשים חדשים יחסית בפייסבוק יחשפו להרבה יותר פרסומים דומים לאלה שכבר נחשפו אליהם בעבר.

יותר סיפורים שאתה מקדיש זמן לקריאתם - האלגוריתם מביא לחשיפה של יותר פוסטים שאנשים משקיעים בהם יותר זמן התבוננות לעומת פרסומים מקבילים אחרים.

הראה ראשון (See First) - אפיון חדש יחסית שמאפשר לך לבחור פוסטים של חברים או עמודים עסקיים שאתה מעדיף לראות בטופ הניוזפיד שלך. כפי שהזכרנו קודם, זה יכול להיות חבר קרוב, להקה אהובה או כל עמוד אחר שאתה מעוניין להיות מעודכן באופן שוטף בתוכן שהוא מעלה.

חשיבות פחותה לאנשים שמרבים להסתיר - האלגוריתם של הניוזפיד יתייחס פחות לאנשים שבוחרים להסתיר כמות גדולה מאוד של סיפורים ובפרט אנשים שמסתירים פוסטים שהם עשו להם לייק או הגיבו בעבר.

פעולות שעושים ביחס לווידאו - חשיפה של יותר קטעי וידאו שאנשים הדליקו בהם את הסאונד, הגדילו אותם כדי לצפות בהם במסך מלא או צפו בהם באיכות גבוהה.

ניוזפיד איכותי יותר כשיש חיבור אינטרנט איטי - פייסבוק תציג לך יותר סטטוסים של תמונה או טקסט ופחות ווידאו בזמן שיש לך חיבור אינטרנט חלש.

מעבר לזה, עדכוני סטטוסים ולינקים יופיעו לאנשים בזמן שחיבור האינטרנט שלהם חלש, על חשבון פוסטים שלוקח להם הרבה זמן להיטען. אם אין לך בכלל חיבור לאינטרנט ואתה בכל זאת פותח את פייסבוק, היא תציג לך בניוזפיד דברים שכבר ראית.

תגובות נלקחות בחשבון - פייסבוק מציגה בניוזפיד שלך יותר סיפורים שדומים לסיפורים שכבר היית איתם באינטראקציה כלשהי (לחצת לייק, הגבת וכן הלאה).

סקרים שנועדו להפחית סיפורים ויראליים באיכות נמוכה - פייסבוק עורכת סקרים בנוגע לסיפורים ויראליים באיכות נמוכה והיא מפחיתה חשיפה לסיפורים כאלו שאנשים דיווחו שיעדיפו לא לראות.

ניוזפיד אופליין בחיבור אינטרנט חלש - כשיש לך חיבור אינטרנט חלש ואיטי, במקום להציג לך סמל טעינה, פייסבוק תציג מחדש סיפורים שכבר ראית. בזמן הזה יוצגו לך דברים שכבר ראית בסדר שונה על פי דירוג מחדש.

משובים איכותיים נלקחים בחשבון - דירוג גבוה ויותר חשיפה לסיפורים שסקרים ומחקרים איכותיים הראו שאנשים יעדיפו להיות עמם באינטראקציה.

התאמה בין תגובות וסיפורים - הניוזפיד שלך יציג פוסטים גם בהקשר לתגובות שלך לפוסטים קודמים. כך לדוגמא אם הגבת בגיחוך כתוב או באמצעות אייקון צוחק לפוסט מסוים, פייסבוק תבחר להראות לך יותר פוסטים דומים שעשויים לעורר אותך לאינטראקציה דומה.

יותר LIVE VIDEO - כולנו נחשף ליותר פוסטים המשודרים באמצעות המערכת של פייסבוק המאפשרת שידורי וידאו בזמן אמת, ממש ברגע השידור החי.

כתבות שנקראות יותר לעומק במובייל - ההתייחסות היא רק לגלישה דרך המובייל. פייסבוק תציג יותר כתבות שמקשרות למאמרים מיידים או instant articles, שאלו בעצם מאמרים שנטענים דרך פייסבוק ולא דרך אתר חיצוני.

בנוסף, פייסבוק תגביר חשיפה לכתבות שאנשים קוראים במשך זמן רב יותר.

פייסבוק תזהה את העמודים העסקיים שאנשים קוראים בהם יותר ותיתן להם קדימות. היא אמנם תקדם יותר פוסט מעמוד עסקי שיענה על הקריטריונים שצוינו, אבל כמות הפוסטים השונים שהיא תחשוף מאותו עמוד עסקי תפחת.

יותר כוח לחברים ומשפחה - הניוזפיד יציג לאנשים יותר פוסטים של אנשים שקרובים אליהם, על חשבון דברים שקשורים לחדשות או נושאים עסקיים.

ענישה על כותרות מטעות וכותרות שמסתירות מידע מהגולשים - פייסבוק תעניש פוסטים שאנשים משתמשים בהם בתיאורים מוגזמים מאוד או מופחתים מאוד.

דוגמא לפוסט כזה: "גל גדות נפלה מאופניים ונדרסה. מצבה לא ברור", כשבפועל מה שקרה שהיא מעדה מהאופניים וחזרה אליהן מיד ללא פגע.

יותר תוכן שפייסבוק חושבת שמתאים לך - האלגוריתם של הניוזפיד יציג לכל אחד ואחת יותר תוכן שפייסבוק החליטה שיתאים לאותו אדם. היא בוחנת את תחומי העניין שלך, מה אתה עושה, מה אתה כותב ולפי זה היא תחליט בשבילך מה ככל הנראה עשוי לעניין אותך יותר.

הצגה מחדש של כתבות במקרה של חיבור חלש - פייסבוק הוסיפה חלק נוסף לאלגוריתם של הניוזפיד, שנועד לזהות כתבות שכבר הורדת בעבר והכילו וידאו ותמונות. במקרה של חיבור אינטרנט חלש, פייסבוק תציג לך כתבות מאותם מקורות, רק שהפעם בלי וידאו או תוכן ויזואלי מעקב טעינה.

פייסבוק למעשה נותנת לך עוד טעימה ממה שאתה הכי אוהב, רק בלי לפגוע בחוויית הגלישה.

תשומת לב מיוחדת למתיחות וחדשות שקריות - סיפורי חדשות פופולריים שאנשים דיווחו עליהם כזיוף ישלחו לבדיקה והערכה של צד שלישי, בדיקה אנושית שהאלגוריתם לא יכול להכריע בה.

יש משמעות רבה מאוד לסיפורים חדשותיים ופייסבוק, כמו כולם, רוצה להיות מן הסתם הראשונה שמפרסמת את אותן חדשות. זו הסיבה שהיא מקדישה בדיקה ייחודית לאותם סיפורים שמדווחים כזיוף.

סיפורים שזוהו כזיוף על ידי הבדיקה החיצונית, ידחקו אל תחתית שרשרת המזון של הניוזפיד וגם אם הם כן יופיעו, תהיה לידם הערה של פייסבוק שאומרת שיש מחלוקת לגבי אמינות המידע.

אתרים שפייסבוק תזהה כאתרי חדשות לא אמיתיים, שמנסים להתחזות לאתרים אמיתיים באמצעות כל מיני טריקים טכנולוגיים וכן אתרי חדשות מזויפים, שאנשים הרבה פחות משתפים את התכנים שלהם, ידחקו גם הם לתהומות הניוזפיד.

להבין את האסטרטגיה של הניוזפיד

מעבר לרשימה הארוכה של השינויים שפייסבוק מבצעת ועוד תמשיך לבצע באלגוריתם שלה, יש גם כללים פשוטים ואסטרטגיה ברורה, שלפיה פייסבוק רוצה שתפעל.

על מנת להצליח להתברג גבוה בניוזפיד, אתה צריך למלא את אותם עקרונות. מדובר על אופטימיזציה לרשתות חברתיות, SMO.

האלגוריתם של פייסבוק מורכב ומתקדם מאוד בעוד רוב המשתמשים ברשת החברתית הם אנשים פשוטים. כולנו רוצים שיפעילו את החושים שלנו ויסקרנו אותנו, בין אם בחיים האמיתיים ובמיוחד כשמדובר במציאות הווירטואלית.

אם תעשה את זה, כלומר אם תצליח לעורר עניין בקרב הגולשים, פייסבוק תאפשר לך לשתף את מה שאתה רוצה לומר עם כל העולם. מכאן תקצר הדרך של התוכן שלך ישירות לניוזפיד של קהל היעד שאתה רוצה שייחשף אליו.

קרא ותדע: כללים שאסור להפר בעבודה בפייסבוק!

קרא עודסגור
דרגו אותנו
| דירוגך () בוצע בהצלחה
דירוג ממוצע (5) | דירוגים (4)
5 stars - based on 4 reviews
פנה/י עכשיו אל המומחים לפרסום:
שם
טלפון
*מבצע מיוחד ללקוחות חדשים בתחילת שנת 2017!
*מבצע מיוחד ללקוחות חדשים בתחילת שנת 2017!

למה כדאי לך לפרסם איתנו?

WISEO הנה חברת הפרסום לעסקים הוותיקה בישראל. בחברה צוות מומחים מיומן ומקצועי לפרסום בפייסבוק ואנו מספקים שירותי פרסום למאות בתי עסק, שמקבלים בכל יום הרבה פניות של לקוחות חדשים.

אנחנו ננהל עבורך קמפיין פרסום בפייסבוק שיתאים בדיוק לתקציב ולצרכים של העסק שלך, במטרה להביא תוצאות מהירות ולהגשים מטרות עסקיות. הפרסום בפייסבוק יחשוף את העסק שלך לקהל יעד ממוקד על מנת שלא תפספס אף לקוח פוטנציאלי.

הרעיון שמוביל אותנו הוא פרסום חכם ומותאם בפייסבוק ותשלום רק לפי תוצאות. צוות המפרסמים המנצח שלנו מתמחה בניהול עמודי תדמית עסקיים בפייסבוק של מיטב העסקים המובילים בארץ ובעולם ומורכב מכוח אדם ברמה אנושית גבוהה.

אנו רואים את הצלחתך בראש סדר העדיפויות תמיד ומבטיחים ללוות אותך באחריות ובמקצועית. מוקד שירות הלקוחות שלנו זמין ונשמח להיפגש ולהציג את מגוון הדרכים שפרושות לפניך בדרך להצלחה בפרסום בפייסבוק!

למה כדאי לך לפרסם בפייסבוק. wiseo.
מה יצא לך מהפרסום ברשת החברתית. wiseo.

מה יצא לך מהפרסום בפייסבוק?

מעל 3,000,000 ישראלים גולשים בפייסבוק מידי יום והסטטיסטיקה מלמדת כי בכל חודש יותר ויותר בעלי עסקים בארץ ובעולם מגדילים את תקציבי הפרסום ברשת החברתית הגדולה בעולם, בעיקר בשל היכולת להתמקד בקהל יעד ספציפי שמתאים בדיוק לצרכים של העסק שלך.

המומחים שלנו לפרסום בפייסבוק יודעים מה באמת עובד ומבטיחים כי גם העסק שלך יזכה לחשיפה ממוקדת בפני קהל יעד מפולח – על ידי ניהול עמוד עסקי ופרסום מדויק, מוכוון ובתקציב ריאלי. אנו מבצעים בכל קמפיין מעקב, בקרה וניתור בזמן אמת, מה שמאפשר שליטה מלאה על הפרסום.

נתונים סטטיסטיים מלמדים כי מעל 93% מהלקוחות של חברת WISEO דיווחו על צמיחה בהכנסותיהם תקופה קצרה לאחר שהחלו לפרסם בפייסבוק וזאת בדיוק הסיבה שאסור לך לפספס את ההצעה המשתלמת שלנו.

פנה אלינו כבר עכשיו וקבל הצעה אטרקטיבית ותכנית מפורטת ומדויקת לפרסום העסק שלך בפייסבוק ללא כל התחייבות ותזכה ליהנות מהשקעה נכונה ובטוחה של הכסף שלך, מתשואות כלכליות גבוהות ומשגוג עסקי ארוך טווח.

הפרסום בפייסבוק מביא תוצאות מעולות. wiseo. הפרסום בפייסבוק מביא תוצאות מעולות. wiseo.

התוצאות מדברות בעד עצמן

בכל חודש יותר בעלי עסקים בוחרים להגדיל את תקציבי הפרסום בפייסבוק

אנו מנהלים מאות חשבונות פרסום בפייסבוק בתקציב של מיליוני שקלים בשנה

93% מלקוחותינו מדווחים על צמיחה עסקית מהירה בזכות הפרסום בפייסבוק

הביצועים של הפרסומות בפייסבוק עולים על אלו של שאר הפרסומות ברשת

אנחנו נציג את הפרסום שלך בפייסבוק רק בפני קהל יעד מפולח על פי צרכיך

מאות לקוחות לא טועים – הפרסום בפייסבוק יביא לך תוצאות מספקות ומהר

תוצאות הפרסום בפייסבוק יפתיעו אותך לטובה. wiseo.
פנה/י לפגישה עם מומחה פרסום:
שם
טלפון
*מבצע מיוחד לעסקים קיץ 2017!
*מבצע מיוחד לעסקים קיץ 2017!

מבצע מיוחד!